جاباما
۳۶۷۶۱۷
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

با داروهای تاریخ مصرف گذشته چه کنیم؟

رئیس اداره امور داروخانه‌ها و توزیع ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ روند امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره امور داروخانه‌ها و توزیع ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ روند امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته را تشریح کرد.

دکتر سعداله پرویزی درباره سرانجام داروهای تاریخ مصرف گذشته، گفت: برای دور ریختن داروهای تاریخ مصرف گذشته روش‌های ساده‌ای وجود دارد. برای این منظور می‌توان داروها را بدون خرد کردن قرص‌ها و کپسول‌ها، از بسته‌بندی اصلی خارج کرد. می‌توان این داروها را با موادی همچون تفاله چای مخلوط کرد.

پرویزی تصریح کرد: همچنین می‌توان این مخلوط را در کیسه پلاستیکی در بسته قرار داد. سپس مخلوط حاصل را در قوطی حلبی خالی یا دیگر ظروف مشابه ریخت تا از نشت دارو به بیرون از سطل زباله جلوگیری شود.

وی افزود: درباره شربت‌ها و سوسپانسیون‌ها وضع به همین صورت است، با این تفاوت که بهتر است محتوی را در فاضلاب ریخته و بطری آن را در سطل زباله انداخت. لازم به ذکر است که بر اساس ملاحظات زیست محیطی محققان، از آنجا که تاکنون عارضه‌ای ناشی از باقیمانده دارو در محیط زیست انسان و خصوصا آب ملاحظه نشده، ریختن داروها در فاضلاب بلامانع است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، پرویزی اظهار کرد: تعداد کمی از داروها هستند که ممکن است ذاتا خطرناک باشند یا با مصرف تنها یک دوز در فردی که دارو به او تعلق ندارد، کشنده باشند. برای جلوگیری از مصرف این مواد توسط کودکان، حیوانات خانگی یا دیگر افراد، به محض اینکه دیگر مورد نیاز نباشند باید سریعا از طریق فاضلاب دور ریخته شوند.

رئیس اداره امور داروخانه‌ها و توزیع ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ همچنین در مورد داروهای تزریقی نیز عنوان کرد: بهترین راه، شکستن و دورریز کردن آن است و چنانچه شرکت سازنده دارو، روشی را برای معدوم سازی دارو روی بسته بندی آن ذکر کرده است، باید بر اساس آن عمل شود. امحاء داروهای تاریخ گذشته شرکت‌ها نیز توسط شرکت‌های امحا کننده و در شرایطی خاص صورت می‌گیرد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج