۳۹۱۴۰۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تعطیلات عید قربان در ترکیه ۱۰۳ قربانی داشت

شمار تلفات سوانح رانندگی در تعطیلات ۹ روزه عید قربان در ترکیه به ۱۰۳ کشته و هفت هزار و ۱۷۵ زخمی رسید.

خبرگزاری ایرنا: شمار تلفات سوانح رانندگی در تعطیلات ۹ روزه عید قربان در ترکیه به ۱۰۳ کشته و هفت هزار و ۱۷۵ زخمی رسید.
تعطیلات عید قربان در ترکیه بطور رسمی چهار روز است ولی دولت آنکارا برای به حرکت در آوردن صنعت گردشگری که به لحاظ کاهش سفر گردشگران خارجی به این کشور دوران سختی را می گذارند، با اعطای یک روز مرخصی اداری به کارکنان، زمینه پیوستن دو تعطیلات آخر هفته و افزایش ایام تعطیلی به 9 روز را فراهم کرد که این تعطیلات بامداد امروز دوشنبه و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در ترکیه به پایان رسید.
9 روزه شدن تعطیلات عید قربان امسال در ترکیه و همزمانی آن با آخرین روزهای تعطیلات تابستانی مدارس در این کشور باعث افزایش مسافرت های داخلی شده است.

اداره پلیس ترکیه امروز شمار سوانح رانندگی در ایام عید قربان در ترکیه در دوره ۱۸ - ۱۰ سپتامبر جاری را سه هزار و ۱۲۹ مورد در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: در این تصادفات رانندگی تاکنون ۱۰۳ نفر کشته و هفت هزار و ۱۷۵ نفر نیز زخمی شده اند.

بساری از ساکنان شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا که از شلوغی و دغدعه های امنیتی به ستوه آمده اند، با استفاده از این تعطیلات طولانی٬ بدون استفاده از مرخصی سالیانه، دل به راهها زده و شهرها را خالی و به سوی سواحل جنوبی و غربی حرکت کرده اند یا به نزد خانواده و نزدیکان خود در سایر نقاط ترکیه سفرنموده اند.

خروج و بازگشت یکباره و انبوه مردم از شهرهای بزرگ علاوه بر ایجاد ترافیک بسیار سنگین به ویژه در مبادی ورودی و خروجی کلان شهرها و همچنین بی دقتی و عدم رعایت مقررات رانندگی، فجایعی را در راهها به بار آورده است.

در ایام عید فطر و قربان به عنوان دو عید بزرگ ملی و مذهبی اینکشور برخی به مسافرت می روند و بخش قابل توجهی از مردم نیز نیز برای عید دیدنی و دیدار با بزرگان و خانواده های خود راهی موطن خود می شوند. مردم ترکیه برای این دو عید اهمیت ویژه ای قائل هستند و به دید و بازدید عیدی در این ایام اولویت داده و به زیارت قبور می روند.

به رغم تدابیری که به ویژه در سال های اخیر اندیشیده شده و با وجود دو طرفه شدن جاده های بین شهری به میزان حدود ۲۰ هزار کیلومتر، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی در این کشور همه ساله باعث می شود شمار زیادی قربانی سوانح رانندگی شوند.

بررسی خبرنگار ایرنا از آخرین آمار اداره ترافیک ترکیه نشان می دهد در سال 2015 میلادی در سطح این کشور یک میلیون و 313 هزار و 359 مورد سانحه رانندگی رخ داده است. در این سوانح سه هزار و 831 نفر در حین سانحه، سه هزار و 699 نفر بعداز انتقال به بیمارستان و در مجموع هفت هزار و 530 نفر کشته و 304 هزار و 421 نفر نیز زخمی شدند.

برابر ۷۵.۱ درصد این سوانح در محدوده شهرها و ۲۴.۹ درصد در خارج از محدوده شهرها رخ داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نام

      قربانی کرون در دین مبین اسلام یکی از فرایض دینی هستش ولی متاسفانه ایرانیها عید قربان نمیگیرن. عید قزبان را باید باشکوه برگزار کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج