adexo3
۳۶۹۲۱۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تلاش ۳ زن سعودی برای پیوستن به داعش

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که مانع سفر سه زن سعودی که "افکار رادیکالی داشتند" به همراه هفت کودک از طریق لبنان به مناطق درگیر در سوریه شده است.

خبرگزاری ایسنا: وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که مانع سفر سه زن سعودی که "افکار رادیکالی داشتند" به همراه هفت کودک از طریق لبنان به مناطق درگیر در سوریه شده است.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان اعلام کرد، روز دوشنبه گذشته ابلاغیه‌های امنیتی از یکی از شهروندان دریافت شد که حکایت از این داشت که همسر او به همراه دو خواهرش و به همراه هفت فرزندشان عربستان را ترک کرده‌اند تا به دلیل افکار رادیکالی‌شان به مناطق درگیر در سوریه بپیوندند.

وی با بیان اینکه آنها وارد بیروت شده اند، تصریح کرد، هماهنگی‌های فوری با مسئولان ذی ربط لبنانی صورت گرفت که مانع از سفر آنها از لبنان به سوریه شد و سلامت جانی آنها به ویژه کودکانی که به همراه داشتند، حفظ شد.

این مقام سعودی با بیان اینکه تمامی آنها به عربستان باز گردانده شدند، گفت که پرونده زنان نیز به دستگاه‌های دادگستری ارجاع داده خواهد شد تا تدابیر لازم در حق آنها اتخاذ شود و تحقیقات و بازجویی‌ها پیرامون ابهامات و انگیزه‌های سفر آنها انجام شود.

در همین حال، سرلشکر منصور ترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه الاخباریه در مورد تلاش سه خواهر برای سفر به سوریه گفت: بیشتر از ۷۰ درصد از اقداماتی که وزارت کشور برای ناکام گذاشتن طرح‌های تروریستی صورت می‌دهد، پس از همکاری با شهروندان است.

وی تاکید کرد که وزارت کشور ابلاغیه‌هایی را از اولیای امر پیرامون خروج فرزندانشان برای پیوستن به داعش دریافت می‌کند و به صورت مستقیم با آنها برخورد می‌کند.

از سوی دیگر، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای عنوان داشت، یمنی که از عمد گروهبان مذهل فهد سلولی را در بیشه در منطقه عسیر زیر گرفت و با سلاح سرد به وی حمله کرد، وابسته به داعش بود.

وی تصریح کرد که این حمله پس از خروج او پس از اقامه نماز صبح از مسجد محله عزیزیه صورت گرفت که این حمله به کشته شدن او انجامید و طرف‌های امنیتی توانستند در همان روز مجرم را بازداشت کنند.

این مقام سعودی تصریح کرد که مجرم یک مقیم یمنی بود که ۲۰ سال سن دارد و بازجویی‌های اولیه نشان داد که او وابسته به داعش است و با این گروه بیعت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا خوده داعش هستن پیوستن نمیخواد که.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج