۳۶۱۲۷۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش معاملات مسکن در تهران

روزنامه اعتماد نوشت: افزایش خرید و فروش مسکن، می‌تواند نوید‌دهنده آغاز پروسه‌ای باشد که بازار مسکن- این کالای استراتژیک- از رکود خارج شود.

روزنامه اعتماد نوشت: افزایش خرید و فروش مسکن، می‌تواند نوید‌دهنده آغاز پروسه‌ای باشد که بازار مسکن- این کالای استراتژیک- از رکود خارج شود.

بانك مركزي در گزارشي با اعلام افزايش ٦/٢٧ درصدي خريد و فروش مسكن در تيرماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاكيد كرد كه شاخص اجاره‌بهاي مسكن در ماه گذشته در شهر تهران ٥/٩ درصد و در مناطق شهري ٣/١٠ درصد افزايش داشته است. در گزارش «تحولات بازار مسكن شهر تهران در تيرماه ١٣٩٥» كه توسط بانك مركزي تنظيم شده، آمده: در تيرماه، متوسط قيمت خريد و فروش يك مترمربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران، چهار ميليون و ٢٣٠ هزار تومان بوده كه اين رقم نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال پيش، به ترتيب، ١/٠ و ٤/٤ درصد افزايش را نشان داده است.

همچنين در اين گزارش آمده كه در ماه‌ گذشته، چهارده هزار و ٩٦٩ واحد آپارتمان مسكوني در تهران خريد و فروش شده كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته يازده هزار و ٧٣٢ واحد بوده، حال آنكه در تيرماه سال ١٣٩٣، چهارده هزار و ٤٩ واحد مسكوني در تهران به فروش رسيده بود.

افزايش خريد و فروش مسكن، مي‌تواند نويد‌دهنده آغاز پروسه‌اي باشد كه بازار مسكن- اين كالاي استراتژيك- از ركود خارج شود. علاوه بر اين، ١٠ منطقه تهران ٦/٧٣ درصد معاملات را به خود اختصاص داده و ١٢ منطقه ديگر تنها ٤/٢٦ درصد خريد و فروش مسكن را از آن خود كرد. در اين ميان، منطقه پنج تهران ١٦ درصد كل معاملات تيرماه را به خود اختصاص داده و مناطق چهار، دو و هشت به ترتيب ٣/١١، ٩/٩ و ٤/٦ درصد از كل معاملات را در خود داشته است.

از سوي ديگر در چهار ماهه نخست امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني در تهران، ٤/١١ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته و متوسط قيمت يك متر مربع بناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي شهري، ١/٣ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشت.

در ماه گذشته، شاخص كرايه مسكن اجاره‌اي در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٥/٩ درصد افزايش يافت، كه اين رقم با نرخ تورم تير ماه كه ٢/٩ درصد اعلام شده، بسيار نزديك است. اين در حالي است كه تورم اجاره‌بها در مناطق شهري ديگر، نسبت به تيرماه سال ١٣٩٤، ٣/١٠ درصد افزايش يافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بس سود بانک ها بالاست هیچ کسی حاظر به هیچ سرمایه گذاری نیست .

    • بدون نام

      عزیزم بس که قیمتها بالاست کسی قادر نیست بخره چرا خودتون رو به اون راه میزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج