adexo3
۳۶۹۶۳۱
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

کاش روحانی عمق فاجعه دوره قبل را می گفت

دکتر فرشاد مومنی اقتصاددان معروف به روزنامه اعتماد گفت:آقای روحانی و همفکران‌شان باید به شکل صادقانه و عالمانه به مردم در مورد رفتارهای فاجعه‌آمیز دولت آقای احمدی‌نژاد توضیح می‌دادند تا مشخص شود که کانون اصلی تسلیم کردن طلایی‌ترین فرصت‌های اقتصادی ایران به بزرگ‌ترین تهدیدها، ناشی از رویه‌های قانون‌گریزانه، علم‌گریزانه و برنامه‌گریزانه دولت نهم و دهم است.

دکتر فرشاد مومنی اقتصاددان معروف به روزنامه اعتماد گفت:آقای روحانی و همفکران‌شان باید به شکل صادقانه و عالمانه به مردم در مورد رفتارهای فاجعه‌آمیز دولت آقای احمدی‌نژاد توضیح می‌دادند تا مشخص شود که کانون اصلی تسلیم کردن طلایی‌ترین فرصت‌های اقتصادی ایران به بزرگ‌ترین تهدیدها، ناشی از رویه‌های قانون‌گریزانه، علم‌گریزانه و برنامه‌گریزانه دولت نهم و دهم است.

* وقتي فهرست موارد بحراني كشور را جلوي چشم خود بگذاريد ممكن است كه هر فردي بيش از پيش نگران شود. درواقع تنها كافي است عناوين بحران‌هايي مانند بحران نابرابري منطقه‌اي، منطقه پرآشوب، بحران آب و محيط زيست و ورشكستگي صندوق‌ها را در كنار بي‌سابقه‌ترين سطح بدهي‌هاي دولت قرار دهيم تا سطح مشكلات مشخص شود. مشكلات ديگري مانند پس‌افتادگي تكنولوژي، فساد مالي، كيفيت زندگي و از نظر كيفيت محيط زيست و مواردي از اين دست هم وجود دارند كه سبب شده ايران در ربع چهارمي كشورهاي جهان از نظر رتبه‌بندي قرار داشته باشد يعني در ميان كشورهايي كه زيبنده ايران نيست.

*من نسبت به منتقدان دولت نيز انتقادي جدي دارم و فكر مي‌كنم همين افراد مسووليتي بسيار مهم در ايجاد وضع موجود را عهده‌دار هستند. ببينيد ما در شرايط كنوني در آستانه يك سيكل سياسي قرار داريم، مسائل سرنوشت‌ساز كشور موضوعي براي زد و خوردهاي باندي شده است. عده‌اي از مخالفان سياسي دولت به‌گونه‌اي برخورد مي‌كنند كه گويي حاضرند كشور نابود شود تا از اين طريق به حيثيت دولت آسيب برسد. در دو سال اخير موارد بسياري از اين دست برخوردها وجود دارد. هر چند نبايد ناگفته گذاشت كه در ميان مخالفان دولت هم افراد شرافتمند و ميهن‌دوستي وجود دارند كه نگراني‌ها و دلواپسي‌هايي را مطرح مي‌كنند كه واقعا نگراني ملي است ولي چون در كادر اين زد و خوردهاي جناحي مطرح مي‌شود به هيچ‌وجه اثربخشي ندارد. همين كه مخالفان دولت به شكل غيرمتعارف و غيرمنصفانه اين واقعيت را به ديده فراموشي مي‌گذارند كه اين دولت ميراث‌دار چه كارنامه فاجعه‌آميزي بوده، يعني به سرنوشت كشور و مسائل ملي اهميت نمي‌دهند و دغدغه زد و خورد دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ايراني

      لازم نكرده مردم همه چيزو ميدونن لطف كنيد اين تورم را سه رقمي كنيد كه ما راحت‌تر بوديم از اين تك رقمي كردنتون يا اصلا شما ده رقمي كنيد

    • سجاد

      دولت قبل بدبختمون کرد

    • سبیل کلفت

      حالا شما تو این 4 سال چه گلی به سر ملت زدید**

    • بابک ریاحی

      مشکل سوراخ شدن لایه اوزون رو هم بنداز گردنش

    • بدون نام

      مردم خودشان اگاهند ولی بهتر است اونهایی که هنوز ناآگاهانه اطلاع رسانی شود تا بیشتر از این کلاه سرشان نرود

    • بدون نام

      احمدینژاد اینقدر کشور را سورخکاری کرده است که نیاز به سوراخ لایه ازون ندارد برای مجر بودنش ولی کو گوش شنوا وبیدار

    • محمد

      وقتی رئیس جمهور کشور مردم را به سخره میگیرد ومیگوید اگر گوجه گران است بیایید از سرکوچه ما بخرید شما باید به عقلش شک کنی.جالب اینکه ملت ما دو دوره به ایشان رای دادند.

    • بدون نام

      شما سه ساله که همه چیز را گفتید.مگر چیزی برای گفتن باقی مانده.توی این مدت بغیر از تبلیغ علیه دولت قبل ما چیزی از شما ندیدیم الحمدلله تا حالا که موفق نشدید.این تنها دستاورد شما بوده.

    • غریب

      خوب اگر آقای روحانی در باره عملکرد رییس جمهور دوره قبل اعتراف کند بعدا رییس جمهور بعدی هم در باره آقای روحانی خبرهای جالبی را لو خواهد داد و آنوقت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد . ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج