۳۷۲۴۳۵
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

دفاع از ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد

روزنامه اطلاعات نوشت: یک شهر ذاتاً زیارتی و دارای حیثیّت خاص مذهبی نمی‌تواند در برگیرنده‌ی هر آئین و مراسمی ـ هرچند مشروع ـ باشد. توریسم در شهر قم و مشهد و یا دیگر شهرهایی که حیثیّت و هویت مذهبی‌شان بر دیگر شاخصه‌هاشان می‌چربد، قاعدتاً دارای وجهه و نمایه‌ی مذهبی است و لاجرم ملزم به رعایت شئونات خاصّی است.

روزنامه اطلاعات نوشت: یک شهر ذاتاً زیارتی و دارای حیثیّت خاص مذهبی نمی‌تواند در برگیرنده‌ی هر آئین و مراسمی ـ هرچند مشروع ـ باشد. توریسم در شهر قم و مشهد و یا دیگر شهرهایی که حیثیّت و هویت مذهبی‌شان بر دیگر شاخصه‌هاشان می‌چربد، قاعدتاً دارای وجهه و نمایه‌ی مذهبی است و لاجرم ملزم به رعایت شئونات خاصّی است.

اصرار بر اجرای پاره‌ای مراسم، به صرف آن که مشروع است و یا دارای مجوّز قانونی است، حداقل باید بگوییم از سلیقه‌ی خوب و یا سنجیدگی و مکان‌سنجی مناسب به دور است و شایسته است کسانی که در مسند امورِ مجوّزسازی و رخصت‌پردازی نشسته‌اند بر این نکته‌ی ظریف صرافت ورزند که اگر در یک یا دو شهرِ خاص مراسمی خاص اجرا نشود، از هیچ جای این کشور چیزی کم نمی‌شود؛ علی‌الخصوص که این دیار گسترده است و مردمان با ذائقه‌ها و سلیقه‌های بسیار متنوّع٫ اینجا نشد، جای دیگر؛ و البته در هر جایی، مناسب و ملایم طبیعت و حیثیّتِ آن‌جا.

از دیگر سوی بر این‌ نکته نیز باید با تأمّل و تدبیر نگریست که صیانت و حفاظت از قداست یک شهر و یا یک جغرافیای خاص در این کشور، هم ادبیّات مناسب و لطیف می‌طلبد و هم مجاری درست و متقن قانونی و نیز اخلاقی را لازم می‌آورد. از نردبان درشتی و اشتلم بالا رفتن، و از فراز آن، مردمان را به آرامش و صلح و صفا و اخلاق فراخواندن، همان بر سر شاخ بُن بریدن و نقض غرض کردن است.

واقع‌بینانه بنگریم: جوانان ما نه به کنسرت و امثالها(!) مثل نان شب و کار و درآمد و همسر و همدم محتاج‌اند، و نه لغوها و جلوگیری‌ها می‌تواند بیضة اسلام را و کیان و هیبت آنرا، چندان محافظت ‌کند.

بهتر است در این برهه‌ی حسّاس کنونی(!) اگر هم مشکلی بر سر اعطاء مجوّز و یا لغو مراسم‌ها هست، بزرگواران در خلوت‌های دوستانه و کارشناسانه‌ی خود بدان بپردازند و اینهمه مسائل بر زمین مانده و گره‌خورده با زندگی و معیشت مردم را بر سر مباحثِ جدالی از این دست معلّق و معوّق نگاه ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه که دیگه ازمردم مایه نمیذاریدحرف کهنه شده مردم قبول نمی کنندرامیگم ها...............سرخط

    • مریم

      مسئله اینه که مردم فقط به خوراک جسم و نان احتیاج ندارن، قشر متوسط و بالاتر کسایی که مسئله نان تا حدی براشون حل شده ست به غذای روح و سرگرمی نیاز دارن. از طرفی برای رشد موسیقی باید کنسرتها برقرا باشه تا سی دی خوب خارج بشه تا اونی که مشکل نان هم داره با شنیدم نواها و موسیقی از دستگاه پخش لحظاتی از بند مشکلات خودشو رها کنه.

    • بدون نام

      دمت گرم.من کار داشته باشم پول داشته باشم حاظرم همه جا امضا بدم که تا آخر عمر آهنگ گوش نمیدم چه برسه برم کنسرت.اول به فکر مردم باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کنسرت باشه یا نباشه به حال تو فرقی نمیکنه پس بذار هر کی دلش میخواد شرکت کنه

    • بدون نام

      مردم وقتی پول ندارن ، دلشون پر از غمو نگرانیو تشویشه
      چه جوری برن اون همه پول بدن بشینن آهنگ گوش کنن...
      همون پولو برای اجاره خونه و خوراک و پوشاک و قبض های سر به فلک کشیده ی آب برق گاز و.... هزار زخم دیگه میزنن

      چرا خودتونو میزنید به بی راهه.....
      یکم برید تو عمقه فاجعه ....

    • ناشناس

      اگه مردم روی ایمان خودشون کار می کردند دیگه کسی وقت روی کنسرت نمی گذاشتن...غذای روح انسان عبادته...آهنگ یا کنسرتی که میتونه از خداوند غافل کنه به چه دردی میخوری...چه فایده ای داره برای چند دقیقه انسان وقتشو رو آهنگی بزاره که هیچ سود معنوی نداره....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا عادت دارین پشت هم حرف بزنید نفس گیریت ایراد داره یوگا با موسیقی برات خوبه

      • بدون نام

        چی میگی موسیقی غذای روحه آیین مذهبی هم با موسیقی بیان میشه

      • بدون نام

        انقدر تابلو نباف

    • بی نام

      هزارویک اتفاق تومشهدمیوفته همین تجاوز دزدی ارازل واوباش من خودم چندی پیش برای زیارت رفتم شب نمیتونسنیم بریم حرم ازترسمون حالاکنسرت که برای عوض کردن حال مردم سرخورده وغمگین فکرنمیکنن لازمه که یه حال وهوایی عوض کنن ازاقتصادبعدحتی دوروزنمیتونن برن سفرتابرسه،به کنسرت چراازصداوسیمااین کنسرت هاراپخش نمیکنیدتاهمه ازاین حال دلمرده گی بیان بیرون

    • بدون نام

      من یه سوال دارم کدوم قشر از مردم پول تفریح کنسرت رو دارن که شما نگرانی؟فکر کنم جوابو گرفتین.من خداییش ندارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم اگه کسی شرکت نمیکنه پس چرا نگران برگزار شدنش هستن؟ پس حتما یک عده علاقه مندند، شما نمیتونی یا نمیخوایی شرکت نکن

    • سعدی

      هرکاری که به نفع مردم باشه عبادته...عبادت فقط نماز و قرآن خواندن نیست..نقاشی و موسیقی و خط و سایر هنر ها برای تعالی و تلطیف روح و روانه...مخالفت با هنرهای فاخر و وزین،مثل مخالفت با سایر مایحتاج آدمیه...

    • بدون نام

      کنسرت تو شهر وکشور خودمون باشه جونا هم شرکت کنن بهتره یا تو خونه هاشون دل به ماهواره ببندن ؟

    • بدون نام

      وقتی تنها منبع درآمد موسیقی دانها و خواننده ها کنسرته و قانون کپی رایت اجرا نمیشه هیچ راه دیگه ای برای ایجاد بستر رشد موسیقی وجود نداره، موسیقی فاخر، همه ما هممون دوست داریم آهنگهای زیبای ایرانی رو داخل ماشین بشنویم.........

    • mori

      میبینم که یه سری از نظرات رو پاک کردی!!! ................

    • مدافع حرم

      بابا با چه زبونی بگیم موسیقی حرام است کنسرت حرام است اهنگ گوش دادن حرام است اگر میخاید روح تان جلا یابد قران گوش بدهید از کارهای حرام دوری کنید جامعه ما اسلامی است جای این کارها نیست برادران وخواهران گرامی

    • بدون نام

      اینقدر مشهد را لوث نکنید توهمه شهرها اگه امام رضا نیست بستگانش فراوانه مشهد هم مثل بقیه شهرهاست سیاس اش نکنید

    • بدون نام

      در ایران هر کجا که بروی حتی در در جنگل های شمال که پلنگ نمیتونه بره یک امامزاده ای که نسبتی با امامان داره پیدا میشه و یک عده ای هم انجا را قداست داده اند . خارج از اینکه کسی پول داره کنسرت بره ویا نداره ،مغلطه کردن این موضوع ها باهم کار ادم های کوته فکر است . امیدوارم روزی دولت ،کار خودش را بکند و امام جمعه هم کار فرهنگی خودش و را مردم مختارند قبول کنند یا نکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج