adexo3
۳۸۸۹۵۸
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

حذف ۳ فیلم ایرانی از فهرست نهایی اسکار

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی (اسکار)، فهرست کوتاه پنج فیلم برای بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی (اسکار)، فهرست کوتاه پنج فیلم برای بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، امیر اسفندیاری سخنگوی این هیات با اشاره به اینکه اعضای هیات با تمرکز بر هشت عنوان فهرست قبلی، به دقت سوابق حضور در مجامع ملی و بین‌المللی و بازخوردهای مطبوعاتی و عمومی در نمایش‌های داخلی و خارجی آن عناوین را مورد بررسی قرار داده‌اند گفت: هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی در ادامه جلسات ضمن بررسی اهمیت نقش پخش‌کننده بین‌المللی از دیدگاه خود ویژگی‌های حرفه‌ای و فرهنگی فیلمی شایسته برای نمایندگی سینمای ایران در این رویداد جهانی را تشریح کردند.

اسفندیاری افزود: اعضا همچنین آثار معرفی‌شده توسط سایر کشورها را ارزیابی کرده و در نهایت، به فهرستی کوتاه رسیدند که نماینده ایران در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان از میان فیلم‌های این فهرست انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: در فهرست کوتاه، پنج فیلم منتخب به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده).

به این ترتیب از فهرست اولیه، فیلم‌های «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «اژدها وارد می‌شود» (مانی حقیقی) و «ابد و یک روز» (سعید روستایی) حذف شده‌اند.

معاون بین الملل بنیاد سینمایی فاربی در پایان گفت: با توجه به روند پیشرفت کار، امید می رود که ظرف یکی - دو روز آینده، تکلیف نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۷ روشن شود.

در سال جاری، پوران درخشنده، محمد بزرگ‌نیا، محمد حیدری، سعید عقیقی، امیرحسین علم‌الهدی، شهرام مکری، تورج منصوری، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری در این هیات که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی در تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی تشکیل شده است، عضویت دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما این فیلمها بدبختی ما را به تصویر نکشیده !

    • معناگرا

      من هیچ کدومو ندیدم و حرفم بر اساس اصول و تکنیکهای فیلمسازی نیست، فقط پینهاد میدم که به نظرم ایستاده در غبارو بفرستیددلیل پیشنهادم اینه که سال 2012 یکی از فیلمهای برتر اسکار amoure (عشق) از کشور فرانسه بود( فکر میکنم،) من دیدمش ی فیلم خسته کننده ولی چون حرف داشت و معناگرایانه بود موفق شد؛ هرچند شاید به دلیل سیاسی بازی که تقریبا حاکم بر همه فضاها ازجمله سینما هست این فیلم دیده نشه ولی مهم اینه که وظیفه انسانی خودمونو در نظر بگیریم و به نیاز انسان معاصر به معنویت توجه کنیم و به هدف والای هنر نگاه کنیم نه به جایزه های چ بسا کم ارزشی که به خاطر بعضی منافع به بعضی ادمهای خاص با نگاه خاص میدن!

    • بدون نام

      ناهید خیلی افتضاحهه قابل مقایسه با ابد و یک روز نیست
      دختر داستان درست درمونی نداره
      لانتوری اگه جایزه بگیر بود همون برلین میگرفت
      فرهادیم کل جایزه ها رو گرفته از خیر این یکی کاش می گذشت و میدون بهه جوونترا داده میشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج