adexo3
۳۸۳۷۳۳
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بیانیه درباره ادعای اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی

مدیرعامل سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به اظهارات نماینده تهران در مجلس دهم درباره اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی «صندوق ذخیره فرهنگیان» در دولت احمدی‌نژاد پاسخ داد.

خبرگزاری تسنیم: در پی انتشار اظهارنظر یک نماینده اصلاح‌طلب در مجلس دهم با این عنوان که "اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی «صندوق ذخیره فرهنگیان» و «بانک سرمایه» مربوط به دولت قبل است"، مدیرعامل سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به اظهارات این نماینده مجلس واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش در پاسخ بهروز امیدعلی مدیرعامل سابق مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به اظهارات محمود صادقی نماینده تهران در مجلس آمده است؛ از آنجا که گفت‌وگوی جنابعالی مشتمل بر مطالب خلاف واقع و نادرست است، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود:

۱. تخلف ۸۰۰۰ میلیارد تومانی که خبرگزاری مذکور تحت عنوان «اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت گذشته» به آن پرداخته، به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ خلاف واقع و بی‌اساس است. شایان توجه است صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی مزبور در جلسه مورخ ۲۸ دی‌ ۱۳۹۲ هیات امنا به ریاست آقای دکتر علی‌اصغر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش تصویب شده و مراتب نزد اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است.

۲. مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان معدوم‌الوصول اعلام شده است، با عنایت به اینکه در صورت‌های مالی حسابرسی شده صندوق چنین دارایی وجود ندارد، به نظر می‌رسد منظور ایشان بانک سرمایه باشد.

مجموعه شرکت‌های تابعه صندوق کمتر از ۴۵ درصد سهام بانک سرمایه را دارا هستند و سهام بانک تنها ۶درصد از پرتفوی سرمایه‌گذاری صندوق را در بر می‌گیرد.

با یک بررسی اجمالی و به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک سرمایه برای دوره میانی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ که در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار (کدال) بارگذاری شده کل مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول بانک بالغ بر ۱.۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

با عنایت به اینکه بانک شخصیت حقوقی مستقلی دارد، ضروری است مدیران وقت بانک در این خصوص و سایر موارد پاسخگو باشند.

۳. رکورد سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان به استناد صورت‌های مالی حسابرسی شده از ابتدای تأسیس تاکنون مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ (از ۰۱/۰۷/۱۳۹۱ تا ۳۱/۰۶/۱۳۹۲) به مبلغ ۱.۱۵۰ میلیارد تومان است، بالاترین نرخ بازدهی صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای تاسیس تاکنون نیز در همین سال مالی محقق شده است.

در مهر سال ۱۳۹۲ و در هنگام تغییر مدیریت، صندوق و شرکت‌های تابعه در بهترین وضعیت سودآوری بوده و پرتفوی بورسی شرکت‌های تابعه ۱.۵۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده داشته است.

ضمن ارج نهادن به حساسیت نمایندگان محترم مجلس در خصوص پاسداشت حقوق اعضای محترم صندوق ذخیره فرهنگیان به جاست اطلاعات و گزارش‌های مستند مبنای اظهار نظر قرار گیرد.

شایسته است در ارزیابی و تحلیل عملکرد بنگاه‌های اقتصادی از هرگونه رویکرد سیاسی و جناحی پرهیز کرده و ارزیابی‌ها براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده و سایر اطلاعات مستند براساس معیارهای علمی و استانداردهای حرفه‌ای صورت پذیرد.

در پایان از هرگونه رسیدگی توسط مراجع ذی‌صلاح که منجر به شفاف‌سازی و استیفای حقوق فرهنگیان معزز عضو صندوق شود، استقبال می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مدیونی سانسورش کنی

      .... خدایی 8000 میلیارد پول کمی نیستا 8 ملیون نفر رو از بدبختی نجات میده اما .......

    • بدون نام

      اختلاس دیگه بیانیه نداره ..

    • مدیونی سانسورش کنی

      بجای قسمت نظرات بزارید نظر برترین ها چون لپ مطلب رو سانسور میکنی و منو عصبانی

    • بدون نام

      یه چیزی هم بدهکار نشیم صلوات

    • بدون نام

      چرا دنبال دولت قبل و فعلی هستید دنبال دزد باشید

    • امیرعلی117

      بابا دست ازسر دولت قبل بردارین خودتون کم کاری کردین تقصیرا رو گردن اونا میندازین

    • حسن

      پخش کنید بین فقرا

    • مهرداد

      دوستان سلام
      توجه کرده اید اگر جمع مبالغ اعلام شده در مورد اختلاسها را تقسیم بر جمعیت کل ایران کنید ؛ به هر نفر چقدر میرسد !!!!!!

    • ali

      اختلاس شیوه دولت قبل بوده که حتی از ...صرفنظر نکرد

    • ارين

      سلام
      طرفدار احمدي نژاد نبوده و نيستم اما الان به اين نتيجه رسيده ام كه اون واقعآ درست ميگفت تحريما كاغذپاره اي بيش نيستند واثرنداشتند،اگراختلاسها،دزدي ها،و... نبودند تاالان احساسي از تحريمها نبود،

    • شهرام

      اىنکه هراتفاقى بىفتدوان رامنتصب به دولت قبلی کرد کار درستی نىست ومردم انرابه حساب .. طرف مىگذارند

    • علی

      متاسفانه نمیدانم مردم راچگونه تصورمیکنن دراین سه سال تمام اختلاس ها کم کاریهاوهزاران مشکل دیگه رابه دولت قبلی ربط داده اندپس شماکه حقوقنجومی میگیرید ... نقش شما چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج