۳۷۹۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پوشش بیمه‌ ای ۷۵ درصد نیروی کار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پوشش بیمه‌ای حدود ۴۲ میلیون ایرانی خبر داد و گفت: ۷۵ درصد نیروی کار و مشاغل رسمی و غیررسمی بیمه هستند.

خبرگزاری مهر: سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در همایش بین‌المللی تأمین‌ اجتماعی (ایسا) افزود: در حال حاضر مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی که سازمانی بیمه‌گر است، پوشش کارگران مزد و حقوق‌بگیر به صورت اجباری و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است به طوری که در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور هستند.

وی گفت: برقراری پوشش بیمه‌ای برای ۹۵ درصد جمعیت شاغلین و ۵۱ درصد جمعیت شاغل در بخش غیررسمی و در مجموع برای ۷۵ درصد نیروی کار و مشاغل رسمی و غیررسمی بوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: دارایی‌ها و سرمایه‌های سازمان تأمین اجتماعی متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی نیست. همچنین تکیه‌گاه اصلی این سازمان، مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.

نوربخش تأکید کرد: تدوین برنامه‌های راهبردی سازمان در راستای اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های سازمانی با تأکید بر ارتقای جایگاه آن به عنوان یک نهاد فعال اثرگذار و افزایش هم‌افزایی بین بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار داشت: به منظور تحقق جامعه توسعه‌یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی با توجه به ماهیت استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی با استفاده از ICT و همکاری متخصصین توانسته‌ایم خدمات غیرحضوری را گسترش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شناسایی گروه‌های بیمه‌ای جدید و ارتقای دسترسی به خدمات بیمه‌ای با اولویت مشاغل غیررسمی و فصلی، غیرمزد و حقوق‌بگیر از جمله خویش‌فرمایان، شاغلان و مشاغل خانگی، زنان خانه‌دار، بیکاران جویای کار، دانشجویان و سربازان وظیفه از جمله اهداف ماست، گفت: سایر گروه‌های فاقد پوشش بیمه‌های اجتماعی از جمله هنرمندان، ورزشکاران، مددجویان بازتوانی شده نهادهای حمایتی از جمله زنان سرپرست خانوار، خودسرپرست، بدسرپرست و افراد سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه‌ای از دیگر بیمه‌شدگان ما محسوب می‌شوند.

نوربخش همچنین به بیمه اتباع خارجی نیز اشاره کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان خارجی در کمتر از یک سال از ۵ هزار به ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است.

به گفته وی، صدور کارت هوشمند، توسعه نرم‌افزار در سازمان، گسترش خدمات غیرحضوری، بازرسی الکترونیک و ... از جمله اقداماتی است که در سازمان انجام می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فروشگاه

      انشاءالله که شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج