adexo3
۳۸۳۸۴۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ژاله صامتی: «دراکولا» را دوست نداشتم

«بعد از خواندن فیلمنامه «دراکولا» به رضا عطاران گفتم که این فیلم‌نامه مورد علاقه من نیست و فقط نقش را دوست دارم. نقش بسیار بامزه‌ و وسوسه انگیزی بود و جا برای مانور داشت. »

خبرگزاری آنا: «بعد از خواندن فیلمنامه «دراکولا» به رضا عطاران گفتم که این فیلم‌نامه مورد علاقه من نیست و فقط نقش را دوست دارم. نقش بسیار بامزه‌ و وسوسه انگیزی بود و جا برای مانور داشت. »

ژاله صامتی در مورد سریال «نفس» گفت: «فیلمبرداری سریال «نفس» از خرداد ماه شروع شد و قرار است از اول بهمن ماه روی آنتن برود. این سریال به وقایع بین سال‌های ۵۵ تا ۶۵ پرداخته است و در دل این وقایع یک ماجرای عاشقانه وجود دارد که تحت تاثیر اتفاقات انقلاب قرار می‌گیرد.»

ژاله صامتی: «دراکولا» را دوست نداشتم

وی ادامه داد: «من در سریال «نفس» نقش زنی به نام عالیه را ایفا می‌کنم که مثل تمام بانوان سرزمینم دوست‌داشتنی و قابل احترام است. به قدری این نقش و بازی ذر این سریال را دوست داشتم که قبول کردم بعد از ۱۴ سال دوباره در تلویزیون حضور پیدا کنم.»

صامتی اظهار کرد: «باسابقه‌ای که از جلیل سامان سراغ دارم مطمئنم که سریال «نفس» فاصله بین مخاطبان و تلویزیون را به حداقل می‌رساند. همان‌طور که سریال‌های «پروانه» و «ارمغان تاریکی» جزو کارهای ماندگار و پربیننده در تلویزیون بوده است. جلیل سامان هم در طی این سال‌ها پخته‌تر و با تجربه‌تر شده و عواملی که در این سریال با او همکاری می‌کنند، کاربلد و حرفه‌ای هستند.»

اول فیلمنامه را می‌خوانم

وی در مورد چگونگی حضورش در این سریال گفت: «برای قبول هر کاری اول فیلمنامه را می‌خوانم، بعد نقش را قبول می‌کنم. اولویت اول برای قبول هر نقشی پیشنهاد می‌شود فیلمنامه است. من ۲۷ قسمت بازنویسی شده «نفس» را خواندم و البته این موضوع جزو عجایب بود که یک فیلمنامه سریال در تلویزیون بازنویسی شده و برای من ارسال شده بود. فیلمنامه خوب و کاملی بود و همه موارد در آن رعایت شده بود.»

این بازیگر ادامه داد: «فیلمنامه را خواندم و بعد قبول کردم که همکاری کنم. دوست داشتم بعد از مدت طولانی که دور از تلویزیون بودم با یک سریال خوب در قاب تلویزیون حاضر شوم، سریال «نفس» به دلیل قصه جذاب و تاریخی که دارد یکی از سریال‌های ماندگار در تلویزیون خواهد بود.»

دوست نداشتم در تلویزیون کار کنم

وی تصریح کرد: «در تلویزیون هیچ‌گاه متن تمام شده‌ای وجود نداشت. در سال ۸۱ در یک سریالی شروع به کار کردم و بعد فهمیدم که ۱۰ قسمت آن نوشته شده و مابقی در حین تولید نوشته خواهد شد و از قسمت ۱۳ تازه فهمیدم که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌ام، آن روزها بسیار برای من تلخ گذشت و دیگر تا به امروز دوست نداشتم که در تلویزیون کار کنم.»

صامتی ادامه داد: «وقتی متنی کامل نباشد، بازیگر نمی‌تواند به درستی با نقش ارتباط برقرار کند، زیرا اوج و فرود نقش را نمی‌داند و این دلیلی بود که باعث شد طی این ۱۴ سال و تا به امروز فکر بازگشت به تلویزیون را نداشتم. در طی این سال‌ها ترجیح دادم در سینما و تئاتر کار کنم تا جایی که با فیلمنامه خوبی از طرف جلیل سامان روبه‌رو شدم و قبول کردم که در این سریال بازی کنم.»

این کارگردان و بازیگر تئاتر تاکید کرد: «برای من در مدیوم‌ها مرزبندی وجود ندارد؛ هرگاه بتوانم بازی خوبی ارائه دهم و با تماشاگر رابطه برقرار کنم برایم فرقی ندارد که در چه مدیومی کار می‌کنم.»

به آشتی مردم با تلویزیون امیدوارم

وی در مورد رفع مشکلات تلویزیون و جلب نظر مخاطبان گفت: «افرادی که به تازگی در سازمان صدا و سیما منصوب شده‌اند از جنس سینما و تلویزیون هستند و امیدوارم که این شناخت رسانه و سلیقه مردم باعث کم شدن فاصله مخاطبان با تلویزیون شود. در حقیقت باید بگویم من به دلیل حضور افرادی که از جنس هنر و رسانه و تحصیل‌کرده رشته سینما و تلویزیون هستند، به آشتی مردم با تلویزیون امیدوارم.»

صامتی در مورد کارهای دیگرش شرح داد: «من عادت به انجام دو کار به صورت همزمان ندارم. کارم در سریال «نفس» تقریبا رو به پایان است و بعد از اتمام این کار به کار بعدی فکر خواهم کرد.»

گزیده کاری به‌خاطر عشق به بازیگری

وی تصریح کرد: «دلیل گزیده کاری من عشق به بازیگری است، هیچ‌گاه به این دلیل که بیکار نباشم کار نمی‌کنم. در کاری که قبول می‌کنم خیلی باید به من خوش بگذرد که کار را قبول کنم. چون قرار است مدتی با آن نقش زندگی کنم. بلندی و کوتاهی نقش برایم اهمیت ندارد، اصل کار و تاثیرگذاری نقش برایم مهم است. نقشی که ایفا می‌کنم و گروهی که با آنها کار می‌کنم برایم از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید برای انتخاب نقش زیادی سختگیرم ولی بازیگری عاشقانه‌ترین کار زندگی من است.»

«دراکولا» را ندیده‌ام

صامتی در ادامه در مورد نقشش در فیلم «دراکولا» گفت: «من فیلم «دراکولا» را ندیده‌ام؛ اما متاسفانه بازخوردهای خوبی در خصوص کلیت فیلم دریافت نکرده‌ام. دوست دارم که یک مجموعه خوب باشد و من هم در کنار آنها خوب باشم وقتی که یک فیلم یا مجموعه مورد توجه قرار می‌گیرد بازیگر می‌تواند به خود ببالد که در آن فیلم ایفای نقش داشته است. بعد از ۳۰ سال تجربه بازیگری قرار نیست بازی بد ارائه دهم، ولی اگر قرار باشد یک مجموعه بد باشد و فقط من خوب بازی کنم برایم بسیار غم‌انگیز است.»

وی ادامه داد: «بعد از خواندن فیلمنامه «دراکولا» به رضا عطاران گفتم که این فیلمنامه مورد علاقه من نیست ولی نقش را دوست دارم. نقش بسیار بامزه‌ و وسوسه‌انگیزی بود و جا برای مانور داشت. یک نقش کاملا جدی که رابطه طنزی را با مخاطب برقرار می‌کند. کاملا شبیه خانم‌هایی است که در جامعه وجود دارند و از فضای مجازی اطلاعات کاملی ندارند. این حرفِ نقش من در «دراکولا» بود.»

این بازیگر در مورد نقشش در فیلم «عصر یخبندان» نیز گفت: «نقش من در «عصر یخبندان» یک سکانس بیشتر نیست، اما یک کلیت خوبی در کار بود و فیلم حرف زیادی برای گفتن داشت. از مصطفی کیایی مطمئن بودم که یک فیلم خوب می‌سازد و به نظر من شراکت در یک فیلم خوب فرقی ندارد که چند سکانس می‌خواهی بازی کنی.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توی عصر یخبندان یه سکانس بیشتر بازی نکرده بود ولی واقعا تو همون سکانس بازیش فوقالعاده بود،به نظر من اینکه میگن طول نقش مهم نیست،مهم تاثیرگذاریشه،درست میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج