adexo3
۳۸۹۲۶۷
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

جاسوسی سفارت عربستان در تهران

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقامات اطلاعاتی ایران اسنادی را در اختیار دارند که مشخص می‌کند که زمانی که سفارتخانه عربستان در ایران فعال بود، اطلاعاتی را برای سازمان‌های جاسوسی به ویژه موساد تهیه می‌کرد.

خبرگزاری میزان: عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقامات اطلاعاتی ایران اسنادی را در اختیار دارند که مشخص می‌کند که زمانی که سفارتخانه عربستان در ایران فعال بود، اطلاعاتی را برای سازمان‌های جاسوسی به ویژه موساد تهیه می‌کرد.
محمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نقشه سفرای عربستان به عنوان ماموران اطلاعاتی و جاسوسی که در کشورهایی که ماموریت دارند اظهارکرد: موضوع اقدام جاسوسی و امنیتی عربستان در کشور‌های مختلف یک واقعیت انکار‌ناپذیر است.

وی افزود: مقامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران اسنادی را در اختیار دارند که مشخص می‌کند که زمانی که سفارتخانه عربستان در ایران فعال بود آمار نیروهایی که در این سفارتخانه حضور داشتند قابل قبول نبود و نشان می‌داد که آنها به غیر از کار دیپلماتیک اقدامات جاسوسی نیز انجام می‌دادند و اطلاعاتی را برای سازمان‌های جاسوسی به ویژه موساد تهیه می‌کردند که این موارد کاملا برای ما روشن بود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اسناد متعددی از جاسوسی عربستان در ایران از طریق سفارتخانه کشور در اختیار دستگاه‌های امنیتی ما قرار دارد اظهار کرد: عربستان در سفارتخانه‌ها خود به خصوص در کشورهای اروپایی به جای انجام کار دیپلماتیک اقدامات دیگری را انجام می‌دهد و در زمینه جذب جاسوس وارد عمل می‌شوند.

آصفری خاطرنشان کرد: حکام آل‌سعود امروز از طریق سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان پول‌هایی را در اختیار برخی افراد شناخته شده و تندرو اسلامی برای پیاده کردن افکار وهابیگری در منطقه قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه عربستان امروز هزینه‌های زیادی را به منظور ترویج افکار وهابی در منطقه خرج می‌کند گفت: ما این موضوع را به وضوح می‌توانیم در جنگ بالکان، بلگراد و بوسنی هرزگوین مشاهده کنیم روندی که مردم این کشورها به خوبی از آن و نقش عربستان اطلاع دارند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: انجام اقدامات امنیتی و ترویج افکار وهابیت از اقدامات مستمر عربستان در خاک کشورهای دیگر در قالب دیپلماتیک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارین

      خوب به سلامتی یه باردیگه اتشش بزنید بی حسابیم

    • بدون نام

      علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد اگه شما میدانستید پس چرا شما قبل از عربها اقدام به تعطیلی لانه اونا نکردید

    • ali

      هر دم از این باغ بری می رسد!

    • بدون نام

      کیهان که ید طولانی در کشف توطئه ها دارد قبل از اجرایی شدن چطور این مورد را کشف نکرده بود؟
      بعد از سوختن مدارک پیدا شده ؟

    • دوست عزیز

      ببخشید الان باید دوباره یسری برن سفارتخانه عربستان را اتش بزنند یعنی؟ درضمن اگر اینطور بوده چرا از اول تذکر نداده بودید و اعلام نکردید!؟! جالبه الان حتی گرون شدن شکر را باید ربط بدهند به کشور عربستان

      ممنونم از برترین ها

    • ESSI

      عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس الان چه كاره اند كه نظر ميدن؟

    • بدون نام

      بله باید حمله
      یک جوری توجیح بشه دیگه

    • بدون نام

      افرین. فقط میخوان حمله رو توجیح کنند و الن ما قبول داریم بعد از اون واقعه عربستان هرکاری بتوته میکنه اصلا حمله کنندگان میخواستند عربستان وارد جنگ با ایران بشه که فعلا جرات حمله مستقیم نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج