۳۸۳۲۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۵۵۰ میلیون تومان بودجه کل جشنواره تئاتر شهر

شهرام کرمی دبیر «پنجمین جشنواره تئاتر شهر»، گفت: خیلی لزومی ندارد که بودجه جشنواره را اعلام کنیم اما ۵۵۰میلیون تومان بودجه کل جشنواره است که ۴۵۰میلیون تومان کمک هزینه گروه‌ها و جوایز است.

سینما پرس: شهرام کرمی دبیر «پنجمین جشنواره تئاتر شهر»، گفت: خیلی لزومی ندارد که بودجه جشنواره را اعلام کنیم اما ۵۵۰میلیون تومان بودجه کل جشنواره است که ۴۵۰میلیون تومان کمک هزینه گروه‌ها و جوایز است.

نشست رسانه‌ای «پنجمین جشنواره تئاتر شهر»،‌صبح امروز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور امیر عبدالحسینی «معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران» و شهرام کرمی «دبیر جشنواره تئاتر شهر» و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

۵۵۰ میلیون تومان بودجه کل جشنواره تئاتر شهر

در ابتدای نشست طبق روال مرسوم افراد آمارها و اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند به همین منظور امیر عبدالحسینی عنوان کرد: دبیرخانه «پنجمین جشنواره تئاتر شهر» پس از موافقت محمود صلاحی «ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران» در اسفند ماه سال گذشته کارش را آغاز کرد. فراخوان جشنواره با حمایت از گروه‌های جوان و آثار نمایشی با مضامین اخلاق و رفتار شهروندی، هویت دینی و ملی و انقلاب اسلامی با شعار «تهران، تکریم زندگی» منتشر شد که این جشنواره در هر ۸ بخش تئاتر صحنه‌ای، مسابقه تئاتر کودک و نوجوان،‌مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه عکاسی تئاتر و مدرسه تئاتر برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: نکته‌ اول توجه شهرداری و شخص شهردار آقای قالیباف نسبت به عرصه تئاتر بود که بارها بر اهمیت این موضوع تأکید کرده‌اند و طی یک گزارش‌هایی همواره اعلام کرده‌اند که تلاش کنید تا تئاتر پایتخت را به شرایط استاندارد در تمام سطح شهر برسانیم که ما هم پیرو این دستور همواره تلاش کردیم توجه‌های ویژه‌ای نیز داشته باشیم. همچنین باید بگویم محمود صلاحی معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران نیز ما را موظف کردند که کارهای جدی در عرصه تئاتر انجام دهیم و شهرام کرمی به عنوان مدیر هنرهای نمایشی شهرداری شاهد است که ما تا چه اندازه با رویکرد جدی این موضوع را دنبال کرده‌ایم.

عبدالحسینی افزود: شهرام کرمی خودش جزو مدیرانی است که اهل هنر است و از دل جامعه تئاتر برآمده است و طبیعتاً نیز دغدغه تئاتر کشور را بهتر و بیشتر می‌داند این جای شکر دارد با اینکه درگیر سمت‌های مدیریتی است فعالیت هنری نیز دارد. تا به امروز جشنواره تئاتر شهر در ۴ دوره برگزار شده است که بنا بر گزارشات ارائه شده طی این دوره‌ها شاهد رشد و افزایش‌های کمی و کیفی این جشنواره بوده‌ایم، که این رشد هم از نظر تعداد اجرا و همچنین کیفیت سالن‌ها و خود نمایش‌ها بوده است. با همین سیاست‌گذاری جشنواره «سوگواره خمسه»‌ را پیش رو داریم که طی ماه‌های آینده کارش را آغاز خواهد کرد. امیدوارم که رسانه‌ها ما را نقد کنند و من از آنها می‌خواهم که با توجه و نقد جشنواره تئاتر شهر به ما کمک کنند.

معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران گفت: همچنین باید بگویم تلاش کردیم که از برخی تولیدات حمایت کنیم و آثار شرکت‌یافته در جشنواره تئاتر شهر و سایر جشنواره‌های مربوط به شهرداری تهران در سالن‌های مجموعه فرهنگی شهرداری تهران به روی صحنه برود. همچنین از نمایش‌های خیابانی چون «دریادلان»‌ حمایت شده است که اجراهای مختلفی را در شهر تهران داشته است.

بر پایه این گزارش،‌ شهرام کرمی به عنوان دبیر «پنجمین جشنواره تئاتر شهر» با اشاره به اینکه از ۲۲ شهریور ماه این جشنواره کارش را آغاز می‌کند، گفت: معرفی این جشنواره تا حد زیادی با کمک رسانه‌ها انجام می‌شود و امیدواریم در این زمینه ما را یاری کنید. اجازه بدهید در ابتدا به پردیس تئاتر حرفه‌ای پایتخت و مرکز هنرهای نمایشی صبا اشاره کنم که هر دو این مراکز در هنگام افتتاح با مشکلاتی مواجه شدند که درصدد برطرف کردن آنها بودیم و هستیم. مراسم اختتامیه تئاتر شهر در سالن اصلی پردیس تئاتر حرفه‌ای پایتخت برگزار می‌شود که به نوعی آغاز غیررسمی این پردیس خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ما ابتدا باید مشکلات زیرساخت‌های این پردیس را حل کنیم و سپس به سراغ افتتاحیه آن برویم چرا که این پردیس جایی نیست که آن را به صورت اجمالی افتتاح کنیم و با چند نمایش کارش را شروع کنیم در حالی که زیرساخت‌های آن هنوز به سرانجام نرسیده است. نمی‌خواهیم به این صورت در تکمیل آن فاز به فاز پیش برویم. یک شروع خوب و قدرتمند برای ما بسیار اهمیت دارد. تا به این لحظه امتیاز گاز و آب گرفته شده و برای نصب برق و راه‌اندازی برق کل مجموعه به تفاهمات خوبی با مجموعه برق تهران رسیده‌ایم که این نیز طی دو ماه آینده برطرف خواهد و ۹ سالن دیگر پردیس تئاتر حرفه‌ای پایتخت دارای برق می‌شود. امیدوارم که آغاز رسمی این پردیس در دهه فجر باشد.

بنا بر این گزارش،‌ تقریباً سال گذشته شهردار پایتخت اعلام کرد که مرکز هنرهای نمایشی صبا تا پایان سال افتتاح شود که این امر رخ نداد و در حال حاضر در نیمه سال بعد از آن قرار داریم. این در حالی است که شهرام کرمی در ارتباط با آغاز کار این مرکز هنرهای نمایشی عنوان کرد: اولویتمان در ابتدا این بود که هر چه سریعتر مشکلات یکی از دو مراکز ذکر شده برطرف شود و سپس به سراغ آن یکی برویم. ابتدا بنا داشتیم مشکلات مرکز هنرهای نمایشی صبا را برطرف کنیم که این اتفاق زودتر برای پردیس تئاتر حرفه‌ای پایتخت رخ داد.

امیر عبدالحسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط تئاتر در سطح شهر که مخاطبانش را بیشتر دانشجوها و اهالی تئاتر تشکیل داده‌اند و اینکه شهرداری با توجه به تأسیس پردیس‌ها و تأکیدهایی که بر تئاتر دارد تا چه اندازه تلاش داشته که این هنر تأثیرگذار در میان خانواده‌ها نفوذ پیدا کند و خانواده‌های عادی در سطح شهر جزو مخاطبان تئاتر شوند، گفت:‌ واقعیت این است که ما در حد بضاعت خود می‌توانیم تلاش کنیم. این درست است که مخاطبان اصلی تئاتر در سطح شهر دانشجویان این رشته و اهالی تئاتر هستند، اما در مسیر اثربخشی بیشتر ما نیز گام‌هایی برداشتیم. گروه‌های مختلف را که در جشنواره شرکت کرده‌اند، رها نکردیم. مثلا در فرهنگسراها که می‌توانیم فعالیت کنیم کمک کرده‌ایم نمایش‌هایی بر روی صحنه برود که کار گروه‌ها دیده شود البته به همین منظور این اتفاق برای مخاطبان منطقه گاهی رایگان بوده است و بلیت‌فروشی نداشتیم.

شهرام کرمی همچنین در دیگر سوال خبرنگار فارس در ارتباط با میزان بودجه جشنواره در این دوره گفت:‌ البته فکر می‌کنم خیلی لزومی ندارد که بودجه جشنواره را اعلام کنیم اما ۵۵۰ میلیون تومان بودجه کل جشنواره است که ۴۵۰ میلیون تومان کمک هزینه گروه‌ها و جوایز است این در حالی است که ما هزینه‌های ستادی نداریم و کارمندی کار می‌کنیم و وظایف خود را در این جشنواره به عنوان یک کارمند انجام می‌دهیم. بخش زیادی از این هزینه،‌کمک هزینه گروه‌ها، هزینه داوری و یا هزینه تبلیغات و انتشارات است. سال آینده این بودجه باید چندین برابر شود و در بهتر شدن تئاتر نیز تأثیرگذار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج