adexo3
۳۸۸۵۴۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

افت شدید اعتماد روس ها به آمریکا

روزنامه کمرسانت نتایج یک نظر سنجی در خصوص نوع نگاه مردم روسیه به آمریکا منتشر کرده است که نشان می دهد موضع منفی آنها نسبت به آمریکا تشدید نشده است.

خبرآنلاین: روزنامه کمرسانت نتایج یک نظر سنجی در خصوص نوع نگاه مردم روسیه به آمریکا منتشر کرده است که نشان می دهد موضع منفی آنها نسبت به آمریکا تشدید نشده است.

در گزارش کامرسانت با استناد به نظر سنجی انجام شده توسط مرکز لوادا سنتر ۷۲% جمعیت روسيه معتقد است تروریسم مشکل همه بشریت است. فقط ۲۱% آن را مشکل خود طرف مواجه شده با حمله تروریستی تلقی می‌کند. این سنجش در آستانه سالگرد حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ به آمریکا ترتیب داده شد.

نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد موضع منفی مردم روسيه نسبت به آمریکا شدیدتر نشده است. یا حداقل درصد افرادی که می‌گویند آمریکا و متحدان آن سزاوار این حملات بودند چندان بالا نرفته است.

آلکسی گراژدانکین معاون مدیر لوادا سنتر خاطر نشان می‌کند: در سال ۲۰۰۶، یعنی ۱۰ سال قبل، ۴۲% جمعیت آماری از اقدام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حمایت از سیاست آمریکا در مبارزه با تروریسم بین‌المللی بطور قطعی استقبال کرده بود. نظر ۴۲% دیگر در این مورد بیشتر مثبت بود تا منفی. امروز این ارقام به ترتیب به ۲۷ و ۵۲% رسیده است.

اما طی همین دوره درصد افرادی که آمریکا را متحد روسيه تلقی می‌کنند از ۳۹% تا ۲۲% پایین رفته است. ۱۸% جمعیت روسيه می‌گویند طرفین می‌توانند همزمان با رعایت منافع ملی خود با یکدیگر همکاری کنند. ولی بخش محسوس جمعیت آماری می‌گوید هر کشور طبق منافع خود اقدام و از شبه‌نظامیان "خودی" (روسيه در جهان عرب، آمریکا در قفقاز شمالی) حمایت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی بزرگمهر

      روسیه کی باشه که اعتماد کم و زیادش مهم باشه!روسیه فقط عزیز ایران هههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج