adexo3
۳۷۸۳۶۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پیش‌ شرط‌های کاهش نرخ سود بانکی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق کاهش نرخ سود بانکی به ۱۲ درصد هستیم اما باید نرخ تورم در دوره ۳تا۵ ساله در محدوده‌ای تثبیت شود، گفت که در صورت کاهش نرخ سود بانکی فقط منابع از سپرده به جاری تبدیل می‌شود‌‌.

روزنامه جهان صنعت: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق کاهش نرخ سود بانکی به ۱۲ درصد هستیم اما باید نرخ تورم در دوره ۳تا۵ ساله در محدوده‌ای تثبیت شود، گفت که در صورت کاهش نرخ سود بانکی فقط منابع از سپرده به جاری تبدیل می‌شود‌‌.

پورابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا موافق کاهش نرخ سود بانکی به میزان کاهش نرخ تورم و فاصله دو تا سه درصدی آن طبق گفته رییس کل بانک مرکزی هستید یا خیر؟ پاسخ داد‌: در اقتصاد چند فاکتور و مولفه اصلی وجود دارد که متناسب با یکدیگر عمل می‌کند‌‌.

وی افزود‌: در این خصوص اگر نرخ تورم که پایه اصلی سایر مولفه‌های اقتصادی در کشور است کاهش پیدا کند باید به تناسب آن نرخ سود بانکی و نرخ بازدهی بازار نیز روند نزولی داشته باشد اما هم‌اکنون فاصله تورم با نرخ سود بانکی دوبرابر است‌‌.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات به تناسب نرخ بازدهی سرمایه و همچنین تورم در کشور هستیم، تصریح کرد‌: زمانی که نرخ تورم به ۹ درصد کاهش پیدا کرده، نرخ سود سپرده‌های بانکی نیز می‌تواند تا سه درصد بیشتر ۱۲ درصد تعیین شود و نرخ تسهیلات نیز با رقمی بیش از آن مورد استفاده قرار گیرد‌‌.

وی گفت‌: اگر نرخ تورم برای یک دوره سه یا پنج ساله کنترل شود، می‌توان در موضوع برنامه‌ریزی‌های اقتصادی شاهد اتفاقات مثبتی بود و در نرخ‌های بازدهی بازار سود تسهیلات و سپرده‌ها تناسبی ایجاد کرد‌‌.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد نصیری

      ظاهرا دوباره تورم به 10 درصد رسیده.باید منتظر سود24 درصدی بود.جالبه که جهشهای تورمی یکباره صورت میگیره. ولی کاهشش با کندی واین نسان بی لیاقتی وبی کفایتی مسولان است.از اون اول تو تاریخ میخواندیم پادشاهان ایران بی کفایت بودند والانم همینبی کفایتی نسل به نسل منتقل شده.علتش هم سیری ناپذیری افراد ...........

    • مهدی پورجعفر

      متاسفانه هرچقدر سود بانکی پایینتر میاد بانکها بیشتر مبلغ وام را بلوکه کرده بقیه اش را با سود اعلامی پرداخت میکنند لازم به ذکر است که الان ۱۵ درصد مبلغ وام بصورت ودیعه نزد بانک میماند وسودش را از مشتری میگیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج