۳۶۴۷۸۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

ممنوعیت به‌ کارگیری دو شغله‌ ها

ناصر سراج طی نامه‌ای به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد قانون منع به‌کارگیری دو شغله‌ها در دستگاه‌های دولتی از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست و این سازمان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: ناصر سراج طی نامه‌ای به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد قانون منع به‌کارگیری دو شغله‌ها در دستگاه‌های دولتی از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست و این سازمان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نامه با استناد قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی هشدار داده است که انتصاب افراد به‌صورت حقیقی و یا حقوقی به‌صورت همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره، غیرقانونی است و کلیه دستگاه‌های مشمول موظفند مفاد قانون مذکور را رعایت کنند.

قاضی سراج در ادامه نامه خود متذکر شده است: سازمان بازرسی کل کشور به‌موجب تکالیف و وظایف قانونی خود به کلیه واحدهای بازرسی خود مأموریت داده تا در راستای نظارت بر حسن اجرای قانون مذکور، ضمن بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی، بر اجرای صحیح و کامل این قانون نظارت و دستگاه‌ها و افراد متخلف را به مراجع قانونی معرفی کند.

در تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت آمده است: «هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیزاده

      مردم زیاد جدی نگیرند این هم مثل همه قانونها برای افراد بی پارتی است .فعلا رییس ها دارند خدایی میکنند هر قانونی میاد به نفع خودشان و اطرافیان شان تعبیر وتفسیر میکنند.قانون بازنشستگی اعلام اما توی یکی از ادارات از 20نفر که در سال جاری بازنشسته شدند تنهابه 3نفر گفتند بروند بقیه را نگه داشتند.به این میگویند خدایی!!!

    • مجید

      نمیگیم دوشغله هارو ممنوعیت از کار کنید حداقل چها پنج شغله هارو ممنوعیت از کار کنید آقای سراج لنگ کارهای بی مسئولیتت هستی میخوای با این کار مردم رازی کنی مدیرای بی لیاقت چه میدونند مردم از بیکاری چکار میکنند فقط به فکر خود و اقوام خود هستن خدا ذلیل کنه مثل...............

    • ايراني

      اين آقا اول توضيح بدهند كه چگونه مدير عامل بانك رفاه با آن پرونده سنگين غذايي در بانك ملت را به توشيح آقايان .... دوباره به مديرعاملي بانك رفاه برگزيدند بعد ادعايشان را ثابت كنند
      خانه از پاي بست ويران شده است

    • مجیدالماسی

      باسلام. اون مسئولی که این قانون رو گذاشته خبر نداره که بدبخت بیچاره ها چیکار میکنن .درثانی اون قانون رو موسسات خصوصی هم اجراش میکنن .کار اصلی من حقوقش 750 هزارتومنه خواستم بعداز ظهرا توی اتوبوسرانی کارکنم نذاشتن گفتن دوشغله ای .گفتم به شما چه مگه اینجا دولتیه ؟ خلاصه قبول نکردن .این قانون درست جا نیفتاده بخش های خصوصی هم این قانونو اجرا میکنن .خدا رحم کنه به امثال ما بدبخت بیچاره ها .علننا میگن برید دزدی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج