adexo3
۳۸۵۸۵۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کره شمالی تا ۲۰۲۰ کلاهک اتمی می‌سازد

کارشناسان نظامی می‌گویند، پیونگ‌یانگ تا سال ۲۰۲۰ مهارت ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای با کلاهک اتمی را به دست می‌آورد. آنها همچنین انتظار دارند که تا آن زمان، کره‌شمالی مواد اتمی کافی برای ساخت حدود ۱۰۰ کلاهک را به دست آورده باشد.

به گزارش ایسنا: کارشناسان نظامی می‌گویند، پیونگ‌یانگ تا سال ۲۰۲۰ مهارت ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای با کلاهک اتمی را به دست می‌آورد. آنها همچنین انتظار دارند که تا آن زمان، کره‌شمالی مواد اتمی کافی برای ساخت حدود ۱۰۰ کلاهک را به دست آورده باشد.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های نظامی کره جنوبی می‌گویند تصور می‌شود که کره شمالی پنجمین و بزرگترین آزمایش اتمی خود را انجام داده باشد.

صبح جمعه زمین لرزه‌ای مصنوعی به قدرت ۵.۳ درجه در نزدیکی یک محل آزمایش‌های اتمی کره شمالی ثبت شد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای که خبرگزاری یونهاپ منتشر کرد گفت:‌ "براساس ارزیابی ما کره شمالی بزرگترین آزمایش اتمی خود را انجام داده است." براساس این بیانیه قدرت تخریب این انفجار ۱۰ کیلوتن تخمین زده می‌شود که تقریبا دو برابر آزمایش ماه ژانویه کره شمالی است. کره شمالی در آن زمان گفته بود که با موفقیت یک بمب اتمی هیدروژنی را آزمایش کرده است؛ ادعایی که خیلی از تحلیلگران زیر سوال بردند.

جان شیلینگ، مهندس هوافضا و کارشناس برنامه موشکی کره‌شمالی در واکنش به پنجمین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ می‌گوید: آنها سرعت آزمایشات اتمی را بالا برده‌اند تا قابلیت‌هایشان را به رخ بکشند و تصاویری را از آزمایش‌های زمینی به ما نشان می‌دهند که می‌توانند مخفی نگه دارند. این مساله‌ای نیست که دیگر بتوان آن را نادیده گرفت. قطعا این مساله اولویت‌دار برای رئیس‌جمهوری آتی می‌شود.

زیگفرید هکر، پروفسور دانشگاه استنفورد گفت،‌ پیشرفت کره‌شمالی در برنامه موشکی و اتمی نشان می‌دهد که آنها پا را فراتر گذاشته‌اند و دیگر تسلیحات غیر متعارف را یک اهرم فشار در مذاکرات نمی‌بینند، بلکه تسلیحات اتمی برای آنها یک نیروی مبارز است که به آن احتیاج دارند.

پنتاگون اوایل امسال در گزارشی به کنگره هشدار داد که اگر تازه‌ترین پرتاب موشکی پیونگ‌یانگ تکمیل شود، آن موشک قادر خواهد بود که به بیشتر ایالات آمریکا برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج