۳۸۲۳۷۳
۳۶ نظر
۵۰۱۲
۳۶ نظر
۵۰۱۲
پ

شکایت آمنه بهرامی از «لانتوری»

اسیدپاشی در لحظه قصاص چشم‌هایش، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد، با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «لانتوری» شکایت کرد.

روزنامه ایران: اسیدپاشی در لحظه قصاص چشم‌هایش، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد، با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «لانتوری» شکایت کرد.

آمنه بهرامی که به‌دلیل پرداخت نشدن هزینه‌های عمل جراحی‌اش در اسپانیا با گلایه‌های فراوانی به ایران بازگشت و مدعی است عوامل این فیلم با استفاده از جزئیات زندگی او و جملات کلیدی کتابش، اما بدون هیچگونه مجوزی، سناریو را نوشته و فیلم را ساخته‌اند.

آمنه که در سال ۸۳ در حمله اسیدی ازسوی خواستگارش از ناحیه هر دو چشم نابینا شده و زیبایی چهره‌اش را تا حد زیادی از دست داده است، با اینکه در سال ۹۰ موفق به گرفتن نخستین حکم قصاص برای اسیدپاشی در جهان شد اما در آخرین لحظاتی که متهم برای اجرای حکم آماده می‌شد، از حق مسلم خود در برابر گرفتن دیه گذشت و پسر جوان با شرط پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم به زندان بازگردانده شد.

ماجرای دریافت حکم قصاص چشم و پس از آن بخشش بزرگوارانه آمنه، او را به چهره‌ای جهانی تبدیل کرد.به همین خاطر کتابی که او درباره زندگینامه‌اش نوشته بود در سطح جهان با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد. از طرفی با توجه به اولین بودن حکم قصاص و بخشش در پرونده آمنه شرکت‌های فیلمسازی در داخل و خارج کشور با پیشنهادات مختلف برای ساخت فیلم زندگی این قربانی اسیدپاشی پاپیش گذاشتند و در نهایت آمنه در سال ۹۳ با شرکتی آلمانی برای ساخت فیلم زندگی‌اش به توافق رسید.

قرارداد میلیونی با شرکت فیلمسازی آلمانی

سال ۹۱، پس از اینکه خبر بخشش اسیدپاش آمنه در رسانه‌های جهان منعکس شد یک شرکت فیلمسازی دولتی آلمانی برای ساخت فیلم، با این دختر پای میز مذاکره نشستند. آمنه در این باره به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: «سال ۹۱ این شرکت آلمانی پیشنهاد ساخت فیلم زندگی‌ام را داد. آنها معتقد بودند با توجه به اولین حکم قصاص و بخشش در پرونده یک اسیدپاشی موضوع زندگی‌ام برای ساخت فیلم مناسب است. مذاکرات تا سال ۹۳ طول کشید و در نهایت قراردادی به ارزش ۲۵۰ هزار یورو معادل یک میلیارد تومان به اضافه سود ۲درصدی فروش فیلم به توافق و امضای دو طرف رسید. از آنجا که کارهای مقدماتی فیلم مدتی زمان می‌برد آنها ۱۰ هزار یورو معادل ۴۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به حسابم واریز کردند تا من پای مذاکره با دیگران نروم. من هم این مبلغ را در همان سال صرف جراحی هایم دراسپانیا کردم.»

قربانی اسیدپاشی اظهارداشت: «شرکت آلمانی امسال از من زمان خواسته بود تا مقدمات کار را آماده کند. به همین خاطر وقتی در اسپانیا بودم پیگیر شدم اما در کمال تعجب وناباوری، شرکت فیلمسازی آلمانی اعلام کرد:ماجرای ساخت فیلم زندگی‌ام منتفی است و نمی‌توانند ادامه همکاری دهند. آنها مدعی بودند بهمن ۹۴ فیلمی به نام «لانتوری» در جشنواره برلین به نمایش بین‌المللی درآمده که با اینکه ساختار ضعیفی داشته اما نکته‌های سخت و کلیدی زندگی شما در آن به نمایش گذاشته شده پس سوژه این فیلم سوخته است. البته آنها با تشابهاتی که در فیلم و زندگی من وجود داشت فکر می‌کردند من فریب‌شان داده‌ام وخواستاربازگرداندن پیش پرداخت وسایرخسارت‌ها نیز بودند.

ضمن اینکه آلمانی‌ها مدعی شدند با تهیه‌کننده وکارگردان ایرانی قرارداد بسته‌ام که به طورکامل این موضوع را رد کردم.حال آنکه وقتی فیلم را دیدم و حتی تشابهات زیاد دیالوگ‌ها با جملات خودم را شنیدم به آنها حق دادم چنین تصوری درباره من داشته باشند حال آنکه آنها نیزپس ازبررسی‌هایی پی بردند من قرارداد را نقض نکرده ام. به همین خاطرپس ازاکران فیلم لانتوری، به ایران آمدم و با مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه از «رضا درمیشیان» کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم شکایت کردم. همچنین شکایتی نیز به سازمان سینمایی ارشاد ارائه کرده و نامه‌ای نیز برای وزیرفرهنگ وارشاداسلامی در این باره نوشته وخواستاررسیدگی به موضوع شدم.»

این فیلم بار دیگر زندگی‌ام را سوزاند

آمنه همچنان برای درمان با مشکلات شدید مالی روبه‌رو است و به گفته پزشک معالجش در اسپانیا اگر نتواند هزینه عملش را فراهم کند به دلیل خشکی چشم با مشکلات فراوان دیگری مواجه می‌شود. این دختر که همه امیدش برای ادامه درمان به دریافت مابقی قراردادش با شرکت فیلمسازی آلمانی بوده گفت: «وقتی فیلم را نگاه کردم واقعاً ناراحت شدم. در سناریوی این فیلم نه تنها از لحظات کلیدی زندگی من پس از اسیدپاشی استفاده شده بود حتی جملاتی که من گفته بودم نیز از زبان بازیگر بیان می‌شد. مجید در آخرین لحظات پیش از اسیدپاشی به من گفت: «یا مال من باش یا هیچ‌کس» و من این را در کتابم آورده‌ام. بخش دوم لانتوری هم با همین جمله شروع می‌شود. یا جمله «من بخشیدم. دیگر چیزی برای باختن ندارم» که لحظه بخشیدن مجید گفتم را نیز در فیلم استفاده کرده‌اند. همین طور وقایع و اظهارات شاهدان در پارک رسالت(محل اسیدپاشی).»وی افزود: «من این پول را برای عمل‌هایم لازم داشتم ولی با پا پس کشیدن شرکت فیلمسازی آلمانی، فقط می‌توانم بگویم «آقای درمیشیان و فیلم لانتوری زندگی‌ام را دوباره سوزاندند». من در این دو سال از دو کارگردان ایرانی و یک شرکت اسپانیایی پیشنهاد داشتم اما به خاطر قرارداد با شرکت آلمانی همه را رد کردم. اما حالا دیگر همه چیز خراب و زندگی ام نابود شده و بار دیگر به فنا رفته است.»

از مصاحبه‌هایم سوءاستفاده شد

آمنه بهرامی درعین حال درباره انتشار مصاحبه‌ای از او که همزمان با اکران این فیلم با یکی از روزنامه‌ها انجام داده بود، گفت: «من فیلم را ندیده بودم و از مضمون آن نیز خبر نداشتم و فقط می‌دانستم درباره اسیدپاشی است. وقتی یکی از رسانه‌ها درباره آن با من مصاحبه کرد گفتم: «هر کس به قربانیان اسیدپاشی کمک می‌کند، دستش درد نکند» اما این جمله من به عنوان تیتری تبلیغاتی برای فیلم استفاده شد و نوشتند؛ «آمنه از رضا درمیشیان به خاطر فیلم «لانتوری»تشکر کرد». به نظر من این کار اصلاً درست واخلاقی نبود و حالا هم فقط منتظر رأی دادگاه هستم. خسارتی که به من وارد شده، با شرایطی که من دارم خیلی سنگین است و امیدوارم رسیدگی لازم در این باره هر چه زودتر انجام شود.»

آمنه به شرط دیه از اسیدپاش گذشت

آمنه درباره شرط بخشش عامل اسیدپاشی نیز گفت: «خیلی‌ها در این سال‌ها از من پرسیدند چطور حاضر به بخشش شدی؟ این در حالی است که من در ازای گرفتن دیه از قصاص گذشتم و حتی مدرک هم دارم. اما در این سال‌ها هیچ حرفی از دیه نشد و وقتی فهمیدم مجید سه سال زودتر از پایان حبس ۱۰ ساله‌اش آزاد شده و تنها ۶ ماه از تبعید ۶ ساله را گذرانده، با مدارکی که داشتم بشدت به این موضوع اعتراض کردم اما متأسفانه رفتار خوبی با من نشد. به همین خاطر از قاضی پرونده به دادگاه عالی قضات شکایت کردم و چند سالی است که پیگیر این شکایت نیز هستم که امیدوارم این ماجرا نیزهرچه سریعتر به نتیجه برسد.»

آمنه بهرامی درپایان با انتقاد ازبرخی حاشیه سازان درفضای مجازی واینکه گفته شده وی پس ازاسید پاشی مبالغ قابل توجهی پول به دست آورده نیز اظهارداشت:«به غیرازچند تن ازمسئولان عالی رتبه، فقط روزنامه ایران بود که درسال‌های بحران مالی و نیازهای شدید درمانی‌ام دستم راگرفت و کمکم کرد.بنابراین هیچ وقت این کمک روزنامه ایران ومردم نیکوکارکشورم را فراموش نمی‌کنم.اما درپاسخ به برخی شایعه سازان می‌گویم که براستی مگرنه این است که زندگی من دراوج جوانی به دست یک اسیدپاش جنایتکارتباه شد.مگرنمی‌دانند که برادرجوانم به خاطروضعیت من خودکشی کرد.

مگر نمی‌دانند که بعد ازاین فاجعه چه بلایی برسرمن وخانواده‌ام آمده است.راستی آن روزکه من به خاطرمردم وکشورم ازحق مسلم قصاص عامل اسید پاشی گذشتم، قهرمان مردم شدم.ولی امروزبه خاطرناتوانی درپرداخت مخارج عمل‌های جراحی‌ام همچنان دست به دامن مردم ومسئولان هستم.من این شایعه سازان را به خدا سپردم وامیدوارم خدا ازگناهشان بگذرد.اما مردم ومسئولان بدانند که طی سال‌های اخیرپزشکان اسپانیایی وپرستاران بیمارستان به من کمک مالی کردند تا بتوانم به درمانم ادامه دهم.اما افسوس که هزینه‌های من همچنان قابل توجه است وحالا هم بدون پشتوانه به دنبال دریافت وام و...هستم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه ماجرا واقعا همینطور باشه برای عوامل این فیلم متاسفم ...

    • بدون نام

      تهیه کننده لانتوری باید بخشی از سود این فیلم را به جبران به این خانم بدهند چون حرفاش کاملا منطقی بود
      همه بعد دیدن این فیلم فکر کردند که بر اساس زندگی ایشون ساخته شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام اسیدپاشی هایی که توی ایران میشه واسه شکست عشقی بوده پس حتما براساس داستان ایشون نیست

    • بدون نام

      اگه تو اون سال قصاص کرده بودی الان هیچ آشغالی روو دخترای دیگه جرات نداشت اسید بریزه تو خراب کردی خانم حالا هم دنباله اینی که از فیلم پول دربیاری.............جمع کن بابا

      پاسخ ها

      • مریم

        کاملا با نظر شما موافقم. ببینید از زمان بخشش ایشون آمار اسیپاشی چقدر بالا رفته

      • بدون نام

        واقعا براتون متاسفم ایشون در اوج بزرگواری بخشیده حالا شما همچین حرفی میزنید

      • بدون نام

        پس چرا حالا پشیمون شده؟؟؟؟ بزرگواری واسه آدمی که حق زندگی کردن ازت گرفته چرته......من آخر فیلم رو هم دوست نداشتم باید قصاصش میکرد......بفهمید چندنفر قصاص کنن بقیه غلط بکنن اسید بگیرن راه بیافتن دنباله دخترای مردم و زندگیشونو تباه کنن

    • بدون نام

      دیگه کم مونده سینما و تلوزیون بیان بگن غلط کردیم فیلم ساختیم شکر خوردیم که فیلمامون به عالم و آدم برمیخوره
      که عالم و آدم میشینن پای فیلم ببین کدوم شخصیت شبیهشونه که واسه معروف شدن سریع شکایت کنن!!!!!

    • مرجان

      بنظرم سوژه اسیدپاشی معضل جامعه ماست و منحصر به حادثه تلخ زندگی ایشون نیست. هر چند حق دارن به دلیل برخی تشابهات داستان با زندگی شخصی ایشون ناراضی باشند و لازم بود عوامل فیلم با ایشون هماهنگ باشن در این مورد کسب اجازه کنند. اما بهرحال موضوع فیلم اتفاقیه که بارها در جامعه ما تکرار شده و سوژه خاص زندگی یک شخص نیست.

    • فرناز

      ایشون هم هرروز یک حرف جدید میزنه

    • صبا

      نهایت ناجوان مردی

    • بدون نام

      ای کاش قصاص میکردی

    • محمد

      تورو به خدا نگاه کن پرستارا و دکترای اسپانیا بهش کمک مالی کردن و تو کشور خودش واسش شایعه و حرفای چرت در آوردن!!!

    • مینا

      در ایران این چیز جدیدی نیست اینجا اصلا چیزی به نام حق کپی رایت وجود نداره وقتی تلویزیون ایران بدون اجازه دست به کپی برداری و ساخت برنامه های معروف کشور های دیگه میزنه از یه فیلم سار غیر دولتی چه توقعی میشه داشت اصلا اینجا جا افتاده که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام بده

    • بدون نام

      دزدی همه جا هست حتی از طرف مدعیان فرهنگی بعضیا فقط بلدند نمک به زخم ادم بپاشند و مشکلات را بیشتر کنند

    • مینا

      گذشت در مورد این آقا معنی نداشت باید قصاص انجام میشد شاید این طوری خیلی ها از ترس قصاص شدن دست به این جنایت وحشتناک دیگه نمیزدن
      و این که این خانم گفتن بخاطر مردم و کشورم از حق خودم گذشتم درست نیست ایشون باید بخاطر مردم و کشورشون از گرفتن دیه می گذشتند و میذاشتن اون مرد قصاص بشه و درس عبرتی بشه برای دیگران
      ان شالله که الان مشکلات مالی شون رفع بشه و بتونن به معالجاتشون ادامه بدن وبه زندگی طبیعی برگردن خیلی ظالمانه اس که این خانم با این وضعیت زندگی کنن و اون مرد بی وجدان برگشته باشه سر زندگیش
      این خانم گذشت کرد ولی از خدا میخوام هیچوقت از یه همچین مردان کفتار صفت و بی وجدانی نگذره خدا خودش جای حق نشسته و داد مظلوم رو از ظالم خواهد گرفت

    • دلسا

      اشتباه تهیه کنندگان لانتوری قابل بحث نیست و نمیشه از این موضوع دفاع کرد ولی خانم بهرامی شما با تصمیمت خواسته یا ناخواسته زندگی خیلی ها رو سوزوندی از کدوم قهرمان حرف میزنه با کار اشتباهت تو قصاص باعث شدی نه تنها از امار اسید پاشی کم نشه بله کسی هم که تصمیم به این کار احمقانه داشت مصمم تر شد چون به این نتیجه رسید که هنوز هم زن هایی تو ایران زندگی میکنند که از حق مسلمشون احساساتی میگذرن . خانم بهرامی تو به عنوان یک خانم در حق همه خانم های ایرانی خیانت کردی با سست شدن در دقیقه اخر باعث شدی خون برادرت هم پایمال بشه .خواستی با این کارت دل چه کسانی رو بدست بیاری ...
      هیچ وقت احساس افسوس و ناراحتی خودم و اطرافیانم رو وقتی تو برنامه خبر سیما دیدیم که بخشیدی از یاد نمیبرم .لحظه درد اوری بود به اندازه تمام درد ها و عذاب هایی که تو این سال ها کشیدی.حیف از فرصتی که از دست رفت...

    • بدون نام

      با دل سوخته و تمام سلولهای بدنم سازندگان لانتوری را را لعن و نفرین کردم. :(

    • بهار

      بیچارهچقدر باید جور ایرانی بودن رو بکشه، متاسفم که یک ایرانیم، ایرانی هایی که به حقوق هم احترام نمی ذارن و کلی ادعای فرهنگ دارن.

    • دلسا

      اشتباه تهیه کنندگان لانتوری قابل بحث نیست و نمیشه از این موضوع دفاع کرد ولی خانم بهرامی شما با تصمیمت خواسته یا ناخواسته زندگی خیلی ها رو سوزوندی از کدوم قهرمان حرف میزنه با کار اشتباهت تو قصاص باعث شدی نه تنها از امار اسید پاشی کم نشه بله کسی هم که تصمیم به این کار احمقانه داشت مصمم تر شد چون به این نتیجه رسید که هنوز هم زن هایی تو ایران زندگی میکنند که از حق مسلمشون احساساتی میگذرن . خانم بهرامی تو به عنوان یک خانم در حق همه خانم های ایرانی خیانت کردی با سست شدن در دقیقه اخر باعث شدی خون برادرت هم پایمال بشه .خواستی با این کارت دل چه کسانی رو بدست بیاری ...
      هیچ وقت احساس افسوس و ناراحتی خودم و اطرافیانم رو وقتی تو برنامه خبر سیما دیدیم که بخشیدی از یاد نمیبرم .لحظه درد اوری بود به اندازه تمام درد ها و عذاب هایی که تو این سال ها کشیدی.حیف از فرصتی که از دست رفت...

    • بهار

      نکته جالبی که هست اکثر نظرا اینه که نباید امنه گذشت میکرد ولی بعد جایی که باران کوثری داره قصاص اسید پاشی رو رد میکنه از باران دفاع میکنن که راست میگه کلا مردم جوگیری هستیم و پر از تناقض!

      پاسخ ها

      • مینا

        من زیاد اهل فیلم نگاه کردن نیستم نمی دونم باران کوثری تو فیلم چکار کرده ولی از همون لحظه اول که شنیدم این خانم گذشت کرد من به شخصه ناراحت شدم کدوم قهرمانی با این کار چی رو ثابت کردن این که خیلی دل رحم هستن این که خیلی بزرگ وار هستن اگه این طوره الان چرا از بخشیده شدن مجازات اون مرد ناراحتن یعنی فقط ایشون می تونن ببخشن خب دیگران هم به هر دلیلی باقی مجازات رو بخشیدن پس نباید از بخشش دیگرا ناراحت باشن چون خودشون بخشش خیلی بزرگتری داشتن اون مرد باید قصاص میشد به خاطر زجری که خودشون متحمل شدن و به خاطر تمام اون زن هایی که تا امروز دارن به آتش خشم این جور مرد ها میسوزن

    • بدون نام

      فعلا که همه سرش کلاه گذاشتن و با زندگیش بازی می کنن و می چرخوننش از اون پسره پررو که یک قرون نداده تا مسئولان فرهنگی این مملکت !
      قرار بود دولت حمایتش کنه قبح نابودی زندگی مردم هم ریخت مثل قبح اختلاس و زد وبند و تا اخر بگیر رو برو!

    • بدون نام

      منم با خانم مینا ودلسا موافقم که نباید می بخشیدی،بخشیدن اسید پاش یا بهتر بگم قاتل باعث جری ترشدن بقیه افراد مریضی شد که به زنانی بیگناه حمله کردن وچه فجایعی رقم زدن.خانم آمنه تو احساساتی شدی واشتباه بزرگی مرتکب شدی،نه دیه ای گرفتی والان دربدر وام وکمک هستی،قاتل هم که داره راست راست راه میره نه زندانی،نه تبعیدی،پس فقط خود شما قابل سرزنشی.امیدوارم که هر چه زودتر مشکل مالی که داری برطرف بشه.کاش خانمهای هنرمند همتی میکردن وکمپینی به را مینداختن برای کمک به آمنه،تا ما مردم هم بتونیم هرچند کم ولی کمکی کرده باشیم.از خانمها مهتاب کرامتی، باران کوثری،کتایون ریاحی که فعالیت خیریه دارند خواهش میکنم به خانم آمنه بهرامی برای رفع مشکل مالیش توجهی خاص داشته باشن.

    • بدون نام

      ببخشيد شما واقعا همتون جاني هستيد! واقعا أوج فداكاري اين دختر رو متوجه نميشيد؟ بهش گفتند اسيد ميريزيم تو چشم اين اقا! أوج خشونت! چرا اعتراض نميكنيد كه زودتر حبسش تموم شده؟ چرا اعتراض نميكنيد وتبعيدش زودتر تموم شده؟ چرا هميشه تو ايران قرباني مقصره؟ يه خورده بزرگ فكر كنيد. من مطمئنم امنه چشم پسره رو كور ميكرد، هيچ تأثيري رو اسيد پاشي نداشت چون ريختن اسيد رو يه ديوونه ايا باعث ميشه يه ديوونه عاقل شه؟ اصلا چرا قرباني بايد درباره نحوه مجازات تصميم بگيره؟ اگر اين پسره بعد كه چشمشو كور ميكردند، رو خواهر امنه هم اسيد ميپاشيد چي؟ ميگفت من يه چشم ندارم. تازه قانون ميگه چشمش كور شده بوده، حالا اگر اسيد رو بدن ريخته بشه ولي چشم كور نشه مشكلي نداره؟ انقدر آمار قتل افزايش يافته، ايا مراسم اعدام كاري كرد
      باز هم موضوع رو كوچيك ميبينيد. فيلم نامه دزدي تو ايران رايجه و قانون از كار هنري حمايت نميكنه. قانوني تو اين رابطه نبوده، اموزشي اصلا نبوده كه اقايون دزدي از يه جمله كتاب هم اشتباه است رو بهشون ياد بده.
      از فرصت استفاده كنيد و ببينيد دزدي چه قدر به هر شكلش اسيب ميرسونه و سعي كنيد دانلود غير قانوني انجام نديد

    • بدون نام

      اگر این متن رو زودتر خونده بودم هرگز برای دیدن لانتوری به سینما نمی رفتم. متاسفم برای عوامل فیلم مخصوصا آقای درمیشیان.

    • بدون نام

      آقای درمیشیان اگر حقیقت داشته باشه باید بدونید تا قبل از خوندن این متن بهتون افتخار میکردم اما حالا شک کردم
      اگر حقیقت باشه واقعا واسه شما و بی اخلاقی تون متاسفم

    • بدون نام

      چقدر عجیبه حرفاش نگرفتن قصاص تشابهات نمیدونم وله

    • just a name

      بعضی ها گفتن چرا امنه قصاص نکرد. توقع داشتید با اون شرایط بشه سربار روحی و مالی واسه خانوادش.؟ مطمئنا تصمیمش بیشتر عقلی بوده تا احساسی

    • ارخا

      من ک بعضی نظرات رو خوندم تعجب میکنم ک چرا این خانم رو ب دلیل بخشیدن محکوم کردند !

      اصلا و ابدا قصاص و کور کردن چشم آن جانی هیچ تاثیری رو افراد مریض احوالی ک میخان این کارو انجام بدن نداره!
      دیگه بدتر از اعدام نیست ک با امار این همه اعدام ما باز قاچاق مواد مخدر و دزدی مسلحانه و.. داریم!

      اتفاقا برعکس کار این خانم باعث شد این موضوع جدید اسیدپاشی نه تنها ب فراموشی سپرده نشه و منجر بشه ک این مسله بیشتر مورد بررسی قرار بگیره

      اینکه مجازات این جانیها باید چطور باشه رو باید قانون به خوبی لحاظ کنه و قطعا با بخشش قصاص نباید به این منجر بشه ک طرف بخشیده بشه و وارد زندگی عادی بشه..

      قطعا با اعدام و قطع ید و... و این قوانین ب این نمیرسیم ک امار افرادی مجرم کمتر بشه..

      کسانی هم بدنبال اینن ک بگن این مجازات سلبی هست چرا از داعش الگو برداری نمیکنن؟ دیگه از مجازات داعشی ک روشهای وحشتناک برای کشتن انتخاب میکنه ک نیست!

      آموزش/ فرهنگ سازی / مجازات مواردی هستن ک منجر میشن یه جرم کم بشه وگرنه عدم نبود یکی هیچ تاثیری در کاهش نداره

      بهرحال امیدوارم چه خانم بهرامی چ افرادی زندگیشون توسط این افراد مریض احوال نابود شده حداقل به حق خودشون ینی هزینه عملهاشون برسن..

      در مورد این موضوع فیلمم بااینکه فیلمو ندیدم ب نظرم حق با این خانم هست.. حداقلش این بود دولت هزینه فیلم رو پرداخت میکرد و به عنوان فیلمی معرفی میشد و هزینه اش برای افراد قربانی این معضل میشه..

    • سحر

      به نظرم بهتره صحبت های آقای درمیشیان رو هم بشنویم و یک طرفه به قاضی نریم دوستان یادتون نره هر دعوایی دو سمت داره ...قضاوت عجولانه ممنوع

    • بدون نام

      قبل از اینکه از قربانی بخوان قصاص کنه
      دولت خودش باید قصاص کنه ، اونهم نه با طناب دار، بلکه با همین اسید

    • بدون نام

      اگر حرفهاش واقعیت داشته باشه
      به نظرم ضرر و زیان آمنه باید پرداخت بشه

    • عادل

      حیف پولی که بابت تماشای امثال این فیلم ها پرداخت میشه.

    • بدون نام

      درود به شرف دکترها و پرستاران اسپانیایی...

    • بدون نام

      درود به شرف دکترها و پرستاران اسپانیایی... مسلمون واقعی اونها هستند نه ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج