۳۷۶۶۸۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روند جذب سرمایه‌ گذاری در دولت روحانی

بررسی تحولات سه سال گذشته اقتصاد کشور، تقریبا نگاه‌ها را به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی داده است؛ تا جایی که انتظار می رود خوش‌بینی نسبت به آینده سرمایه‌گذاری در کشور دور از واقع نباشد.

خبرآنلاین: بررسی تحولات سه سال گذشته اقتصاد کشور، تقریبا نگاه‌ها را به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی داده است؛ تا جایی که انتظار می رود خوش‌بینی نسبت به آینده سرمایه‌گذاری در کشور دور از واقع نباشد.

به نظر می‌رسد گشایش فضای سیاسی و اقتصادی، در جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در دولت یازدهم موثر بود؛ به طوری که تازه‌ترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش میزان سرمایه‌گذاری در مدت سه سال گذشته حکایت دارد.

بنا به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱۶ طرح با سرمایه‌گذاری به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار تصویب و ۵۰ طرح نیز در این مدت با سرمایه‌گذاری خارج افتتاح شده است.

چندی پیش محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره روند سرمایه‌گذاری در کشور گفته بود: «رویکرد دنیا به ایران عوض شده و در حال حاضر برخلاف ۱۰ سال اخیر که شرایط سختی داشتیم، امروز اکثر کشورهای بزرگ دنیا علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.»

در خصوص سرمایه‌گذاری داخلی نیز در دولت یازدهم، ۱۵ هزار طرح نیمه‌تمام (ایجادی-توسعه‌ای) با سرمایه‌گذاری ۵۴ هزار میلیارد تومان و ۲۴۰ هزار اشتغال مستقیم به بهره‌برداری رسیده است. در عین حال، ۵۹ شهرک و ناحیه صنعتی برای استمرار واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیدند.

در عین حال، ظرفیت‌سازی‌های جدید در صنایع مهم و استراتژیک صورت گرفته است؛ نظیر ۵.۵ میلیون تن سیمان (در عین حال حدود ۲ میلیون تن ظرفیت تولید، از خطوط قدیمی جمع شده است)، ۳۵ میلیون تن زنجیره فولاد (کنسانتره تا نورد)، ۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۵۱۰ هزار تن زنجیره مس و ۲.۵ میلیون دستگاه انواع لوازم‌خانگی بزرگ (یخچال و فریزر، لباسشویی و کولر).
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج