اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۵۰۷۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

گزارش نشريه اسكوير از «اين ۴۰۰ ميليون دلار جنجالي»

جمهوریخواهان احمق! اين پول خود ايران است

در ماه ژانويه ایران و امریکا بالاخره به نتايجي رسيدند . آمريكا با پرداخت ۴۰۰ ميليون دلار نقد از مجموع ۱.۷ ميليارد دلار بدهي ۴ دهه پيش موافقت كرد .

پایگاه خبری انتخاب: اسكوير نوشت : براي ۳۷ سال ايران و آمريكا در دادگاه لاهه براي تحويل سلاح هاي خريداري شده يكديگر را متهم كرده اند .

در ماه ژانويه ایران و امریکا بالاخره به نتايجي رسيدند . آمريكا با پرداخت ۴۰۰ ميليون دلار نقد از مجموع ۱.۷ ميليارد دلار بدهي ۴ دهه پيش موافقت كرد .

این بازپرداخت با ده ها میلیارد دلار سرمایه و حساب خارجی بلوکه شده ایران که هم اکنون این کشور بعد از توافق هسته ای به آن دسترسی دارد متفاوت است. اما زمان بندی اطلاع رسانی در مورد این تسویه حساب با زمان اجرایی شدن برجام یکی شد که در ظاهر به نظر نوعی زمینه سازی گسترده تر برای از بین بردن دهه ها دشمنی بین دو کشور می رسید.

باراک اوباما نیز از این تسویه حساب با ایران دفاع کرد و گفت: این مبلغ خیلی کمتر از چیزی بود که ایران به دنبال آن بود. ایالات متحده آمریکا با تسویه این میزان از پرداخت میلیارد ها دلار پول بیشتری که ایران به دنبال آن بود جلوگیری کرد و این مبلغ را ذخیره کرد. این کار در راستای منافع آمریکا بوده است.

روز چهارشنبه ماجرا شفاف سازی شد. با تشکراز وال استریت ژورنال برای آغاز این داستان احمقانه.:

به گفته وال استریت ژورنال و سی ا ن ان: باراک اوباما انتقال ۴۰۰ میلیون دلار به ایران را تایید کرده است. این مبلغ قسط اول از ۱.۷ میلیارد دلار تسویه ای خواند که توسط دادگاه بین المللی لاهه در ازای خرید های ایران در زمان شاه باید می پراخته است.. به دلیل وجود تحریم های مربوط به ممنوعیت استفاده از دلار های آمریکایی در معاملات با ایران مقامات گفته اند که این پول توسط بانک مرکزی سوییس و هلند تامین شده و در یک هواپیمای بی نام و نشان و در بسته های چوبی حاوی فرانک های سوییس و یورو سایر واحد های پولی خارجی به ایران فرستاده شده است.

به گفته مقامات این بازپرداخت کار سختی بود چرا که ایران قابلیت دسترسی به سیستم مالی جهانی را بر اساس تحریم های مالی بین المللی نداشت.جزییات این ماجرا اولین بار در وال استریت ژورنال منتشر شد.

و داستان آغاز شد.

کاندیدای جمهوری خواه (مجله پولیتیکو):

دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواه آمریکا با انتشار توئیتی روز چهارشنبه به دنبال گزارش وال استریت ژورنال در روز سه شنبه نوشت:

"وزیر امور خارجه نامناسب آمریکا، هیلاری کلینتون کسی بود که صحبت های پیرامون پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به صورت نقد به ایران را مطرح کرد."

این ادعا در راستای صحبت های اخیر کلینتون در ارتباط با بازی کردن نقش اصلی اش در آوردن ایران پای میز مذاکره از طریق تحریم ها مطرح شد.

به گزارش مجله پولیتیکو، ۴۰۰ میلیون پول نقد در واقع قسط اول ۱.۷ میلیارد بدهی آمریکا به ایران است که قبلا نسبت به پرداخت آن اطلاعی داده نشده بود.

اما به نظر میرسد اسوشیتدپرس در مال ژانویه نسبت به پرداخت این مبلغ اطلاع رسانی کرده است. داستان چیست؟ اینها چه میگویند!

واشنگتن فری بیکون نوشت:

به گزارش واشنتگتن فری بیکون: انتقال هوایی ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران در ماه ژانویه در ازای آزادی زندانی های آمریکایی در این کشور انتقادهایی را برای پرداخت فدیه آزادی به دولت ایجاد کرده است که کاخ سفید پرداخت هر گونه باج را رد کرده است.

چارلز پیرس نویسنده گزارش اسکویر در گزارش خود به جمع آوری پازل های این داستان پرداخته در پاسخ به ادعاهای واشنگتن فری بیکون بعد از روشن شدن اصل ماجرا نوشت: این پول خودشان است احمق ها. اگر ما این پول را تسویه نمیکردیم چه بفهمید چه نفهمید ما باید ۱۰ میلیارد دلاری که دادگاه حکم علیه ایالات متحده داده بود را میپرداختیم.

هات ایر نوشت:

این گزارش بر اساس ادعای مقامات ارشد بی نامی است که گفته اند زمان بندی این انتقال پول نقد محرمانه با ضمانت دوات ایران مبنی بر آزادی زندانی های آمریکایی درست بعد از دریافت پول نقد همپوشانی پیدا کرده است. این اتفاق درست زمانی افتاده که پول نقد به دست ایران رسیده است.

باید بگویم بله.

پول رایان در دی سی اکزمینر نوشت:

اگر این درست باشد، این گزارش تردید بلند مدت ما را که دولت در ازای آزادی زندانیان آمریکایی که به طور نا عادلانه در ایران بازداشت شده بودند باج پرداخت کرده است را تایید میکند. این داستان حماسه دیگری از فریب مردم آمریکا در توافق خطرناک هسته ای را به نمایش گذاشته است. با این حال عموم مردم استحقاق یک توضیح کوتاه در مورد عمق کمک های این دولت به کشوری که در حمایت از تروریسم جهانی پیشرو است را دارند.

باید بگویم این بزرگترین دروغ تاریخ است.

به عنوان کسی که مدتهاست در این موارد مطالعه داشته و مسائل را میشناسد آیا به نظر شما " باج دادن به ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی" واقعا وسیله ای برای جمهوری خواهان جهت پرت کردن حواس ها نیست؟ آیا واقعا جمهوری خواهان می خواهند در همان مسیر تاریخی شان قدم بردارند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mori

      بدن ندن چه فایده ای به حاله ما مردم عادی داره؟!!

    • بی نام

      ملت که نمیدونستن حالابااین سروصدامافهمیدیم که این مبلغ به ایران داده شده فکرکنم همون حقوق نجومی وبریزوبپاشهای بقیه مصرف شده

    • بدون نام

      ازاین ۴۰۰میلیون دلاراگه بین مردم تقسیم میشد دیگه شاهدتن فروشی دختران جوان یامشکلات جوانها نبودیم .............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج