adexo3
۳۷۲۸۶۶
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

پرونده نگین غرب به کجا رسید؟

اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در تشریح آخرین وضعیت پرونده نگین غرب گفت: تا به امروز اکثریت طرف‌های پرونده یا واحد ساختمانی و یا براساس جداول تنظیمی، وجه دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری میزان: غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نگین غرب گفت: قوه قضائیه در این پرونده به لحاظ گستردگی و اهمیت موضوع، ایثار کرده است.

وی افزود: دستگاه قضا می‌توانست با صدور حکم و ابلاغ و اجرای دادنامه تا آنجا که امکان اجرای آن بود، امر دادرسی این پرونده را مختومه اعلام کند.

این مسئول عالی قضایی در ادامه بیان کرد: پیگیری، اجرا و احقاق حقوق و تامین خواسته‌های مالباختگان این پرونده برخلاف میل دستگاه قضایی به قوه قضائیه محول شد و همکاران ما عهده دار این مسئله شدند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین گفت: تا به امروز اکثریت طرف‌های پرونده یا واحد ساختمانی و یا براساس جداول تنظیمی، وجه دریافت کرده‌اند و همچنین گروه دیگر نیز باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای شناسایی اموال انجام شد، افزود: برخی اموال متهمان این پرونده به تاخیر شناسایی شد و آن‌ها سعی در مخفی کردن اموال خود داشتند و این موضوع باعث شد تا تلاش‌های زیادی برای شناسایی اموال صورت گیرد.

اسماعیلی اضافه کرد: تیم و هیئتی که متولی این موضوع است، استنباطشان این بود که برخی از اقدامات اجرایی در حوزه فروش املاک و اموال شناسایی شده و با تبدیل به وجه، به اشخاص تقدیم شود یا اینکه وجوه صرف پروژه‌های نیمه تمام شود و واحدها نیمه تمام و با تکمیل عملیات ساختمانی در اختیار افراد قرار گیرد.

وی گفت: اقداماتی در حال انجام است و وضعیت بازار مسکن نیز دیده می‌شود. وقتی از فردی زمینی با کاربری مسکونی یا غیر مسکونی شناسایی می‌شود این زمین را نمی‌توان بین متقاضیان متعدد تقسیم کرد این نیز به نوعی تبدیل به پرونده و دعوا بین کسانی که زمین به صورت گروهی به آنها واگذار می‌شود، شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: این زمین در شرایط بازار باید بفروش برسد که مشتری ندارد و برخی به قیمت نامناسب مدعی خرید می‌شوند.

وی با اشاره به علت طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده گفت: این موضوع که پول بین افراد توزیع شود یا صرف پروژه‌های نیمه تمام گردد و پس از تکمیل در اختیار افراد قرار گیرد، باعث طولانی شدن فرآیند رسیدگی به این پرونده شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: طولانی شدن این پرونده همکاران قضایی راخسته کرده است و باعث گلایه مندی طلبکاران این پروژه نیز شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر دستگاه قضایی این مسئولیت را به عهده نمی‌گرفت، حکم حبس طویل المدت برای متهمان پرونده صادر می‌شد و در داخل زندان می‌ماندند که این موضوع برای طلبکاران پول و مسکن نمی‌شد. در ابن رابطه تلاش شده و بخش زیادی از اقدامات، انجام و ادامه فرایند نیز در حال رسیدگی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا حسینی

      من زمین با غستان خریدم ولی پوا مرا پس نمی دهند چه طوری پرونده را رسیدگی کردید

    • بدون نام

      چقدر منت میگذارید؟! این چه رسیدگی است؟! وقتی افرادی که قرارداد آنها سالها بعد از ما امضا شده پول گرفته اند و ما هنوز هیچ پولی دریافت نکرده ایم، آیا عدالت اجرا شده؟! من تمام دارائی ام را در این پروژه گذاشته ام ولی بعضی ها که خانه داشته اند و برای سرمایه گذاری ثبت نام کردن (سالها بعد ازمن) پولشان را گرفتند و من هنوز بی خانه هستم!!!!!
      اموال این نامردها را باید حراج کنید و هر چه زودتر به ما پول بدهید... اگر شرایط بازار بهتر شود، پولی که به ما میدهید مگر بیشتر میشود؟ خدا شاهد است که اینطور نیست. با قیمت کارشناسی سال 91 دارند به مردم پول میدهند.
      خوب اگر شرایط بازار بهتر شود تا زمینها را با قیمت بهتری بخرند، خوب من و امثال من قدرت کمتری برای خرید خواهیم داشت! ...

    • بدون نام

      اطاله دادرسی 16 ساله اصلا توجیه ندارد.شناسایی املاک و... مربوط به زمان بازپرسی شعبه امنیت اوین و حدودا سال 86-87 میباشد .چندین بار مزایده های خیلی بزرگ از املاک متهم توسط دادگاه گذاشته شد و هیچ گزارش و شفاف سازی از نحوه فروش و مبلغ فروش تاکنون اعلام نشده.براساس حکم صادره شعبه 29 دادگاه انقلاب تمام اموال و املاک متهم باید به مالباختگان ئتئه شود و هیچ پولی به دولت نماند.املاک متهم تماما مشخص است .ابتدا هم اقای زرگر قول ساخت و ساز دادند و به همین دلیل هم جواز ساخت و ساز برای تمام مالباختگان گرفتند ولی تاکنون اعلام نکرده اند چرا ان املاک جواز دار را که گفته بودند با فروش چند ملک متهم انها را میسازیم فروختند؟مشکل بزرگ مردم در این پرونده عدم شفاف سازی و عدم نظارت سازمانهایی مانند بازرسی کل کشور و...است اصلا 8 سال اطاله دادرسی بعد از صدور حکم با توجه به انبوه پول و املاک متهم توجیه پذیر نیست

    • بدون نام

      ....یواش یواش داریم میفهیم ان املاک متهم که باید سرپناهی میشد برای مالباختگان یکی یکی در همه جا مثل پروژه 1400 واحدی در خ الوند ( انتهای خ اشرفی اصفهانی) و....بطور غیر قانونی تصاحب میگردد و انها نیز با در اختیار گذاشتن ان به پیمانکاران برای افراد تعاونی ق خانه میساند. پس کی میخواهید بداد مردم برسید ؟ اقایان سازمان بازرسی کل کشور-اقایانی که مفاسد اقتصادی را دنبال میکنید-... و...تمام انسانهایی که میتوانید به این مردمی که دستشان از همه حا کوتاه است کمک کنید به هر شکلی که میتوانید نگذارید حق این مردم پایمال شود.بابا تمام شد.تمام اموال و املاک متهم را دارند به خودشان سند میزنند.بخدا حرام است ای کسانی میخواهید استفاده کنید از این خانه ها .اینها مال مردم است.بخدا اینها همه مار و عقرب است که با خودتان به قبر میبرید .ای کسانی که این زمینها را میسازید نکنید این کار را .بخدا این زمینها صاحب دارند. نگذارید این کار انجام شود.اینها اتش جهنم است.بدانید 4هزار نفر از مردم مالباخته نگین غرب که 16 سال چشم انتظار خانه دار شدن هستند به هیچ عنوان راضی نیستند و هیچ توجیهی ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج