اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۰۷۰۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تشکیل بانک تخصصی برای بخش تعاون

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: بخش تعاون برای به دست آوردن سهم بیشتر از اقتصاد و استفاده از ظرفیت و توان تعاونی‌ها نیازمند تاسیس یک بانک تخصصی غیردولتی است.

ایسنا: سیدحمید کلانتری در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بانک توسعه تعاون را که با سرمایه دولتی تاسیس شده در اختیار داریم اما بانکی که اعضایش در قالب یک شرکت سهامی عام تشکیل شود و سهامش در بورس عرضه شود و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند، نداریم لذا برای آنکه سهم تعاونی‌ها در اقتصاد افزایش پیدا کند لازم است یک بانک غیردولتی و تخصصی در بخش تعاون راه‌اندازی شود.

وی از فراهم شدن ساز و کار ورود تعاونی‌ها به بورس و بررسی آن در طول هفته آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه اساسنامه ورود تعاونی‌ها به بورس به تایید شورای عالی بورس رسیده و بر اساس قانون تعاونی‌های سهامی عام می‌توانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و وارد بازار سرمایه شوند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تنها موردی که در حال حاضر این قانون شامل حال آن شده بیمه تعاون است اما تعاونی‌هایی که به شکل سهامی عام تشکیل شده‌اند می‌توانند سهام خود را در بورس عرضه و فعالیت‌های اقتصادی خود را شفاف‌سازی کنند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تشکیل تعاونی‌های اعتبار گروه شغلی تاکید کرد و گفت: باید تعاونی‌های اعتبار گروه شغلی به شکل کنترل شده و نظارت شده توسعه یابند تا نقدینگی مردم در سازمان‌های مورد اعتماد به گردش در آید.

وی همچنین با تاکید بر ساماندهی تعاونی‌های اعتباری، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی فعالیت تعاونی‌های اعتباری باید کنترل و نظارت شود و وارد فضای تخلف و سوء استفاده نشود.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:‌ در حال حاضر بزرگ‌ترین تعاونی در هند تعاونی اعتباری روستایی است که بانک مرکزی بر آن نظارت کامل دارد تا مسیر قانونی خود را طی کند بنابراین تعاونی‌های اعتبار ما نیز باید در چارچوب قانون و ضوابط بانک مرکزی حرکت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج