جاباما
۳۸۰۰۷۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

سیدحسن: قرآن کلید حل همه مشکلات است

یادگار امام گفت: وجود نور قرآن می تواند بسیاری از مشکلات زندگی از جمله ظلم ها، دشمنی ها و افراطی گری ها را کاهش دهد.

پاایگاه خبری جماران: حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی طی سخنانی در آیین تجلیل از قاریان و حافظان محافل انس با قرآن کریم که در حرم امام راحل برگزار شد، اظهار کرد: قرآن همه هویت ماست و هرچه در زندگی و تمدن اسلامی خویش داریم ناشی از این کتاب است.

وی با بیان اینکه تمام علوم اسلامی ریشه در بند بند قرآن دارد، افزود: از یک آیه سوره «نباء» علم اصول زاییده شده، از آیات الاحکام فقه تولید شده و تمام اتکاء فیلسوفان اسلامی نیز به این کتاب شریف است.

یادگار امام با تأکید بر اینکه تمدن اسلامی از قرآن برآمده است، گفت: انقلاب اسلامی که بازگشت به تمدن بزرگ اسلامی دارد، قرار است جامعه توحیدی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی ایجاد کند و بنابراین خود را باید با این منشور الهی پیوند دهد که این پیوند هرچه مستحکم‌تر باشد نشان از توجه به اصول و غایت دارد.

وی با بیان اینکه هیچ تمدن و آیینی با دعوت به خواندن شروع نشده است و فقط اسلام با خواندن، کتابت و علم آغاز شده است، یادآور شد: رسول امّی اسلام (ص) با رسالت خود پایه گذار تمدنی شدند که ان شاءالله آینده خوبی را برای جهان به ارمغان آورد و لذا هرچه بیشتر در حوزه قرآن کار کنیم، نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به آرمان‌های ایشان برداشته‌ایم.

سیدحسن خمینی با اشاره به اتهام عدم انس شیعیان با قرآن در پیش از انقلاب، افزود: پس از انقلاب اسلامی نوری توسط امام راحل روشن شد و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب ادامه یافت که در پرتو آن در حوزه‌های مختلف حفظ، قرائت و تفسیر قرآن توانسته‌ایم نشان دهیم وصیت بزرگ پیامبر(ص) که همزیستی قرآن و عترت است در میان شیعیان جایگاه والایی دارد و شیعه با تفسیر اهل بیت(ع) از قرآن همنشین است.

وی گرایش به رشته هایی چون حفظ و قرائت قرآن را شرط «لازم» و نه «کافی» در جهت پیوند با قرآن دانست و تأکید کرد: هدف ما باید این باشد که تمام زندگی ما با قرآن آمیخته شود.

یادگار امام با بیان اینکه قرآن کلید حل همه مشکلات زندگی ما است، به روایات متعدد در زمینه قرائت روزانه قرآن یادآور شد: هرکس خود را در حوزه نورانیت قرآن قرار داده، احساس می‌کند که خداوند چگونه با او سخن می گوید؛ چرا که انسان محتاج آن است تا سخن معبود خویش را بدون واسطه بشوند و روح خویش را آرام کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که وجود نور قرآن بتواند بسیاری از مشکلات زندگی از جمله ظلم‌ها، دشمنی‌ها و افراطی گری‌ها را کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلید خوبیه قفل ها خرابه

    • بدون نام

      سید منو کشتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج