adexo3
۳۸۵۵۳۲
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

هفت دلیل برای نیامدن احمدی نژاد

به نظر می رسد همه گروه های سیاسی و از جمله خود رییس جمهور سابق به این نتیجه رسیده اند که او نباید در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ شرکت کند.

هفت صبح - مصطفی مسجدی آرانی: ۲۵۰ روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ و مهم ترین سوال بعد از اینکه «آیا حسن روحانی دوباره رییس جمهور می شود؟» این است که «آیا محمود احمدی نژاد در انتخابات شرکت می کند؟» با چند خبری که در این روزها اتفاق افتاده، مخصوصا با خبر غیررسمی دیروز از توصیه یک مقام عالی رتبه به او برای عدم نامزدی در انتخابات ۹۶ ترجیح دادیم یک بار دیگر و این بار به طور مفصل بگوییم چرا او، غیب بزرگ انتخاباتی خواهدبود که رییس دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی در آن انتخاب خواهدشد. با هم این دلایل را مرور می کنیم. احمدی نژاد نخواهد آمد:
هفت دلیل برای نیامدن احمدی نژاد

۱- چون ممکن است رد صلاحیت شود

سیزدهم شهریور، سایت خبری پایش در خبری کوتاه نوشت: «یک منبع مطلع به خبرنگار سایت خبری «پایش» گفت که آقای احمدی نژاد شانسی برای تایید صلاحیت در شورای نگهبان ندارد و دست کم 10 عضو از 12 عضو شورای نگهبان به او رای منفی خواهندداد. به گفته وی، تاکنون در شورای نگهبان درباره احمدی نژاد رای گیری رسمی و یا غیررسمی صورت نگرفته و این نتیجه، حاصل استمزاج از نظرات اعضا است. گفته می شود احمدی نژاد به تازگی مجددا از نظر شورای نگهبان نسبت به خود مطلع شده است.»
پی نوشت: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، دوشنبه ۱۵ شهریور، در گفت و گو با خبرگزاری آنلاین درباره خبر منتشر شده مبنی بر نظر منفی اعضای شورای نگهبان به صلاحیت محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و اطلاع دادن این موضوع به او، گفت: نمی دانم این اخبار کذب را چه کسی منتشر می کند.
وی افزود: شورای نگهبان در موعد قانونی خودش اعلام نظر خواهدکرد و هیچ کدام از این گمانه زنی ها صحت ندارد و گمانه زنی های بیرونی هیچ ارتباطی به شورای نگهبان ندارد.

2- چون می داند ممکن است در دردسر بیفتد

۱۷ شهریور ۱۳۵۹، مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس در پاسخ به سوالی در مورد برخی گمانه ها در مورد رد صلاحیت احمدی نژاد به سایت «انتخاب» گفت: معتقدم او باید محاکمه شود تا دلیل تمام مشک لات و فسادهای اقتصادی در گذشته مثل بابک زنجانی مشخص شود. اگر این اتفاق بیفتد مشخص می شود که چه کسی این پول ها و نفت ها را به زنجانی داده است. دولت قبل باید پاسخگو باشد. مگر فردی می تواند ارز مملکت را بگیرد و ببرد و بعد جوابگو هم نباشد. دولتی که این پول ها را به این ها داده چرا جوابگو نیست؟

۳- چون می داند که درافتادن با دولت مستقر سخت است

شهاب الدین چاووشی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، 16 شهریور در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، «در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت های سیاسی در استان تهران و اینکه برخی سخنرانی ها شائبه انتخاباتی بودن دارند و اینکه ساز و کار استانداری در این خصوص چیست؟ خاطرنشان کرد: برخی بی قانونی ها از سوی افراد ذی نفوذ یکی از مشکلات ما در استان تهران است. هرگونه تجمع نیازمند دریافت مجوز است ولی این روزها شاهد برگزاری برخی جلسات بدون مجوز بوده ایم که ما آنها را مصداق فعالیت انتخابات زودرس تلقی می کنیم و وزارت کشور هم تذکر داده است. این جلسات جزو مواردی است که بعدا در مسیر تایید صلاحیت ها مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی درباره سخنرانی های رییس دولت های نهم و دهم به بهانه یادواره شهدا در استان تهران گفت: ما از برگزاری این جلسات اطلاع پیدا می کنیم اما هیچ وقت نیامده اند که مجوز بگیرند. البته شاید از اول سال فقط ۵-۶ جلسه در کل استان تهران جنبه انتخاباتی داشته و از سوی یک جریان خاص بدون مجوز برگزار شده است که البته عنوان جلسه هم سیاسی یا انتخاباتی نبوده و ارزیابی ها بیانگر هدف انتخاباتی این جلسات است. برخی تلاش می کنند از خلاهای موجود در افکار عمومی استفاده کرده و با طرح شعارهای مختلف خود را مطرح کرده، تا زمان انتخابات خود را احیا کنند.»

۴- چون در میان گروه های سیاسی حامی ندارد

9 شهریور امسال، سایت خبری پایش در خبری نوشت: «احمدی نژاد از طریق یک رابط، این پیام را برای اصولگرایان فرستاده که چون می تواند در بخش هایی از کشور رای مردم را به سود خود جمع کند، اصولگرایان از تخریب وی دست برداشته و به جای آن از او حمایت کنند تا بازار انتخابات به سود این جناح گرم شود. احمدی نژاد در پیغام خود به اصولگرایان این نکته را هم افزوده است که در روزهای پایانی نزدیک به انتخابات به نفع نامزدی که اصولگرایان به او خواهند رسید، کنار خواهدرفت.»

این خبر به خوبی نشان می دهد که او برای اصلاح رابطه خود با اصولگرایان تلاش می کند. از سوی دیگر، دیروز این خبر در گروه های تلگرامی آمد که حمیدرضا مقدم فر رییس شورای سیاست گذاری خبرگزاری تسنیم در جلسه نشریات دانشجویی سراسر کشور در مشهد مقدس گفته: «اگر مجبور باشیم ۳۰ بار هم به روحانی رای می دهیم؛ اما احمدی نژاد را انتخاب نخواهیم کرد.»

پی نوشت: حمیدرضا مقدم فر دیروز، در حاشیه نشستی با جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران، گفت: «این نقل قول از من کذب محض است و چنین جمله ای نگفته و اظهارنظری در این باره نکرده ام. در حاشیه یک همایش دانشجویی در مشهد مقدس، برخی از من پرسیدند که اگر امر بین انتخاب بد و بدتر باشد، کدام را انتخاب می کنید؟ که بند تاکید کردم این گفته شما به این معنی است که در کشور قحط الرجال را بپذیریم و فرض کنیم فقط یک بد و یک بدتر وجود دارد و حالا باید بین آن ها انتخاب کرد؛ در حالی که قحط الرجال در کشورمان جایی ندارد.»
هفت دلیل برای نیامدن احمدی نژاد

۵- چون در سطوح بالای نظام با نامزدی او همدلی وجود ندارد

دیروز خبری غیررسمی منتشر شد که یک مقام ارشد نظام «در دیدار خصوصی دو هفته قبل آقای احمدی نژاد با ایشان خطاب به وی بیان کردند: «شما در انتخابات آینده ریاست جمهوری حضور پیدا نکنید.» ایشان همچنین در این جلسه از عدم به مصلحت کشور بودن دوقطبی شدن جامعه سخنانی مطرح کرده و از دکتر احمدی نژاد خواستند که از ایجاد دوقطبی در جامعه پرهیز کند.»

6- چون ممکن است رای نیاورد

۱۴ شهریور، سایت پایش خبر داد که در یک نظرسنجی انتخابات احمدی نژاد نزدیک به ۱۷ درصد مخالف قطعی داشته است. این شاخص در مورد او البته ۸ درصد از حسن روحانی کمتر بوده ضمن اینکه او در آرای مثبت هم با فاصله از روحانی پیش افتاده اما نمی توان حجم سرسام آور انتقادات علیه او به خصوص در فضای مجازی را نادیده گرفت و البته اینکه در بیشترین میزان مشارکت در انتخاب های ریاست جمهوری یعنی در سال ۱۳۸۸، حدود ۱۰ میلیون نفر رای ندادند و این افراد که افراد طیف خاکستری هستند ممکن است در انتخابات بعدی، برای رای نیاوردن احمدی نژاد به میدان بیایند.

۷- چون در صورت ریاست جمهوری هم موفق نخواهدشد

پیش از این هم گفتیم که احمدی نژاد مرد پروژه های بزرگ و پرخرج است و شرایط فعلی اقتصاد کشور به خصوص با توجه به قیمت نفت، اساسا زمینه ای برای موفقیت احمدی نژاد را باقی نمی گذارد و البته که خود احمدی نژاد باهوش تر از آن است که در چنین شرایط دخل و خرجی پا به عرصه ریاست جمهوری بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      7دلیل برای نبامدن وصدها دلیل برای آمدن.

    • بدون نام

      فقط روحانی و دار و دسته برن،هر کی اومد اومد

    • بدون نام

      ففط اینا برن هرکی میخواد بیاد ..دنیا فقط احمدی نژاد

    • بدون نام

      اگر بشود ظلمی دیگر در حق مردم است

    • بدون نام

      چقدر اسمشو می گیرین و بزرگش می کنین

    • مهدی

      اینا همش تبلیغاته برای خالی کردن پشت دکتر احمدی نژاد.انشاالله رئیس جمهوری بعدی احمدی نژاده و مردم به راحتی میرسن.

    • بدون نام

      که میگه طرف دار نداره احمدی دوستت داریم

    • بدون نام

      همون بهتره که نیاد

    • بدون نام

      چقد آدمای این دولت از اومدن احمدی نژاد میترسن
      از هر ده تا تیتر یکی مربوط به اومدن و نیومدن و احمدی نژاد هست
      قطعا اومدنش به نفع بعضیا نیست وگرنه این دولتیای الانم که هرچی داشتیم به باد دادن چیزی هم نصیبمون نشده توفیقی هم تو اقتصاد نداشتیم که بگیم نگران ملت هستن
      بیشتر نگران خودشونن که دستشون زودتر از هشت سال کوتاه میشه
      ای خدا این از کشور ما که حنگ بر سر قدرت و پوله نه خدمت به مردم

    • رضا

      بابا بیخود بزرگش میکنید آ دم مرده که دیگه زنده نمی زور الکی میزنه

    • بدون نام

      هفت مورد برای خیالبافی خیالبافان.

    • بدون نام

      از ترس اومدن احمدی نژاد دارند سکته میکنند .درود بر احمدی نژاد عزیز

    • علی

      هزاردلیل برای نیامدن احمدی نژاد وصدهزاربرای روحانی .آدم دیگه به چشاشم اعتمادنداره

    • ع م

      این وسط شما چرا بجون هم افتادین

    • بدون نام

      سلام فقط میدونم وبه عینه دیدم که دراروپا وکشورهای دیگه ازش میترسن چون به زورکویان خارجی نه گفت

    • بدون نام

      احمدی نژاد میاد دستت همتونم قلم میکنه,......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج