۳۸۶۷۸۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش دادگستری به طلاق در ۱۵ دقیقه!

رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با برخی اظهارنظرها مبنی بر وقوع طلاق ۱۵ دقیقه‌ای در دادگاه‌های خانواده، گفت: برخی افراد بدون مطالعه دقیق و آگاهی لازم در رابطه با برخی موضوعات اظهارنظر می‌کنند که این جزو آفت‌های جامعه است.

خبرگزاری میزان: غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با برخی اظهارنظرها مبنی بر وقوع طلاق ۱۵ دقیقه‌ای در دادگاه‌های خانواده اظهار کرد: برخی افراد بدون مطالعه دقیق و آگاهی لازم در رابطه با برخی موضوعات اظهارنظر می‌کنند که این جزو آفت‌های جامعه است.

وی افزود: طلاق توافقی یا هر موضوع قضایی دیگر فرآیند دادرسی دارد و این فرآیند، لحظه تقدیم دادخواست و ابلاغ به طرفین پرونده، تعیین وقت رسیدگی، جلسه دادرسی، صدور حکم بدوی، تجدیدنظرخواهی و رای دادگاه تجدید نظر را شامل می‌شود که باید همه این فرآیندها لحاظ و طی شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: دادگستری استان تهران کاهش زمان دادرسی به جز در مورد پرونده‌های خانواده را مورد اهتمام جدی قرار داده است؛چراکه کاهش اطاله دادرسی در مورد پرونده‌های خانواده مناسب نیست و در مورد اینکه دادرسی در این قبیل پرونده‌ها طولانی شود، خرده نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه دادگستری استان تهران در مسیر سیاست‌های قوه قضاییه به دنبال اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده است، افزود: در این قانون سازوکارهای مناسب از جمله استفاده از قضات مشاور زن در دادگاه‌های خانواده، ایجاد مراکز مشاوره، ارجاع موضوعات خانوادگی به مراکز مشاوره و آیین نامه اجرایی قانون خانواده که توسط ریاست محترم قوه قضاییه تصویب و ابلاغ شده است، مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیلی تصریح کرد: دستورالعملی نیز برای نحوه تشکیل و اداره مراکز مشاوره امورخانواده و پیش از طلاق نیاز است که پیش نویس آن آماده و فرآیند نهایی تصویب خود را طی می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: پیگیری‌های جدی از ناحیه قوه قضائیه برای تامین قضات مشاور دادگاه‌های خانواده صورت گرفته و نیازمند مجوزهای قانونی از دولت و مجلس برای جذب قاضی هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد قوه قضائیه کاهش پرونده‌های طلاق است، خاطرنشان کرد: اگر این بسته مربوط به نحوه دادرسی در پرونده‌های خانواده تکمیل شود قطعا خواهیم توانست آمار پرونده‌های طلاق را کاهش داده و این قبیل پرونده‌ها را با تلاش مشاور و مراکز مشاوره با صلح و سازش مختومه کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      شما را بخدا یک فکری هم درباره حق طلاق مرد بکنید.. همسرم بخاطر تنوع طلبی و بی مسئولیتی با داشتن دو نوجوان تونسته با یک وکیل بدون اینکه یک جلسه دادگاه بره براحتی حکم جدایی را بگیره ...مردها راحت از این حربه برای فشارهای روحی و روانی و گرفتن هر نوع امتیازی استفاده می کنند بدترین بی حرمتی برای یک زن تو سن و سال من اینه که تو دادگاه حرفی نداشته باشی چون مرد در هر صورت میخواد تو را طلاق بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج