۳۸۰۵۸۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

روسیه یک گام دیگر برای حذف دلار برداشت

خبرگزاری روسی اعلام کرد؛ روسیه با فروش اوراق قرضه به یوان یک گام دیگر برا حذف سلطه دلار برداشت.

خبرگزاری فارس: یکی دو سال است که کشورها با انعقاد پیمان‌های پولی، دوجانبه و چند جانبه به دنبال حذف سلطه دلار در بازارهای جهانی هستند. در این میان روسیه و چین تقریباً پیشتاز این مبادلات بوده و حدود یک سال گذشته پیمان پولی دو جانبه در سطح گسترده امضا کردند. کشورهای دیگری هم که تعداد آنها کم نیست نیز به این پیمانهای پولی پیوسته است.

در داخل ایران هم منتقدانی وجود دارد که می‌گویند ایران باید هرچه زودتر پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه را برای حذف دلار از مبادلات با کشورهای دیگر امضا کند اما برخی مسئولان بانک مرکزی می‌گویند هنوز وقتش نرسیده است.

در این راستا، روسیه یک گام دیگر هم برداشت. خبرگزاری رسمی تاس روسیه اعلام کرد که بزرگترین بانک این کشور «اسبر بانک» در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۷ اوراق قرضه را به یوآن به فروش برساند و در این زمینه با چندین شرکت علاقمند در حال گفت‌وگو است.

ایگو بلانت سو قائم مقام اسبر بانک گفت: من فکر نمی‌کنم که بحث فروش اوراق قرضه به یوآن در پاییز امسال اتفاق بیافتد اما بسیار احتمال دارد که سال آینده بتوانیم اوراق قرضه را به یوآن بفروشیم.

به گفته قائم مقام اسبر بانک، گفت‌وگوهای مقدماتی با چندین شرکت انجام شده است و قرار است با کشورهای دیگری هم در این زمینه صحبت شود. این بانک به دنبال توسعه همکاری با بانک‌های چینی و متنوع‌ساختن مقاصد همکاری‌ها به ویژه در زمینه اعطای وام است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درعصری که کشوری خودخواه ومستبدمثل آمریکا حربه پولی دلارراجحت تحمیل خواسته‌ای استعماری خوداعمال میکند کشورهای مستقل باید این حربه رابااعمال سیاستهای پولی غیردلاری خنثی کنند ایران نیزباید اینکار رابکند.

    • م الف شهرآشوب

      انشاالله به لطف خداوند ماهم گامهای موئثر برداریم

    • شهروند

      خداکنه باپول خودمون اینکارانجام بشه خدای نکرده قردانبندیدباپول روسیه این کارانجام بشه اصلاارزششونداره همون دلارارزشش بیشتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج