۳۸۳۲۶۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

یک آلمانی در تئاتر شهر

پروژه پژوهشی - تئاتری «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» از یک هنرمند آلمانی، در تئاترشهر به صحنه می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: پروژه پژوهشی - تئاتری «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» از یک هنرمند آلمانی، در تئاترشهر به صحنه می‌رود.

یک آلمانی در تئاتر شهر

«درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» یک برنامه تحقیقاتی - اجرایی پنج ساله است که از سال ۱۳۹۲ در تهران توسط «کمپانی هنرهای اجرایی ویرگول» کلید خورد. اجرای نخست آن در تالار حافظ تهران، با اجرای «لندن، رم، تهران، آمستردام» به کارگردانی آروند دشت‌آرای روی صحنه رفت.

در راستای اجرای این پروژه، کمپینی هم در فضای مجازی ایجاد شد که نتیجه‌ی آن مجموعه‌ای از عکس‌های بالغ بر هزار نفر از سراسر دنیاست با تابلویی در دست‌شان که روی آن نوشته شده؛ «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن».

همچنین در آینده یادداشت‌های صاحبین این عکس‌ها درباره تجربیات‌شان در باره سوءتفاهمات بینافرهنگی در وب سایت پروژه منتشر خواهد شد.

آروند دشت‌آرای که به عنوان یکی از اجراگران این پروژه بعد از ۱۰ سال بار دیگر نمایشی در تئاتر شهر دارد به ایسنا گفت: در تابستان دو سال گذشته ایده‌ی «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» را طی یک پنل در یک ورک‌شاپ بین‌المللی درآلمان معرفی کردم که مورد استقبال قرار گرفت و قرارهای زیادی برای کار مشترک با هنرمندان از کشورهای مختلف گذاشته شد. یکی از آن‌ها کارگردان آلمانی خانم "النورا هردر" پیشنهاد جالبی را برای همکاری روی این کانسپت مطرح کرد واز طرف من هم استقبال شد و پروژه‌ای که مهرماه در تئاترشهر اجرا می شود، نتیجه‌ی این همکاری و مقدمه‌ی اجرایی جالبی است برای کاری بسیار بزرگتر که برای خود من هم هیجان‌انگیز است.

او با اشاره به اینکه این نمایش از چهارم مهرماه در سالن چهارسو تئاترشهر اجرا خواهد شد، ادامه داد: «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» یک پروژه‌ی تحقیقاتی - اجرایی است که ابزار بیانش تئاتر است. این پروژه به سوءتفاهمات بینافرهنگی می‌پردازد و سوال می‌کند، تصویری که هر کس از «دیگری» دارد ناشی از چه چیزهایی می‌تواند باشد یا چقدر رسانه‌ها، مطبوعات، اینترنت، سیاست، قدرت و … روی شکل‌گیری این تصاویر تأثیرگذار بوده‌اند؟ همچنین این پرسش را مطرح می‌کند که چقدر شبیه تصاویری هستیم که رسانه از ما در غرب ساخته است و غرب چقدر شبیه تصویر توریستی‌ای است که ما در ذهن داریم؟ اینکه چقدر می‌توان با تئاتر که انسان‌ها در آن روبروی هم قرار می‌گیرند و شهود، عینی است، پلی بین تصاویر حقیقی و غیرحقیقی از یکدیگر ایجاد کرد؟ آیا تئاتر می‌تواند به واقعی شدن این تصاویر کمکی کند؟ و هزاران پرسش دیگر.

به گفته وی در این پروژه که به شهرهای مختلف جهان سفر می‌کند تلاش بر این است که زندگی روزمره‌ی فرد به مثابه فرهنگ‌اش مورد مطالعه قرار گیرد و بازخورد های فرهنگی در جامعه‌های کوچک مثل جامعه‌ی بازیگران تئاتر بررسی شده و شاید تبدیل به اجرا شود.

تور آلمان «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» پروژه‌ای از النورا هردر ، در اردیبهشت ۱۳۹۵ شروع و سپس در خردادماه برای اجرا به نروژ، شهر اسلو دعوت شده است.

در این پروژه که دراماتورژی آن را «سیسیل برومر» از کشور هلند برعهده دارد، «آروند دشت‌آرای و مارین ون هولک»، «آروشا بیگی و مالته ‌شولتز» و«دیبا حاتمی و میخائیل بلوس» نیز حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج