اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۲۵۸۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

جولان اسکادران اشباح در صحرای نوادا

ارتش آمریکا در تلاش برای آماده‌سازی خود، به جهت رویارویی با نسل جدیدی از جنگ‌ها است؛ جنگ‌هایی مرموز و ناشناخته که آینده‌ای مبهم را رقم خواهد زد.

وب سایت سایبربان: ارتش آمریکا در تلاش برای آماده‌سازی خود، به جهت رویارویی با نسل جدیدی از جنگ‌ها است؛ جنگ‌هایی مرموز و ناشناخته که آینده‌ای مبهم را رقم خواهد زد.


جولان اسکادران اشباح در صحرای نوادا

افسران نظامی آمریکایی به‌تازگی عملیاتی ویژه را در صحرای نوادای آمریکا، به انجام رسانده‌اند که در آن مواردی نظیر نبردهای تن‌به‌تن هوایی و انجام حملات سایبری علیه سامانه‌های هوایی و دفاعی دشمن، از محورهای اصلی این رزمایش بود. به ادعای منبع منتشر کننده خبر، یکی از شرایط خاصی که نیروهای آمریکایی در این رزمایش دنبال کرده‌اند، شرایطی بوده که در آن، عملیات از برنامه اصلی خود خارج شده و نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش، باید با استفاده از خلاقیت فردی، به ادامه عملیات می‌پرداختند.

به ادعای یکی از فرماندهان رزمایش، یکی از اهدافی که نیروهای نظامی آمریکایی در این مانور ویژه دنبال می‌کردند، ایجاد شرایط عملیاتی خاص برای خلبانان جنگنده‌های ایالات‌متحده بود تا در کمترین خطر ممکن، عملیات خود را به انجام برسانند. در این عملیات، مطابق سایر رزمایش‌ها، تیم قرمز در مقابل نیروهای خودی قرار گرفت و به عنوان یک مهاجم تمام‌عیار، به مقابله با آن‌ها پرداخت.
کارشناسان، فرماندهان و مقامات برگزارکننده این رزمایش مدعی هستند که ارتش آمریکا، با چالش‌های جدیدی مواجه است و علاوه بر تلاش برای حفظ آمادگی در میادین نبردهای هوایی، زمینی و دریایی، ارتش باید به میادین جدید جنگی هم فکر کند.
نکته قابل توجهی که مقامات ارتش به آن اشاره دارند، لزوم هماهنگی هر چه بیشتر بین بخش‌های مختلف این نیروی نظامی در آمریکا و افزایش اعتماد متقابل بین آن‌ها است. به‌عنوان مثال، خلبانان نظامی باید به حملات سایبری که توسط همکاران آن‌ها از روی زمین سازمان‌دهی می‌شود، اعتماد کامل داشته باشند. به‌تازگی فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا، سخن از نیروهای جدیدی به میان آورده است که به نیروهای مأموریت‌های فضایی شهرت داشته و وظیفه آن‌ها حفاظت از ماهواره‌های نظامی آمریکا، در برابر حملات بیگانگان است. این به معنی ورود تمام بخش‌های مختلف ارتش به موضوع حملات سایبری است و فرماندهی ارتش آمریکا، به دنبال ایجاد وحدت و هماهنگی هر چه بیشتر بین نیروهای آمریکایی، برای مقابله با دشمن است.
باید به این نکته نیز اشاره کرد که رزمایش نبردهای هوا به هوا، موضوعی است که از زمان جنگ ویتنام در نیروی هوایی آمریکا، مرسوم بوده است اما این بار، این رزمایش اندکی متفاوت برگزار شد و مأموریت‌های فضایی و سایبری نیز به آن افزوده شد.

به اعتقاد تحلیلگران آمریکایی، ارتش آمریکا، باید دکترین تازه‌ای برای نوع جدیدی از جنگ‌های ترکیبی آماده کند که جنگ‌های فضایی و سایبری را هم شامل بشود. "ناوگان اشباح"، نام کتابی است که به‌تازگی، پیتر سینگر (Peter Singer)، از تحلیل گران مسائل نظامی آمریکایی در مورد روسیه و چبن نوشته است و در آن، به توضیح این مسئله پرداخته که چگونه این دو کشور، در تلاش هستند تا در دنیای سایبری و حملات فضایی و به نوعی همان جنگ‌های ترکیبی، ارتش آمریکا را فلج کنند.

جولان اسکادران اشباح در صحرای نوادا

در این رزمایش که از تاریخ 11 تا 29 جولای برگزار شد، حدود 100 جنگنده آمریکایی در فضایی به وسعت 5 هزار مایل مربع به همراه هواپیماهای U-2 Dragon Lady، پهپادهای MQ-1 Predator و نیروهای ویژه آمریکایی، به مقابله با تیم‌های مهاجم قرمز پرداختند. در حقیقت این عملیات، یک مانور ترکیبی در ارتش آمریکا بود.

به طور ویژه در این مانور نظامی، جنگنده‌های F-22 Raptor و F-35B Joint Strike Fighter نیز مشارکت داشتند. این جنگنده‌ها، از مدل نسل پنجم به‌حساب می‌آیند که در آن‌ها، عملیات سایبری، یکی از فاکتورهای مهم به حساب می‌آید. همچنین در این مانور، از سامانه جی‌پی‌اس جهانی و تکنیک‌های جمینگ ماهواره‌ای نیز بهره‌برداری شده است.

یکی از فرماندهان این رزمایش درباره آن گفت: «ما تلاش کردیم تا در این رزمایش، سخت‌ترین چالش‌ها را برای نیروهایمان ایجاد کنیم و آن‌ها را وادار کنیم تا فقط از طرح‌هایی که از پیش تعیین شده استفاده نکنند. آن‌ها باید بفهمند تا در زمانی که همه‌چیز بر اساس نقشه‌های آن‌ها کار نمی‌کند، چگونه عملیات را پیش ببرند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج