اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۷۶۳۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

آرامش اقتصادی بارز‌ترين دستاورد دولت

مهرداد لاهوتي در روزنامه آرمان نوشت: اگر بخواهيم ارزيابي كلي ازعملكرد دولت يازدهم داشته باشيم، از اين دولت هميشه به عنوان دولت عاقل مدبرنام ‌برده شده، به اين جهت كه ازرفتارها وتصميمات آني واحساسي در اين دولت پرهيزشده است و دراكثر موارد دولت تلاش دارد كه با مدنظرقراردادن تصميمات كارشناسان درمراحل وشرايط مختلف رفتارهاي منطقي و اقدامات عالمانه انجام دهد.

مهرداد لاهوتي در روزنامه آرمان نوشت: اگر بخواهيم ارزيابي كلي ازعملكرد دولت يازدهم داشته باشيم، از اين دولت هميشه به عنوان دولت عاقل مدبرنام ‌برده شده، به اين جهت كه ازرفتارها وتصميمات آني واحساسي در اين دولت پرهيزشده است و دراكثر موارد دولت تلاش دارد كه با مدنظرقراردادن تصميمات كارشناسان درمراحل وشرايط مختلف رفتارهاي منطقي و اقدامات عالمانه انجام دهد.

نگارنده معتقد است دولت‌هاي پس از انقلاب اسلامي نقاط ضعف و قوت فراواني داشتند اما خوشبختانه نقاط مثبت مجموعه دولت يازدهم به‌طبع بيشتر ازنقاط منفي آن بوده كه اين اتفاق قابل تحسين است. با توجه به انبوهي ازدستاوردهاي دولت تدبيرو اميد بايد گفت بارزترين اقدام دولت آرامش اقتصادي است كه امروز درجامعه ايجاد شده كه درصورت به وجود نيامدن اين آرامش اقتصادي درزمان حاضر اتفاقات ناگواري درعرصه‌هاي مختلف را مشاهده مي‌كرديم.

دولت باتعاملات سياسي مناسبي كه به وجود آورده توانست درمجامع بين‌المللي از ظرفيت‌هاي ايجاد شده به‌خوبي استفاده كرده تا موانع و مشكلات گذشته را حل‌وفصل نمايد. درهر صورت تعاملات سياسي درعرصه سياست خارجي ناگزير باخود تعاملات اقتصادي را به همراه آورده كه اين اتفاق مبارك را كه منشأ آن مجموعه دولت يازدهم وسياست‌هاي كلان كشور بوده بايد به فال نيك گرفت اما اگر در شرايط كشورتصميم به برقراري ارتباط وتعامل سياسي با دنيا به وجود نمي‌آمد به همراه آن تعاملات اقتصادي هم ايجاد نمي‌شد، شاهد اتفاقات غير ازمسائل امروز بوديم كه حتي تصور آن دراين شرايط كمي دشوار است.

صاحب اين قلم نسبت به ارتباط و مراودات دولت و مجلس معتقد است با همدلي و همراهي كه بين اين دو قوا ايجاد شده است، ازتنش‌هاي اقتصادي گذشته كاسته شده وهمين امركمك مي‌كند تا دولت با تكيه زدن برتوانایي‌هاي خود كشور را ازركود خارج كند. نگاه مجلس به دولت با وجود اينكه اتفاقاتي هم في‌مابين اين دوقوا مي‌افتد مثبت است، همچون مساله گرفتن وام از كشور روسيه كه روز چهارشنبه در مجلس مطرح شد، با اين فرض كه اين مقروض شدن كمك چنداني هم به اقتصاد كشور ما و اقتصاد مقاومتي نمي‌كند، با اين‌حال مجلس به هر ترتيبي كه بود به خاطر اينكه دراين روزها شاهد تنش مجدد درفضاي اقتصادي كشور نباشيم از اين طرح حمايت كرده است؛ اما در اين باره پيشنهاد مجلس اين است كه دولت بايد محل هزينه اين وام استقراضي را ازدولت روسيه مشخص كرده تا با معين كردن يك نقشه راه مناسب بر نحوه مصرف آن نظارت كامل و جامع داشته تا بتوانيم اين مبالغ را در معادلات اقتصادي كشور مديريت و كنترل كنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      نگارنده مقاله دچار توهم و جانبداری شده ، سواد کافی در مورد این موضوع نداره و انگار توی جامعه نیست

    • بدون نام

      آره آرامش اقتصادی، یا فیلم زیاد نگاه میکنید یا خواب دیدی.

    • بدون نام

      کفایت نمیکند.مگر میشود چهار سال .یک دستاورد.در زندگی مردم اثری نداشته است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج