جاباما
۳۵۸۷۹۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

آقای روحانی زاینده‌ رود را زنده کنید

"جناب آقای روحانی، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران از جنابعالی و مجموعه دولت تدبیر و امید تقاضا داریم که ضمن عمل به وعده خود در بهمن ماه ۹۳ مبنی بر جریان دائمی رودخانه زاینده رود و همچنین اجرای مصوبه ۹ ماده ای از ایجاد آسیب های جدی محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی بیشتر به این منطقه جلوگیری کنید."

خبرگزاری ایسنا: تشکل‌های زیست محیطی استان اصفهان در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان ممانعت از هرگونه بارگذاری جدید بر منابع آبی زاینده‌رود و اجرای قوانین در این خصوص را خواستار شدند.

در این نامه که به امضای تشکل‌های زیست محیطی استان اصفهان رسیده، آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی و مجموعه دستگاه اجرایی کشور در تحقق اهداف بلند دولت تدبیر و امید و تشکر ویژه از عنایت جنابعالی به مسائل زیست محیطی میهن اسلامی، همان‌گونه که مستحضرید طبق بند ۲ مصوبه ۹ ماده‌ای دهمین جلسه شورای عالی آب، هرگونه بارگذاری جدید بر منابع آبی زاینده‌رود ممنوع شده است.

هرچند این مصوبه به نظر ما نیز دارای اشکالاتی است، ولی تصویب آن نقطه پایانی بر استفاده لجام گسیخته از منابع آبی زاینده‌رود همیشه زنده (خشکانده شده فعلی) بوده است. با این وجود متاسفانه شاهد اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن از حوضه بحران زده زاینده‌رود می‌باشیم.

نظر به این‌که مصوبه مذکور هرگونه برداشت (حتی برای مصارف شرب) از محل حقابه کشاورزان، محیط زیست و تالاب گاوخونی را قویا ممنوع نموده است و در شرایطی که تامین آب طرح بن- بروجن از منابع دیگری امکان پذیر است از جنابعالی و مجموعه دولت تدبیر و امید که سوابق درخشانی در ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی دارند مصرانه تقاضا داریم که ضمن عمل به وعده خود در بهمن ماه ۹۳ به مردم اصفهان مبنی بر جریان دائمی رودخانه زاینده‌رود که رگ حیاتی استان و شهر شهیدپرور اصفهان و تنها رودخانه دائمی فلات مرکزی ایران است و هم‌چنین اجرای کامل، دقیق و سریع مصوبه ۹ ماده‌ای که بسیاری از مواد آن هنوز اجرا نگردیده است، از ایجاد آسیب‌های جدی محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی بیشتر به این منطقه جلوگیری کنید.

با سپاس فراوان، تشکل های زیست محیطی استان اصفهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وطن

      امیدوارم زتده شدن زاینده رود مساوی با مرگ طبیعت چهارمحال نباشه.حدود بیست و چند سال پیش اداره آب اصفهان با ایجاد پروژه تونل سوم کوهرنگ و انتقال آب چهارمحال به سمت اصفهان باعث خشک شدن هزاران چشمه از چهارمحال و بختیاری شد و خیلی از روستاها را خالی از سکنه کرد خواهشا این آب را نه از شهرهای بن و بروجن چهارمحال بلکه از جای دیگر انتقال بدین به سمت اصفهان و چهارمحال را با این طرح غیر اصولی بیک کویر تبدیل نکنید.

    • بدون نام

      70 درصد آب زاینده رود چهارمحال و بختیاری به سمت اصفهان و یزد میرود لطفا برای 30 درصد باقیمانده اجازه بدهید خود چهارمحال و بختیاری تصمیم بگیرد.

    • منصور جلیلی

      انتقال آب چهار محال و بختیاری تحت هر شرایطی و برای هر استانی جایز نیست و به شدت این امر را محکوم می کنیم.

    • مملی

      همه آب داره میره یزد و اصفهان. یعنی خود چهارمحال حق استفاده از آب که توی استان خودش هست رو نداره؟؟
      خیلی رودارین بابا

    • بدون نام

      فقط شعار بود زاینده رود زنده می کنم قولی به مردم می دهید اجرا کنید انشاءالله انتخابات می رسد ما هم به قول تو وفا می کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج