۳۸۶۰۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«تولد چهل سالگی آقای جیم» در ارغنون

کارگردان نمایش «تولد چهل سالگی آقای جیم» درباره ویژگی‌های این متن و نحوه اجرای آن روی صحنه و جهان داستانی آن توضیح داد.

خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش «تولد چهل سالگی آقای جیم» درباره ویژگی‌های این متن و نحوه اجرای آن روی صحنه و جهان داستانی آن توضیح داد.

علیرضا زارع نویسنده و کارگردان نمایش «تولد چهل سالگی آقای جیم» درباره آخرین اثر خود به ما گفت: حدودا یکسال و نیم پیش ایده این نمایشنامه به ذهنم آمد و تقریبا چهار ماه در ذهنم به آن پرداختم تا یک سال پیش که نگارش نمایشنامه را به طور جدی شروع کردم و ۶ ماه پیش هم با انتخاب بازیگر و تمرین همه چیز اجرایی شد.

«تولد چهل سالگی آقای جیم» در ارغنون

وی افزود: برخلاف آنچه درج شده کار ما دانشجویی نیست. تئاتر دانشجویی معمولا به کارهایی می گویند که برای پایان نامه بسته شده و بعد روی صحنه می آید اما بچه هایی که با این گروه کار می کنند جوانانی هستند که تجربه اجرا دارند و با وجود سختی هایی که فضای نمایشنامه ایجاب می کرد خیلی خوب از پس آن برآمدند.

زارع درباره محتوای این نمایش بیان کرد: «تولد چهل سالگی آقای جیم» یک کمدی گروتسگ است که به نقد دنیای پیرامون می پردازد و جهان، وقایع انسانی و روابط اطراف ما را به شکل تمسخرآمیزی روی صحنه نشان می دهد. شخصیت اصلی نمایش جیم رایلی است. او به خاطر ممیزی هایی که در شهرش وجود دارد اجازه نشر آثارش را پیدا نمی کند و در فقر به سر می برد.

وی ادامه داد: حال در روز تولد جیم همه چیز علیه او پیش می رود و همین باعث می شود به پوچی نزدیک تر شود. جیم تلاش می کند وضعیت اطرافش را سامان بخشد اما با وقایعی که برایش رخ می دهد نمی تواند همه چیز را درست کند. البته همه اینها در فضای کمدی رخ می دهد و ما دنیای به هم ریخته ای را روی صحنه می بینیم.

زارع اظهار کرد: صحنه نمایش خانه ای خیلی قدیمی است که فضای زندگی این آدم را نشان می دهد و ما میزانسن های بهم ریخته‌ای را روی صحنه شاهدیم. از طرفی ریتم بالا و جابه جایی های زیاد آدم ها نشانگر این است که انگار همه تلاش می کنند شرایط را مهیا کنند ولی کسی موفق نمی شود چون همه بر آنچه می گویند پافشاری می کنند و به دیگری احترام نمی گذارند.

وی در پاسخ به اینکه چرا نام غیر ایرانی برای کاراکتر اصلی برگزیده است، بیان کرد: این نمایشنامه درگیر زمان و مکان نیست. اتفاقاتی که برای جیم می افتد در هر جایی و در هر دوره ای از زمان ممکن است رخ دهد. نویسنده های زیادی داشتیم حتی در فرانسه و لهستان که در دوره ای خاص با این مشکلات مواجه شدند و به حق شان نرسیدند. مکان ما جزایر لاین است که در سه تای آنها کسی زندگی نمی کند.

نمایش «تولد چهل سالگی آقای جیم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا زارع و تهیه کنندگی مشترک علی فتاحی و حمید عبدالحسینی از ۲۱ شهریور ماه در تماشاخانه ارغنون روی صحنه می رود.

پویا بیکی، نامیراحفیظی، یوسف فروتن، مینا دهنوی، مهدی میراکبری، افشین کامیابی فرد، نیما کمالی روستا در این نمایش به ایفای نقش می پردازند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج