adexo3
۳۸۰۷۸۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

نقدی نکنیم که منجر به تضعیف دولت شود

هفته نامه تجارت فردا نوشت: نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران با اشاره به اینکه در دولت یازدهم توجه مناسبی به بخش خصوصی شده، می‌گوید: باید این روند ادامه پیدا کند، تصدی‌گری‌ها کاهش یابد و به بخش خصوصی اعتماد و توجه بیشتری شود.

هفته نامه تجارت فردا نوشت: نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران با اشاره به اینکه در دولت یازدهم توجه مناسبی به بخش خصوصی شده، می‌گوید: باید این روند ادامه پیدا کند، تصدی‌گری‌ها کاهش یابد و به بخش خصوصی اعتماد و توجه بیشتری شود.

حمیدرضا صالحی می‌گوید: نباید نقد ما به این منجر شود که این دولت تضعیف شود، اما به نظر من دولت باید از فرصتی که برایش پیش‌آمده بیشتر استفاده کند. دولت قبل جایگاه کشورمان را تضعیف کرد ولی این دولت اقتدار و عزت ما را بازگرداند. در دولت قبل ما در خارج از کشور نمی‌توانستیم بگوییم ایرانی‌ام چون گفتن اینکه ایرانی‌ام بسیار سخت بود و پاسپورت ایرانی از حیز انتفاع خارج شده بود، اما با اقدامات دولت یازدهم امروز به محض اینکه اسم ایران را می‌آوریم، خارجی‌ها از اینکه با ما صحبت کنند خوشحال می‌شوند. این امتیازی است که نباید نادیده گرفته شود و از بین برده شود. انتقادات ما در زمینه‌های دیگر نیز نوعی ارائه راهکار است.

او سپس تأکید می‌کند: دولت یازدهم با توجه به پشتوانه‌ای که از رای مردم و حمایت بخش خصوصی دارد، باید بعضی از سیاست‌هایش را تغییر دهد و کابینه‌اش را ترمیم کند. باید دولت زمینه را برای تقویت تولید فراهم کند. زمانی که قیمت ارز را پایین نگه می‌دارند، به تولید و اشتغال کشور لطمه وارد می‌شود. با این کار در واقع دولت به واردات و تولیدکننده چینی سوبسید می‌دهد. وقتی کالای چینی بازار ایران را بگیرد، تولیدکننده ایرانی باید کارش را تعطیل کند و واردکننده بشود و در نتیجه اشتغال از بین می‌رود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران سپس عنوان می‌کند: دولت می‌تواند توجه بیشتری به تولید و صادرات داشته باشد. اینکه در اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد درون‌زای برون‌گرا تاکید می‌شود نکته بسیار مثبتی است. ما باید روی داشته‌های خود حساب کنیم و انرژی و آب کشور را به رایگان از دست ندهیم. وزارتخانه‌های نفت و نیرو باید سعی کنند داشته‌های کشور را حفظ کنند و انرژی کشور را از بین نبرند. توجه همه باید بر این موضوع متمرکز شود که چگونه صادرات کشور را رونق دهیم. در حال حاضر مشخص نیست اولین متصدی امور صادرات در کشور بعد از رئیس‌جمهور کیست. کشوری که می‌خواهد صادراتش را افزایش دهد و برای سال ۱۴۰۴ این چشم‌انداز را دارد که ۸۰ درصد درآمدهایش از طریق صادرات باشد، امروز یک متولی صادرات ندارد.

او می‌افزاید: البته درگیری‌هایی که در حوزه سیاست داخلی برای دولت ایجاد می‌کنند می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه دولت دست به اصلاحات اقتصادی نزند، اما اصلاحات اقتصادی می‌تواند منجر به این شود که مشکلات سیاسی هم کمتر شود؛ یعنی تصمیم‌گیری در حوزه سیاست باید به دنبال تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد باشد. تا اینجا در این دولت به بخش خصوصی توجه مناسبی شده، اما باید این روند ادامه پیدا کند، تصدی‌گری‌ها کاهش یابد و به بخش خصوصی اعتماد و توجه بیشتری شود. البته خیلی از پل‌ها خراب شده،‌ اما هنوز اعتماد بین بخش خصوصی و دولت قابل‌ بازسازی است. دولت باید حرکت‌هایی در جهت استفاده از امتیازات برجام انجام دهد تا نشان بدهد که برجام برای کشور فواید زیادی داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای صالحی شما ماشاءالله وضعتان خوبه میتوانید بروید خارج وبگویید من ایرانی هستم.ادم هست که تا اخر عمر یک بار هم نمیتواند خارج برود برای اینطور افرادی چه کردید.شما فقط رضایت نامه به کار وشغل خودتان میزنید در دولت قبل هر ایرانی در داخل کشورش به ایرانی بودنش افتخار میکرد.

    • بدون نام

      بی وجدانی که شاخ ودم نداره.خجالت هم نمیکشند.هر کی هر جور دلش میخاد این بابا رامیکوبه. احمدی نژاد انشاا.... میاد جواب میده

    • بدون نام

      نقدی نکنیم که منجر به تضعیف دولتها بشود.دولتها نه دولت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج