اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۱۸۸۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

«بازگشت» به تفکر «آیت الله»

اصولگراست اما از آن جنس اصولگرایانی که از دومین دوره ریاست‌جمهوری محموداحمدی‌نژاد منتقد او شد! آن‌هم تا جایی که به دلیل سخنانی علیه احمدی‌نژاد به شش ما حبس تعزیری محکوم شد! اما از سوی دیگر، او از منتقدان آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی محسوب می‌شود.

روزنامه آرمان- رضا‌پارسا: اصولگراست اما از آن جنس اصولگرایانی که از دومین دوره ریاست‌جمهوری محموداحمدی‌نژاد منتقد او شد! آن‌هم تا جایی که به دلیل سخنانی علیه احمدی‌نژاد به شش ما حبس تعزیری محکوم شد! اما از سوی دیگر، او از منتقدان آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی محسوب می‌شود.

همین یک‌سال پیش بود که در پی مصاحبه هاشمی‌رفسنجانی با نشریه گاردین، نامه‌ای بلندبالا نوشت و در آن ضمن «سرور ارجمند» خواندن هاشمی، از او به دلیل موضع‌گیری‌هایش انتقاد کرد. اما «عباس‌سلیمی‌نمین» بار دیگر لب به سخن گشوده و ضمن تاختن به هاشمی‌رفسنجانی و حسن‌روحانی، دست به اعترافاتی می‌زند که نشان می‌دهد که او چقدر از آن‌بابت ناراحت است.

آرزوی وحدت اصولگرایان

سلیمی‌نمین آنچه این روزها توسط اصولگرایانی که با نام طیف‌های مختلف این جناح سخن می‌گویند را تعیین‌کننده و البته تأثیرگذار نمی‌داند! او ظرفیت بالایی برای جبهه پیروان امام و رهبری و یا جبهه یکتا قائل نیست؛ اما در باب احتمال دستیابی اصولگرایان به وحدت گفت:«هرگز وحدت نظر به‌صورت جامع ممکن نیست. حتی اگر عقول و عناصر وزین اصولگرا به جمع‌بندی برسند، برخی معلوم نیست آن جمع‌بندی را بپذیرند، طبیعی است برخی نیروهایی که نمی‌دانم چقدر وزن می‌توان برای آن‌ها قائل بود، شاید روی نقطه نظرات خودشان ایستادگی کنند اما آنچه مهم است جریاناتی که دارای وزن تعیین‌کنندگی در اصولگرایی هستند، آن‌ها با توجه به تجربیات گذشته آمادگی بیشتری را برای رسیدن به یک تفاهم دارند.»

مرز اضطرار روحانی!

عباس‌سلیمی‌نمین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، فعال شدن برخی از اصولگرایان را به‌عنوان نامزد انتخابات سال ۹۶ به‌صورت مشروط، مطلوب دانست اما تصریح کرد:«اگر این افراد بازی نخورند و توسط عناصری که مایل‌اند اصولگرایان شکست بخورند هدایت نشوند، اشکالی ندارد که یک ظرفیتی را فعال کنند و بعد ظرفیت خودشان را به میدان بیاورند و حول یک فرد متمرکز کنند.» او در توضیح شکست این تئوری در سال‌های گذشته گفت:«چون خارج از جریان اصولگرا هدایت می‌شدند. فردی به حرف آیت‌ا... مهدوی‌کنی گوش نداد که توفیق اصولگرایان را دنبال می‌کرد، اما به حرف آقای هاشمی گوش داد که حاضر است اصولگرایان شکست فاحش بخورند.»

سلیمی‌نمین در ادامه به موضوع احتمال حمایت اصولگرایان از حسن‌روحانی در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: «بعید می‌دانم چون اگر درگذشته این احتمال می‌رفت الان دیگر این احتمال ضعیف شده است.» رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، در باب امکان پیروزی مجدد حسن‌روحانی در سال ۹۶، اضافه کرد: «اگر آقای‌روحانی برخی خطاهای خود را جبران و اعتماد جامعه را نسبت به خود کسب کند، می‌تواند از سنت رایج دو دوره‌ای شدن زمان ریاست جمهوری بهره گیرد. من خودم درواقع این را به نفع جامعه هم می‌دانم، اگر جامعه فرصت لازم برای تجربه کردن جریانات داشته باشد یعنی جامعه به رشد سیاسی بیشتری نائل خواهد آمد.»

او اضافه کرد:«اگر آقای‌روحانی این روند را اصلاح نکند، حقوق‌های غیرمنطقی را به‌طورجدی کنترل نکند و خطاهای اطرافیانش را جبران نکند تا جامعه به یک اضطرار برسد.» او افزود:«آقای‌روحانی تا مرز رساندن جامعه به اضطرار برای آنکه اولین رئیس‌جمهور ۴ ساله باشد نزدیک شده اما این فرصت برای او وجود دارد که اعتماد جامعه را مقداری‌ترمیم و از این فرصت استفاده کند.»

توهم احمدی‌نژاد

عباس‌سلیمی‌نمین در ادامه ضمن اعتراف، به بازگشت جامعه به تفکر هاشمی اذعان کرد. گرچه فرصت را برای انتقاد از هاشمی‌رفسنجانی از دست نداد! او گفت: «جامعه ما یک بازگشتی به‌طرف تفکر آقای هاشمی پیداکرده، درحالی‌که حدودا ۱۵ سال پیش به‌شدت از او فاصله گرفته بود. این نشان می‌دهد نسل بعدی که وارد میدان سیاست شده خیلی تجربیات را در اختیار ندارد و طبیعتا یک تمایلاتی به سمت تفکر آقای هاشمی پیدا شد، برای اینکه جامعه دوباره یک جریان را تجربه کند نیاز به فرصت لازم دارد.» سلیمی نمین با اشاره به فعالیت‌های سعیدجلیلی و ارزیابی او به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت:«آقای‌جلیلی با وجود که مزیت‌های بسیار منحصربه‌فردی که دارد اما به دلیل فقدان ارتباطات قادر به اثبات خودش نیست. جامعه باید نسبت به یک شخصیت قانع شود که آن شخصیت می‌تواند به‌صورت همه‌جانبه عمل کند.

من تصورم این است که آقای‌جلیلی به‌راحتی قادر به اثبات مزیت‌های خودش و قوت‌های خودش نیست.» وی در پایان، اشاره‌ای نیز به امکان حضور مجدد محموداحمدی‌نژاد در انتخابات سال ۹۶ داشت. سلیمی‌نمین که از منتقدان اصولگرای رئیس دولت های نهم و دهم است، گفت:«قطعا جامعه یک خطا و یک اشتباه را از جانبه یک فرد دوباره نخواهد پذیرفت.آقای احمدی‌نژاد در کنار خدماتی که دولتش داشت، خطاهای فاحشی را مرتکب شد و نشان داد که ظرفیت لازم را برای ریاست‌جمهوری ندارد.

او خیلی تحت تأثیر تملق است و بلافاصله بر اثر تملق بر هم می‌ریزد و دچار توهم می‌شود؛ بنابراین جامعه به این جمع‌بندی رسید که این شخصیت ممکن است فعال و یک آدم پرتلاشی باشد اما ظرفیت لازم را برای ریاست‌جمهوری ندارد. چراکه با اندکی ابراز احساسات و اندکی تملق اطرافیان دچار برهم ریختگی شخصیتی می‌شود؛ بنابراین جامعه دیگر تمایل ندارد چنین گزینه‌ای را تجربه کند.»وی تصریح کرد: «قطعا ازجانب مسئولان ذی‌ربط درتأیید صلاحیت‌ها نمی‌توانم صحبت کنم اما به‌عنوان شهروند و از طرف جامعه می‌توانم بگویم که اهل فکر و تفکر در جامعه تمایلی به تجربه دوباره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد نخواهد داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا ظرفیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج