adexo3
۳۵۹۲۲۵
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

قیمت شکر ۴ هزار تومان شد

دولت وعده داده که ۳۰۰ هزار تن شکر در بازار توزیع کند، اما هنوز این وعده محقق نشده و قیمت شکر از ۲۷۰۰ تومان به ۴ هزار تومان در بازار رسیده است.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی دولت برای توزیع ۳۰۰ هزار تن شکر در بازار خبر داد و گفت: قرار است که در روزهای آینده شکر در بازار توزیع شود؛ اما هنوز این اتفاق رخ نداده و قیمت در خرده‌فروشی‌ها به ۴ هزار تومان هم رسیده است.

گزارش های میدانی حکایت از این دارد که قیمت شکر طی هفته‌های گذشته از ۲۷۰۰ تومان به ۳ هزار و ۷۰ تومان و در روزهای گذشته به ۴ هزار تومان هم رسیده است. محتکران هم دست به کار شده و شکر را به صورت محدود توزیع می‌کنند تا قیمت بالا رود. این در شرایطی است که دولت مدعی آرامش در بازار کالاهای اساسی است و معتقد است که نوسان قیمتی در مورد کالاهای اساسی طی عمر دولت یازدهم خنثی شده است.

اکنون شکر با افزایش قیمت مواجه است و تولیدکنندگان نمی‌توانند به راحتی شکر مورد نیاز خود را تامین کنند. این در حالی است که دولت هم در اعلام قیمت تعلل کرده و بازرسی‌ها در بازار هم بسیار محدود است، بنابراین محتکران حسابی دست به کار شده و قیمت را گران کرده‌اند. قرار بود که هفته گذشته، دولت در جلسه ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت تصمیم گیری شود، اما به دلایلی نامعلوم هنوز این تصمیم گیری صورت نگرفته و بازار همچنان با تلاطم مواجه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم یکی دیگر از شاهکار های دولت....

    • یونسی

      دولت از ترفند احمدی نزادی استفاده میکنه شکرو انبار میکنه گرون شد میفروشه.مرغ رو هم همینکارو کرد.مردم هم الی ماشاله عین خیالشون نیست ....

    • اردشیر

      اینطوری دولت تورم رو تک رقمی کرده ؟در سه سال گدشته همه چیز از مایحتاج روزمره مردم از 100 تا 150 درصد گرون شده واقعا مسخره کردن مردمو

    • بدون نام

      خدا به داد مردم فقیر و بیکار وبی کس برسه

    • بدون نام

      به کجا چنین شتابان؟؟؟؟!!!

    • reza

      ...شکر جهانی از 10 سنت بر پوند رسیده به 20 سنت بر پوند!! دلال یا وارد کننده چکاره هست؟ به دوبرابر قیمت دارد میخرد، میزان مصرف سالیانه شکر در ایران 2.5 میلیون تن هست که امسال 1.5 میلیون تن را کارخانه های داخلی تولید کردن و یک میلیون تن کم داریم موضوع صنعت شکر هست که با یک مطالعه متوجه میشوید که اگر دولت 500 میلیارد طلبکاری این شرکتها رو بدهد اینها هم به بهروری و افزایش تولید دست میابند برای یک مثال ساده کارخانه قند شيروان قوچان و بجنورد برای امسال افزایش تولید از 150 هزار تن به 250 هزار تن دارد که این معنی رو میده که بقیه هم به همین طریق افزایش تولید خواهند داشت به عبارتی شکری که در سال 2.5 میلیون تن مورد نیاز مملکت هست کاملا داخلی تولید میشه و ما هم مستقل، بنابراین مشکل دلال یا ان وارد کننده بیچاره نیست دارن با قیمت 20 سنت بر پوند میخرن و با هزینه حمل و نقل و... براشون در ایران 3400 تومن درمیاد اونوقت واقعا توقع مع الفارق دارید!! بهتر نیست واقع بین باشیم و به فکر اینکه از صنعت قند و شکر که بهره وری عالی دارن حمایت کنیم؟ پاسخگوی این مساله شخص نعمت زاده یا همان وزیر خودرو هست که .... الان هم دیر نشده حمایت جانانه از این صنعت کنند که برای سالهای آتی همین قیمت جهانی20 سنت تا 36 سنت یا 40 سنت هم بالا میرود و وضعیت وخیم میشود و مردم باید شکر را 8000 تومن بخرن

    • بدون نام

      بازار مرغ وبرنج هم نابسامان است کسی هم اهمیت نمی دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج