۳۸۲۹۲۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

اختلاس در صندوق‌ذخیره فرهنگیان صحت دارد؟

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با ارائه توضیحاتی موضوع اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان را رد کرد.

خبرآنلاین: مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با ارائه توضیحاتی موضوع اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان را رد کرد.

چندی پیش گفت‌و‌گویی از محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یکی از رسانه‌ها منتشر شد که در آن به تخلفات و اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرده بود. بهروز امیدعلی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به این گفت‌و‌گو اظهار داشت: مطالب مطرح شده خلاف واقع و نادرست است.

وی در ادامه گفت: تخلف ۸.۰۰۰ میلیارد تومانی که خبرگزاری مذکور تحت عنوان "اختلاس ۸.۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت گذشته" به آن پرداخته، به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۲ خلاف واقع و بی اساس می باشد. شایان توجه است صورت­های مالی و عملکرد سال مالی مزبور در جلسه مورخ ۲۸ دی­ماه ۱۳۹۲ هیات امنا به ریاست آقای دکتر علی اصغر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش به تصویب و مراتب نزد اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است.

امیدعلی افزود: مبلغ ۴.۰۰۰ میلیارد تومان از دارایی­های صندوق ذخیره فرهنگیان معدوم­‌الوصول اعلام گردیده است، با عنایت به اینکه در صورت های مالی حسابرسی شده صندوق چنین دارایی وجود ندارد، به نظر می رسد منظور ایشان بانک (س) باشد.

لازم به ذکر است مجموعه شرکت­های تابعه صندوق کمتر از ۴۵ درصد سهام بانک مذکور را دارا می‌باشند و سهام بانک تنها ۶درصد از پرتفوی سرمایه گذاری صندوق را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: با یک بررسی اجمالی و به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک برای دوره میانی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۲ که در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار(کدال) بارگذاری گردیده کل مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانک بالغ بر ۱.۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: باعنایت اینکه بانک شخصیت حقوقی مستقلی دارد، ضروری است مدیران وقت بانک در این خصوص و سایر موارد پاسخگو باشند.

امیدعلی با اشاره به رکورد سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: به استناد صورت­های مالی حسابرسی شده از ابتدای تاسیس تاکنون مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۲ (از ۰۱/۰۷/۱۳۹۱ تا ۳۱/۰۶/۱۳۹۲) به مبلغ ۱.۱۵۰ میلیارد تومان می­باشد، بالاترین نرخ بازدهی صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای تاسیس تاکنون نیز در همین سال مالی محقق گردیده است.

وی گفت: شایان ذکر است در مهرماه سال ۱۳۹۲ و در هنگام تغییر مدیریت، صندوق و شرکت­های تابعه در بهترین وضعیت سودآوری بوده­ و پرتفوی بورسی شرکت­های تابعه ۱.۵۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: ضمن ارج نهادن به حساسیت نمایندگان محترم مجلس در خصوص پاسداشت حقوق اعضای محترم صندوق ذخیره فرهنگیان بجاست اطلاعات و گزارشات مستند مبنای اظهار نظر قرار گیرد. شایسته است در ارزیابی و تحلیل عملکرد بنگاه­های اقتصادی از هرگونه رویکرد سیاسی و جناحی پرهیز نموده و ارزیابی­ها براساس صورت­های مالی حسابرسی شده و سایر اطلاعات مستند براساس معیارهای علمی و استانداردهای حرفه‌ای صورت پذیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیدموسی

      چرا که نه! .......

    • بدون نام

      نه یک قرض کوچولو بود قراره هر وقت داشتند پس بدهند

      دلواپس نباشید لطفا

    • اشراقی گلپایگانی

      صندوق فرهنگیان بااین حجم وبزرگی. چقدر بی دروپیکر است که یک نفر میگوید اختلاس دراین مجموعه شده ودیگری میگوید نشده. فقط میتوان اظهار تاسف کرد که............. رایج وعادی شده است اگر از اولین اختلاسی که دراین کشورشد اسم ومنصب انان را درصداوسیما ومطبوعات اعلام میکردند کار به اینجا نمیرسید ولی همگی شاهد بودیم که علاوه براینکه اعلامی درکارنبود حتی میگفتند هیچ علامت وادرسی هم ندهیم چون خانواده انان دراجتماع خجالت میکشند. اگر شخص دزد واختلاس کننده ابرو وحیثیت داشت که دزدی نمیکرد وایا خانواده چنین فردی از خودشان سوال نمیکنند که این پولها ازکجا میاید ؟؟کسی که حق مردم راچپاول میکند باید ابرووحیثیتش را درملا عام ببرند وهیچ راهی غیر ازاین نیست

    • بدون نام

      قلبم میگه صحت داره (((((.سابقه)))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج