جاباما
۳۶۴۹۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ربات ها در المپیک خبرنگاری می کنند

المپیک ۲۰۱۶ ریو بلاخره آغاز شد و علاوه بر ببینده‌های تلویزیونی که در سراسر جهان برای دیدن مسابقات هیجان‌زده شده‌اند بسیاری اخبار را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنند.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: المپیک ۲۰۱۶ ریو بلاخره آغاز شد و علاوه بر ببینده‌های تلویزیونی که در سراسر جهان برای دیدن مسابقات هیجان‌زده شده‌اند بسیاری اخبار را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنند.
ربات ها در المپیک خبرنگاری می کنند
یکی از این رسانه‌ها که با یک تیم بزرگ از خبرنگاران مسابقات را پوشش می‌دهد واشینگتن پست است. اما یکی از تیم‌های بزرگ واشینگتن پست برای پوشش مسابقات از این منظر قابل توجه‌اند که انسان نیستند. این روزنامه یک تیم بزرگ متشکل از ربات‌ها دارد. واشینگتن پست از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کند که با آن صدها گزارش زنده خبری درباره المپیک تولید می‌کند. این گزارش‌ها در وبسایت واشینگتن پست و برخی شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر به دید عموم می‌رسد، گزارش‌هایی که هیچ انسانی در تولید آنها نقش ایفا نکرده است.

برای تولید این گزارش‌ها از هوش مصنوعی استفاده شده است. هوش مصنوعی امور مربوط به داده‌های ورزشی مثل نتایج، شمار مدال‌ها و سایر داده‌ها از این دست را گردآوری و اطلاع‌رسانی‌ می‌کند. مسئولین این بخش در روزنامه معتقدند با این کار قرار نیست ربات جایگزین انسان شود بلکه با این کار قرار است خبرنگاران روزنامه فرصت و فراغت بیشتری برای تولید محتوا داشته باشند. آنچه در ادامه می‌بینید یک نمونه از عملکرد این ربات است. البته در تولید آن از داده‌های المپیک سال ۲۰۱۲ استفاده شده اما با به دست آمدن نتایج جدید همین مکانیزم برای داده‌های المپیک امسال به کار خواهند رفت.

ربات ها در المپیک خبرنگاری می کنند

ظاهرا روزنامه واشینگتن پست طرح‌های جاه‌طلبانه‌تری هم در سر دارد. برای شروع قرار است از این تکنولوژی برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که روز سه‌شنبه ۱۸ آبان برگزار می‌شود استفاده شود.

براساس برنامه‌های بعدی واشینگتن پست قرار است از این سیستم در تحلیل روندها و الگوهای رفتاری رای دهنده‌گان بهره گرفته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج