adexo3
۳۶۹۴۱۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ایران شکایتش از روسیه را پس گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پس گرفتن شکایت ایران از روسیه در خصوص سامانه موشکی اس۳۰۰ خبر داد.

خانه ملت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پس گرفتن شکایت ایران از روسیه در خصوص سامانه موشکی اس۳۰۰ خبر داد.
محمدابراهیم رضایی با تایید موضوعات مطرح شده درباره انصراف ایران از شکایتش از روسیه به خاطر تعلل این کشور در تحویل سامانه موشکی اس 300، گفت: در شرایط کنونی روسیه به متحد اصلی ایران در منطقه تبدیل شده است و روابط دو کشور در مسائل مختلف بسیار خوب و در حال گسترش است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو کشور در چند سال اخیر تلاش کرده اند که موارد و موضوعات مورد اختلافشان را حل و فصل و رفع کنند، که یکی از این موضوعات پرونده تحویل سامانه اس 300 بود.

وی افزود: در سال هایی که ایران مورد تحریم های ظالمانه غرب قرار گرفته بود، روسیه به علت این تحریم ها قادر به اجرای تعهداتش در تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران نبود، از این رو جمهوری اسلامی برای احقاق حق خود اقدام به شکایت از مسکو برای دریافت خسارت تأخیر در تحویل این سامانه کرد، حال در یک سال اخیر شاهد اجرای مثبت و مطلوب قرارداد و تحویل بموقع سامانه مذکور از سوی روسیه هستیم.

رضایی تصریح کرد: با توجه به رویکرد مثبت روسیه در تحویل سامانه پدافندی اس300 بر اساس قرارداد مذکور و در زمان مقرر، ایران شکایت دریافت غرامت تأخیر از این کشور را پس گرفته است و قطعا این روند به تقویت و گسترش روابط دو کشور خواهد انجامید.

سفیر روسیه در تهران می گوید بارها از ایران خواسته شده که شکایتش بخاطر عدم تحویل اس-۳۰۰ را پس بگیرد و حالا که نیمی از سامانه به ایران تحویل شده، بحث شکایت بطور کلی از دستور کار طرفین خارج شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      حداقل کاری که میتونیدبکنیدخسارت بگیریدنمیخواهیدبگیریدبدیدملت بدبخت توتحریم بودیم چراپولمونوندادن تواین مدت ازپول ماکشورشوپوتین اداره میکردکم ازمااستفاده نکرده سودشوبگیرید

    • بدون نام

      شکایت کرده بود به کجا رسیده که حالا پسش گرفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج