۳۸۰۷۲۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

تداوم حمایت اصلاح‌ طلبان از روحانی

یک عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اصلاح‌طلبان به حمایت خود از دولت ادامه خواهند داد و طرح عبور از روحانی، آدرس غلطی است که از سوی اصولگرایان داده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اصلاح‌طلبان به حمایت خود از دولت ادامه خواهند داد و طرح عبور از روحانی، آدرس غلطی است که از سوی اصولگرایان داده می‌شود.

حامد ذاکرحسین با اشاره به این‌که حسن روحانی هم برای اصلاح‌طلبان و هم برای اصولگرایان بهترین گزینه عملی موجود است، اظهار کرد: دولت روحانی، امروز به مثابه مرکز ثقل نیروهای سیاسی عمل می‌کند و لذا شکی نیست که روحانی هم برای اصلاح‌طلبان و هم برای اصولگرایان بهترین گزینه عملی موجود است، حتی اگر هر دو طیف انتقاداتی از او داشته باشند.

وی با بیان این‌که امروز سند برجام بزرگترین دست‌آورد دولت است، گفت: آنچه که حضور روحانی در دور بعدی انتخابات را بدون چالش جلوه می‌دهد، بحث حقوقی، اقتصادی و اجتماعی حول برجام است، چرا که امروز سند برجام به مثابه یک توافق‌نامه جامع بین‌المللی و شاید بزرگترین دستاورد دولت روحانی باشد؛ بنابراین انتخاب فرد دیگری جز روحانی، حداقل می‌تواند پیام مخالفت با او را داشته باشد که به نظر می‌رسد این مخالفت در بدنه اجتماع به‌صورت گسترده وجود ندارد.

این عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) ادامه داد: با توجه به این‌که برجام محصول تصمیم همه نظام بوده است، لذا اگر بنا باشد کسی که با برجام مخالفت دارد در رأس اداره کشور قرار گیرد در آن‌صورت باید گفت که عملاً دلیلی برای پذیرش برجام از سوی نظام وجود نداشت و اگر آن فرد با برجام موافقت داشته باشد، به نظر نمی‌رسد دلیلی برای تغییر روحانی وجود داشته باشد

ذاکرحسین با اشاره به مطرح‌شدن موضوع حمایت مشروط اصولگرایان از روحانی، اظهار کرد: آن‌ها در شرایطی این بحث را مطرح می‌کنند که در عمل گزینه‌ دیگری ندارند، چرا که از میان چهره‌های مطرح جریان اصولگرا، کسی که هم بتواند اجماع را در میان گروه‌های مختلف این جریان سیاسی ایجاد کند و هم از بدنه مردمی و پتانسیل رأی‌آوری بالایی برخوردار باشد، وجود ندارد.

وی افزود: مهمترین چهره سیاسی اصولگرایان که شاید بیشترین رأی مثبت را داشته باشد، همان رئیس دولت قبلی است که او هم اولاً اجماع اصولگراها را به‌دست نمی‌آورد و ثانیاً رأی منفی که در میان هر دو جناح سیاسی کشور علیه او وجود دارد، به مراتب بیشتر از رأی مثبت اوست.

این عضو مجمع نیروهای خط امام با بیان این‌که در رقابت با روحانی، یک چهره ناشناس و یا کمتر مطرح اصولگرا، چندان مجالی برای عرض اندام نخواهد یافت، گفت: درباره طرح موضوع «عبور از روحانی» باید گفت که اساساً طرح استراتژی «عبور از روحانی» نه از سوی اصلاح‌طلبان بلکه از سوی اصولگرایان و به منظور ایجاد یک جنگ روانی ضعیف مطرح می‌شود و در واقع اصولگرایان آرزوهای خود را در قالب تحلیل بیان می‌کنند، چرا که امیدوارند با روی‌آوردن مجدد برخی از اصلاح‌طلبان به رویکردهای تند، فرصتی دوباره برای شکست رقیب خود یابند.

وی در پایان اظهار کرد: بزرگان جریان اصلاح‌طلبی دریافته‌اند که حفظ موفقیت‌های اندک اخیر تنها در گرو حفظ اعتدال در تصمیمات است، بنابراین عقلای اصلاح‌طلب حتی با وجود این احتمال که دولت دوم روحانی گرایش بیشتری به اصولگرایان نشان خواهد داد، به حمایت خود از روحانی ادامه خواهند داد و طرح عبور از روحانی اساساً آدرس غلطی است که از سوی اصولگرایان داده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اصلاحی

      درود بر روحانی

    • محمد

      هرچی میکشیم از این روحانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج