۳۷۶۳۴۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

«هفت ماهگی» مهر ماه اکران می‌شود

فیلم «هفت ماهگی» ساخته هاتف علیمردانی به تازگی پروانه نمایش دریافت کرده و اکران آن مثل فیلم قبلی این کارگردان یعنی «کوچه بی‌نام» به نیمه دوم سال خواهد افتاد، آن هم در حالی که علیمردانی در گفت‌وگو با ما می‌گوید این فیلم با هیچ ممیزی خاصی نیز روبرو نشده که زمان دریافت پروانه برای آن را به تعویق بیاندازد

وب‌سایت آی سینما: فیلم «هفت ماهگی» ساخته هاتف علیمردانی به تازگی پروانه نمایش دریافت کرده و اکران آن مثل فیلم قبلی این کارگردان یعنی «کوچه بی‌نام» به نیمه دوم سال خواهد افتاد، آن هم در حالی که علیمردانی در گفت‌وگو با ما می‌گوید این فیلم با هیچ ممیزی خاصی نیز روبرو نشده که زمان دریافت پروانه برای آن را به تعویق بیاندازد. این کارگردان با توجه به درآمدی که از فیلم‌سازی عاید سینماگران می‌شود فعالیت در سینما را یک عشق دردسرساز و علاقه‌مندی بی جیره و مواجب می‌داند.

«هفت ماهگی» مهر ماه اکران می‌شود

سال گذشته دو فیلم علیمردانی یعنی «مردن به وقت شهریور» در شهریورماه و «کوچه بی‌نام» در بهمن‌ماه به نمایش عمومی رسید که هردو بیش از انتظار فروختند. «مردن به وقت شهریور» با بازی نازنین بیاتی، حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی و... توانست یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بفروشد و «کوچه بی‌نام» نیز که پس از جشنواره فیلم فجر و به اصطلاح زمان مرده اکران به نمایش درآمد، توانست با فروش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی فروش نسبتا موفقی را تجربه کند.

فیلم تازه علیمردانی یعنی «آبا جان» به تازگی مرحله فیلم‌برداری را از سرگذرانده واین‌روزها مراحل فنی را طی می‌کند اما فیلم دیگر او «هفت ماهگی» که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته رونمایی شد به تازگی پروانه نمایش دریافت کرده و به این ترتیب اکران ششمین فیلم او نیز قرار است به نیمه دوم سال بیافتد، آن‌طور که علیمردانی در این‌باره به ما توضیح می‌دهد این فیلم اصلاحیه و ممیزی خاصی هم نداشته است که دریافت پروانه آن را عقب بیاندازد.

علیمردانی در توضیح این‌که «هفت ماهگی» نیز مانند فیلم قبلی او «کوچه بی‌نام» در نیمه دوم سال به نمایش درخواهد آمد، به ما می‌گوید: «مگر فقط «کوچه بی‌نام» بوده که در این زمان به نمایش درآمده؟ تمام فیلم‌های من در بدترین زمان ممکن به نمایش درآمده‌اند و در واقع این ششمین فیلم من است که در چنین زمانی به نمایش در می‌آید. به این نتیجه هم رسیده‌ام که بحث و جدل در این‌باره بی‌فایده است! نمی‌دانم چه اتفاقاتی می‌افتد و شرایط از قبل مهیا می‌شود یا موقع اکران اتفاقاتی می‌افتد که ما از آن بی‌خبریم و بلد نیستیم.»

او با آوردن این مثال که فیلم دیگرش «به خاطر پونه» نیز در بدترین زمان ممکن اکران شده است، فصل مناسب را یکی از عوامل فروش فیلم می‌داند و ادامه می‌دهد: «نظر مردم برای ما خیلی مهم است، اما زمان خوب در دیده شدن فیلم بسیار تاثیرگذاراست، البته ما از همین زمان بد هم به بهترین شکل ممکن استفاده کرده‌ایم. امیدوارم برای «آبا جان» این اتفاق نیفتد.»

از سوی دیگر «هفت ماهگی» پخش قوی فیلمیران را نیز در کنار خود دارد که علیمردانی در این‌باره نیز می‌گوید: «درست است، آقای سرتیپیی یکی از بهترین پخش‌کننده‌ها در سینمای ایران است و در واقع یکی از عواملی که باعث شد «کوچه بی‌نام» با وجود اکران در بهمن‌ماه نسوزد پخش خوب فیلمیران بود.»

با وجود این‌که «کوچه بی‌نام» توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند، علیمردانی معتقد است این فیلم و «به خاطر پونه» در مقابل «هفت ماهگی» که در آستانه اکران قرار دارد، بیشتر منتقد پسند هستند: «هفت ماهگی، به جامعه نزدیک‌تر است و از نظر کسانی که این فیلم را دیده‌اند بیشتر از ساخته‌های قبلی‌ام خواهد فروخت. به نظر خودم هم این فیلم بیشتر به مخاطب عام نزدیک است و به خاطر داستانش از سوی مردم مورد توجه قرار خواهد گرفت، در کل فکر می‌کنم این فیلم تجربه تجاری تازه‌ای را در کارنامه‌ام رقم خواهد زد.»

به گفته او، «هفت ماهگی» قرار است مهرماه به نمایش درآید: «البته امیدوارم که در همین زمان اکران شود و اتفاقات بد گذشته و اکران فیلم در ماه‌های بهمن و اسفند برای آن تکرار نشود.»

در ادامه از علیمردانی درباره فیلم آخرش «آباجان» و این‌که آیا قرار است این فیلم در جشنواره فجر رونمایی شود می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: «این فیلم تولید پرهزینه‌تری داشته و جلوه‌های ویژه آن نیز پیچیده و زمان‌بر است؛ سعی‌مان بر این‌ است که آن را به جشنواره فیلم فجر برسانیم اما نمی‌دانم که می‌شود گفت به جشنواره می‌رسیم یا نه.»

با توجه به این‌که بازیگرانی چون فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی از بازیگران اصلی «آبا جان» هستند، این کارگردان درباره انتخاب بازیگران این فیلم نیز این‌طور توضیح می‌دهد: «من همیشه در کارهایم هم سعی کرده‌ام از بازیگران خوبی استفاده کنم، چون فیلم‌هایم بر اساس بازیگر و لحظه‌هایی که آن‌ها اجرا می‌کنند می‌چرخد. البته فکر می‌کنم «آبا جان» به خاطر بخشی از روایتش که در دهه شصت می‌گذرد و نوع ساختار آن، فیلم متفاوتی در پرونده کاری‌ام خواهد بود.»

به گفته او این فیلم یک درام اجتماعی است و گرچه کمدی محسوب نمی‌شود، اما مانند زندگی عادی ترکیبی از شادی و غم در آن وجود خواهد داشت و مثل کارهای دیگر این کارگردان با لحظات شادی هم همراه خواهد بود.

علیمردانی در پایان در پاسخ به این‌که هر سال حداقل یک فیلم آماده نمایش و یک فیلم در دست ساخت دارد این‌طور می‌گوید: «راستش فیلم‌سازی در ایران یک عشق پردردسر و یک علاقه‌مندی بی جیره و مواجب است، می‌خواهم بگویم در هر کجای دنیا هرکس به اندازه من فیلم ساخته بود الان آینده خود و هفت نسلش را تامین کرده بود، اما این‌جا این اتفاق نمی‌افتد. این روند فیلم ساختن هم به خاطراین است که وقتی فیلم نمی‌سازم احساس خلاء می‌کنم. البته ممکن است یک روز هم حرف‌هایم تمام شود ولی این اعتیاد به ساختن از دغدغه‌های من می‌آید. برای همین هم هست که من همیشه خودم فیلم‌نامه‌هایم را نوشته‌ام، در واقع من به فیلمسازی علاقه ندارم بلکه این فیلم‌نامه است که مرا علاقه‌مند می‌کند. نوشته‌هایم به نقطه‌ای از زندگی‌ام و دغدغه‌های خودم وصل می‌شود. فکر می‌کنم هیچ‌وقت با فیلم‌نامه کس دیگری فیلم نخواهم ساخت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج