adexo3
۳۷۱۵۹۸
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

حواستان به این تخلف بانک ها باشد!

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اقدام برخی بانک‌ها و موسسات مالی درخصوص بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان‌شان را خلاف قانون خواند.

الف: مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اقدام برخی بانک‌ها و موسسات مالی درخصوص بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان‌شان را خلاف قانون خواند.

علیرضا ساوری افزود: گزارش‌های دریافتی درخصوص پرونده‌های تسهیلات بانکی حاکی از این است که برخی بانک‌ها و موسسات مالی در زمان اعطای تسهیلات، بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را در قالب انواع سپرده ها اعم از قرض الحسنه و سرمایه‌گذاری بلوکه می‌کنند.وی گفت: آن‌ها این اقدام را با هدف جلوگیری از خروج منابع یا تأمین وثایق معتبر برای پوشش ریسک اعتباری انجام می‌دهند اما این اقدام آن‌ها مغایر با قانون عملیات بانکی بدون ربا موجب بالا رفتن نرخ موثر سود تسهیلات و به تبع آن تخطی از نرخ های تصویب شده شورای پول و اعتبار می‌شود.

وی افزود: این اقدام همچنین با سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و تداوم آن در شرایط فعلی اقتصاد کشور به هیچ عنوان به مصلحت نیست.این مسوول قضایی گفت: ما به همین منظور از همه معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور خواسته‌ایم به گونه‌ای اقدام کنند تا از طریق نهادها و دستگاه‌های نظارتی استان بویژه بازرسی کل استان‌ها از این نوع تخلفات جلوگیری کنند.وی افزود: البته این تخلف را برخی بانک‌ها و موسسات مالی مرتکب شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      من قزوین هستم خودم از یکی از موسسات وام گرفتم تقریبا یک سوم از وام رو بلوکه کردن یکی از دوستان هم سی ملیون وام از همون موسسه گرفت پنج ملیون تومان رو نگه داشتن واقعا اگه ممنوع هست چرا اینکار رو انجام میدن مگه مملکت نهادهای نظارتی نداره که هرکسی هرکار خلاف قانونی رو به راحتی انجام میده ... .

    • سید علی

      در حال حاضر اکثر بانکها این تخلف رو انجام میدهند، اگر خلافه جلوشو بگیرید،البته اگر ارگانی وجود داشته باشه برای جلوگیری....

    • امین

      چقدر راحت در نهایت گفت ,البته بعضی از بانک ها این تخلف و انجام دادن... ببینید چقدر طبیعی شده این مساله.
      خب راه چاره بدید...مردم اگه دچار این مشکل بودن مثل خود من باید چکار کنن...به کجا مراجعه کنن که زود جواب بگیرن...با کی باید تماس داشته باشند.... دست مریضاد به این همه دزدی به روشهای مختلف و نوین.....

    • اسمعیل نیک پی

      بانگ آرمان پول گذاشتم که وام 14درصد بگیرم بعد از مدتی گفتن وام شده 18درصد و حالا که آمدم وام بگیرم میگویند 28 درصد چونکه ازمدتش گذشته شما نیامدی وام بگیری. مگر روزاول برایم وقت تعین کردین. .... حرفهم بزنی میگن ...

    • وحید

      متاسفانه این تخلف بانک ها در اکثر بانک ها به وفور دیده می شود.

    • بدون نام

      الان که پولمون دستشونه باید چیکار کنیم

    • محمد حسین

      ... وقتی نرخ سود سپرده گذاری روپایین میاری درواقع راه را برای بالابردن نرخ تسهیلات وبالابردن درامدبانکهارا بالابردید.هیچ کارتون حساب وکتاب نداره قبل از اینکه کاری را انجام دهید 5دقیقه قبلش فکر نمیکنید.میشینید سر میز شام ویک سری ........

    • احمد یعقوبی

      من اهل میانه هستم وام گرفتم از بانک سینا وانصار بانک سینا 2 میلیون انصار 3 میلیون از پول منو نگه داشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج