۳۶۴۱۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ایران گردشگر می خواهد،‌ اما...

معاون وزیر صنعت، تجارت و معدن با رد صریح درخواست جامعه تورگردانان برای حذف مالیات واردات خودروهای گردشگری، گفت: واردات خودرو به کشور آزاد است، فقط باید حقوق ورودی آن پرداخت شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر صنعت، تجارت و معدن با رد صریح درخواست جامعه تورگردانان برای حذف مالیات واردات خودروهای گردشگری، گفت: واردات خودرو به کشور آزاد است، فقط باید حقوق ورودی آن پرداخت شود.

طرح تسهیل واردات خودروهای گردشگری حدود یک سال و نیم پیش ارایه شد تا با اعمال معافیت مالیاتی در بخش واردات خودروهای مورد نیاز گردشگران که تعداد اولیه آن ۲۰۰۰ دستگاه پیش‌بینی شده بود، راه باز شود، اما گویا وزیر صنعت، معدن و تجارت با این طرح موافق نبوده است.

پیشنهاد وزیر به جای واردات، ایجاد یک خط تولید برای ساخت این خودروها بوده که برای به نتیجه رسیدن آن شش ماه مهلت خواست؛ طرحی که به باور بسیاری از تورگردان‌ها به استناد صبغه‌ی صنعت خودروسازی ایران، از همین حالا با تردید همراه است.

برای همین، خردادماه امسال معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با رییس گمرگ و سازمان توسعه تجارت وارد رایزنی‌ شد تا واسطه‌ای شوند برای تغییر نظر وزیر، اما حالا پس از گذشت دو ماه از آن دیدار، در شرایطی که اجرای طرح تسهیل واردات خودرو، مطالبه‌ی جدی تورگردانان است، رییس سازمان توسعه تجارت آب پاکی را روی دست آن‌ها ریخت و گفت: برای اعمال این معافیت مالیاتی، منع قانونی وجود دارد و نمی‌توان هیچ کاری کرد.

او تاکید کرد: این یک قانون است که حقوق ورودی بر کالاهای وارداتی بویژه خودرو، حذف نشود. برای همین اجرای خواسته تورگردان‌ها امکان‌پذیر نیست.

افخمی گفت: این ممانعت به سوءاستفاده کردن از معافیت مالیاتی و یا احتمال واردات خودروهای متفرقه ارتباطی ندارد، بلکه منع قانونی اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: واردات خودرو آزاد است و تورگردان‌ها می‌توانند خودروهای مورد نیازشان را به کشور وارد کنند، فقط باید پول آن را بدهند.

این درحالی است که برخی نمایندگان مجلس از جمله نصرالله پژمان‌فر معتقدند؛ چنین برخوردی یعنی خواندن فاتحه‌ صنعت گردشگری.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که تامین این خواسته‌ی تورگردانان را مستحق می‌داند، در هم‌اندیشی بخش خصوصی و دولتی که چندین بار چنین مطالبه‌ای از جانب سرمایه‌گذاران و تورگردانان مطرح شد، گفت: چند سال است تورگردانان می‌گویند گردشگران خارجی نمی‌توانند شرایط اتوبوس‌های جاده‌ای موجود در کشور را تحمل کنند. آن‌ها درخواست ۵۰۰ اتوبوس را مطرح کردند. این پیشنهاد در دولت ارائه شد، اما انتهای کار یک نفر اعلام کرد اقتصاد ما با تأمین این خواسته بهم می‌ریزد پس برای توریست‌ها یک خط تولید در داخل ایجاد می‌کنیم. این یعنی فاتحه، یعنی بعد از این همه سال یک اتوبوس برای گردشگر نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج