۳۷۵۵۹۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

تلاش روحانی برای‌پاسخ به‌اعتماد مردم و رهبری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جناب آقای دکتر روحانی اکنون در پرتو حمایت های ملت ایران و در سایه هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تمام توان در پی آن است تا پاسخگوی اعتماد مردم و رهبری نظام باشد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جناب آقای دکتر روحانی اکنون در پرتو حمایت های ملت ایران و در سایه هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تمام توان در پی آن است تا پاسخگوی اعتماد مردم و رهبری نظام باشد.
علی اکبر صالحی یادداشتی با عنوان 'در هم شکستن اجماع جهانی برای انزوای ایران' نوشت که متن آن به شرح زیر است:
'بنا بر گواهی و مستندات تاریخی، یکی از بزرگترین و چالش برانگیزترین آفت های جوامع مسلمان، فروکاسته شدن تعالیم و آموزه های حکمت آموز پیشوایان صدیق اسلام راستین به شعارهای سیاسی و محصور ماندن گنجینه حکمت و معرفت اسلامی در قاب های نصب شده بر دیوار است.

بسیاری از مسلمانان از جمله پیروان مکتب رهایی بخش اهل بیت پیامبر(ص) همواره بر ارادت و مودت خالصانه خود نسبت به ساحت مقدس پیشوای پارسایان و قطب عارفان، حضرت امیرالمومنین(ع) پای فشردند. اگرچه در خلوص نیت و ارادت قلبی تمامی دلدادگان آیین راستی به پیشگاه آن اسطوره فرزانگی و پارسایی تردیدی نیست، اما باید پذیرفت که امت اسلامی در بسیاری از برهه های تاریخی، آن چنان که باید و شاید در توجه به ژرفای معانی کلام سحرانگیز آن مرد جاودانه تاریخ؛ توفیق نیافته است.

اکنون که در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان و در محافل فکری و فرهنگی، بحث و بررسی پیرامون فلسفه سیاست به سکه رایج زمانه تبدیل شده است شایسته است تا اهل نظر و اصحاب خرد از منظر فلسفه سیاسی در معانی نهفته در کلام آن امام همام اندیشه کنند. این ضرورت اکنون بیش از گذشته قابل مشاهده است زیرا در زمانه ای که بی خردان و غوغاییان، دست اندرکار ارائه چهره ای نازیبا از دین مبین اسلام هستند، بر دلبستگان آیین حنیف الهی فرض است تا چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به نمایش بگذارند.

به عنوان نمونه می توان به این نکته اشاره نمود که قرن ها پیش از آنکه مبحث حقوق بشر و مصلحت عمومی در دستگاه مفهومی اندیشه سیاسی و فلسفه سیاسی مطرح گردد، حضرت علی(ع) از ضرورت حفظ مصالح عامه، رعایت کرامت و حرمت ذاتی انسان و نیز ضرورت رعایت اعتدال و جانب حزم و احتیاط در مواجهه با چالش ها و کشمکش ها سخن به میان آورده اند. برای ملت ایران مایه سرافرازی است که در دوران بروز و ظهور تفکرات واپسگرایانه و جاهلانه در جای جای جهان اسلام، با تأسی به سیره امیرمومنان و دیگر پیشوایان بزرگ دینی در مسیر دوری از افراط و تفریط گام برداشته است.

مقام معظم رهبری به هنگام دعوت از ملت شریف ایران برای حضور در انتخابات و خلق حماسه سیاسی با پیروی از سیره مولای متقیان، ضمن تاکید بر دوری از افراط و تفریط، فرد فرد واجدان شرایط شرکت در انتخابات را به اندیشیدن در باب مصالح عالی ایران و حفظ عزت و عظمت ایران اسلامی فراخواندند.

ایشان در شرایطی که برخی افراد بر طبل جدایی و تفرفه می کوبیدند با هوشیاری و بصیرتی مثال زدنی، همگان از جمله کسانی که از دلبستگی تام و تمام نسبت به نظام برخوردار نیستند را به مشارکت در خلق حماسه سیاسی دعوت نمودند. از این رهگذر، زمینه ای فراهم آمد تا اکثریت ملت بزرگ ایران به بررسی دیدگاه ها و شرایط نامزدهای پست ریاست جمهوری اسلامی بپردازند و در فضایی آرام و بدور از تنش به اعتدال و خردورزی سیاسی رای دهند.

اینجانب بر این گمانم که جامعه اسلامی ما پس از گذشت بیش از یک قرن از جنبش مشروطه خواهی و بعد از کسب تجربیات تلخ و شیرین بسیار و گذر از کوران حوادث ایام، سر در جَیب تأمل فرو برده و با خود اندیشیده است که باید در مسیر عدل و انصاف و دوری از افراط و تفریط گام نهاده و این نکته را به حقیقت دریابد که تقدیر ما همان تدبیر الهی است.
امروز جامعه اسلامی ما تا حدی از ثمرات و برکات تدبیر خود برخوردار شده است. دَرهم شکستن اجماع جهانی در به انزوا کشیدن ایران اسلامی با موفقیت به انجام رسیده و زمینه لازم برای تحقق تعامل سازنده با جهان فراهم آمده است. جناب آقای دکتر روحانی اکنون در پرتو حمایت های ملت ایران و در سایه هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تمام توان در پی آن است تا پاسخگوی اعتماد مردم و رهبری نظام باشد.'
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه وقتی نداره .میخاد چکار کنه .همه چیز را نابود کردید ..فقط بلدید رو کاغد وپشت تریبون امار غلط به مردم بدید. ..

    • بدون نام

      دیگه دیر شده

    • بدون نام

      خداوند همه بندگانشو دوست داره
      اگر ما ملت اجازه بدهیم دولت کار خودشو انجام بده وبا حرفای دلسرد کنند آزارشون ندیم مملکتمون بهشته هیچ جای دنیا بهتر از ایران نیست با تمامی ما ملت ودعای خیر برای تمامی دست اندرکاران مطمینن ایران بهترینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج