adexo3
۳۸۹۸۱
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

مخالفت با ایجاد محدودیت برای دختران ایرانی

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به بررسی لایحه جدید گذرنامه دختران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون زنان مجلس با ایجاد محدودیت دختران در این لایحه مخالف هستند.

خبرگزا ری م ه ر : عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به بررسی لایحه جدید گذرنامه دختران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون زنان مجلس با ایجاد محدودیت دختران در این لایحه مخالف هستند.

شهلا بیات اظهار کرد: لایحه گذرنامه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، اما شرایطی که قبلا برای گذرنامه دختران وجود داشت مناسب بود. جابجایی ماده ۱۵ نیز که مغایر با اصل ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی است مطرح شده که ما معتقد هستیم همه افراد از همه نظر برابر هستند. ضمن اینکه از نظر حقوق اجتماعی و سیاسی نیز برابر هستند.

نماینده مردم ساوه در مجلس تاکید کرد: طبق اصل ۲۰ قانون اساسی ، تغییراتی که در لایحه گذرنامه در ماده ۱۵ اعمال می شود و همچنین در ماده ۱۳ این لایحه نیز مسایلی مطرح شده که مغایر با قانون اساسی است.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که ضرورتی برای تعیین سن برای دریافت گذرنامه وجود ندارد و نمی ‌توان سن را در این مورد ملاک قرار داد چرا که گذرنامه شناسنامه و سند هویت بین المللی افراد است و نباید این موضوع را با تعیین ضوابط خروج افراد از کشور مربوط کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به سرنوشت این لایحه در مجلس گفت: لایحه گذرنامه در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است و اعضای این کمیسیون در مورد موضوع اعطای گذرنامه به بانوان مجرد نظرات مختلفی دارند.

بیات تصریح کرد: محدودیت صدور گذرنامه برای دختران زیر ۴۰ سال توسط برخی نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمانه

      خاک تو سرشون بجای حل مشکلات اقتصادی ببین زورشون سر کی خالی میکنن. واقعا که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج