adexo3
۳۶۳۹۸۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برنامه ریزی داعش برای حمله به انگلیس

نشریه ایندیپندنت روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از «هری سارفو» یک عضو سابق داعش گزارش داد که این گروه تروریستی درصدد حمله همزمان در کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه است.

ایرنا نوشت: نشریه ایندیپندنت روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از «هری سارفو» یک عضو سابق داعش گزارش داد که این گروه تروریستی درصدد حمله همزمان در کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه است.

نشریه خبری ایندیپندنت نوشت: سارفو که متولد آلمان و بزرگ شده انگلیس است می گوید زمانی که در سال ۲۰۱۵ به گروه داعش پیوست، به او و دوست آلمانی اش گفته اند تا به کشورشان بازگردند و منتظر دستورات داعش برای انجام عملیات تروریستی باشند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از سارفو نوشت: 'آنها گفتند که افراد زیادی در اروپا زندگی می کنند که منتظر دریافت دستور برای حمله علیه مردم اروپا هستند. این در حالی است که هنوز حملات پاریس و بروکسل صورت نگرفته بود '.

ایندیپندنت به نقل از وی ادامه داد: 'آنها به من گفتند، آیا حاضری به آلمان بازگردی؟ چون این چیزی است که ما اکنون به شدت به آن نیاز داریم؟'

این روزنامه انگلیسی به نقل از این نظامی داعشی تصریح کرد: 'آنها به دنبال انجام دادن حملات متعدد همزمان در انگلیس، فرانسه و آلمان هستند.'

ایندیپندنت نوشت: سارفو که اکنون در حبس در آلمان به سر می برد، می گوید که داعش افراد زیادی را در انگلیس و آلمان استخدام کرده است اما لو رفته اند. وی اما اظهار می کند که داعش داوطلبان زیادی را در فرانسه برای انجام عملیات تروریستی استخدام کرده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: سارفو می گوید زمانی که دوستش برای همکاری در فرانسه از فرمانده داعش سئوال کرده است، وی خندیده و گفته است: «نگران فرانسه نباشید».
سارفو پیشتر در گفت وگو با ایندیپندنت گفته بود که به دلیل احساس حقارت از زندگی در اروپا و پس از مشاهده ویدئوی داعش که در آن به گفته او «همه نژادها زیر یک پرچم متحد شده اند تا از اسلام دفاع کنند» تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی که پیشتر متهم به سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در آلمان بوده است، اظهار داشت که پس از پیوستن به داعش و مشاهده جنایت های این گروه تروریستی تصمیم می گیرد که داعش را ترک کند.

سارفو گفت: من شاهد گردن زدن ها، تیرباران ها، قطع دست ها و خیلی چیزهای دیگر بوده ام. من بچه های ۱۳ ساله ای را دیده ام که مسلح بوده اند و به دور کمرشان کمربندهای انفجاری می بستند. بعضی از همین بچه ها حتی اتومبیل های حامل بمب را می راندند و در اعدام ها هم شرکت می کردند.»

او ادامه می دهد:«بدترین خاطرات من از آنجا مربوط به اعدام ۶ مرد با شلیک مسلسل در مغز آنهاست و همین طور زمانی که دست مردی را قطع می کردند و او را مجبور می کردند با دست دیگرش، دست قطع شده خودش را در دست بگیرد.»

او ادامه می دهد:«در آنجا یک برادر خونی، برادر خودش را کشت به این دلیل که فکر می کرد او یک جاسوس است. آنها به او دستور دادند که برادرش را بکشد. در داعش، دوست دوست را می کشد.

سارفو تصریح کرد: گروه داعش نه فقط غیر مسلمان که غیر انسانی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج