adexo3
۳۹۷۴۷
۳ نظر
۵۰۲۱
۳ نظر
۵۰۲۱
پ

هديه پليس ايران به اروپا در آغاز سال ۲۰۱۳!

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اعلام کشف بيش از ۳۵۵ تن موادمخدر در ۹ ماه گذشته، از کشف محموله ۲ تني هروئين در مرزهاي شرقي کشور خبر داد و گفت: قاچاقچيان قصد داشتند اين محموله را به اروپا ترانزيت کنند که اگر اين محموله به مقصد مي‌رسيد تعداد زيادي از مردم اروپا را با خطر مواجه مي‌کرد، اين کشف بزرگ هديه سال نو ميلادي پليس ايران به مردم اروپا است.

خبرگزاری ایسنا: رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اعلام کشف بيش از ۳۵۵ تن موادمخدر در ۹ ماه گذشته، از کشف محموله ۲ تني هروئين در مرزهاي شرقي کشور خبر داد و گفت: قاچاقچيان قصد داشتند اين محموله را به اروپا ترانزيت کنند که اگر اين محموله به مقصد مي‌رسيد تعداد زيادي از مردم اروپا را با خطر مواجه مي‌کرد، اين کشف بزرگ هديه سال نو ميلادي پليس ايران به مردم اروپا است.

سردار علي مويدي صبح سه‌شنبه در تشريح گزارش عملکرد ۹ ماهه با بيان اينکه در طول اين مدت ۳۵۵ تن موادمخدر کشف شد گفت: در اين ميان شش تن هروئين، ۲.۵ تن مرفين، ۲۷۰ تن ترياک، ۳۷.۵ تن حشيش کشف و ضبط شد.

وي افزود: ۴۰ تن موادمخدر نيز در حال آناليز تشخيص نوع مواد در آزمايشگاه‌هاي اين پليس است.رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينکه کشف موادمخدر در ۹ ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه قبل هشت درصد افزايش يافته است گفت:‌ در اين مدت ۱۰۵۰ عمليات و پاتک براي شناسايي و انهدام باندهاي موادمخدر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزايش تعداد عمليات‌ها را شاهد هستيم.

هلاکت ۶۵ دانه درشت موادمخدر

مويدي با بيان اينکه در اين مدت ۱۲ تن از ماموران پليس در راستاي مبارزه موثر با موادمخدر جان خود را از دست داده و به درجه شهادت نائل آمدند گفت: در اين ميان ۶۵ تن از دانه‌درشت‌هاي موادمخدر نيز به ضرب گلوله ماموران پليس ايران به هلاکت رسيدند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينکه حدود ۸۰ درصد از کشفيات پليس در مرز و جدار مرزي صورت گرفته گفت: کشفيات موادمخدر در استان‌هاي غيرمرزي و مرکزي نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزايش نشان مي‌دهد.وي با بيان اينکه ۶۰ درصد از کشفيات پليس مبارزه با موادمخدر بر اساس کار اطلاعاتي کشف شده است، گفت: در اين راستا ۲۰۰ هزار تن دستگير شدند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينکه حدود ۳۰ هزار دستگيرشده در راستاي طرح‌هاي جمع‌آوري معتادان و در راستاي سياست ابلاغي از سوي ستاد مبارزه با موادمخدر بوده است، گفت: در اين راستا و در ۹ ماهه سال جاري ۱۷۰۰ باند موادمخدر متلاشي شدند که در اين راستا شاهد افزايش پنج درصدي انهدام باند بوده‌ايم.

تشکيل ۱۸۰ هزار پرونده مواد مخدر در کشور

به گفته مويدي در ۹ ماهه سال جاري، ۱۸۰ هزار پرونده در راستاي مبارزه با موادمخدر تشکيل شد.رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا همچنين با اعلام خبر انهدام ۱۴۰ کارگاه توليد موادمخدر صنعتي در کشور گفت: با تلاش بي‌دريغ ماموران پليس مبارزه با موادمخدر در متلاشي‌کردن کانون‌هاي توليد و تهيه موادمخدر صنعتي در سال جاري شاهد افزايش ۱۰۰ درصدي انهدام باند‌هاي موادمخدر صنعتي بوده‌ايم.

مويدي با بيان اينکه در ۹ ماهه سال‌جاري يک و نيم تن موادمخدر صنعتي کشف و ضبط شد، گفت: يگان‌هايي که بيشترين کشفيات را در موادمخدر داشته‌اند، در وهله اول فرماندهي مرزباني و در مراتب بعدي فرماندهي انتظامي استان هرمزگان و سيستان و بلوچستان بود.وي با بيان اينکه در راستاي افزايش تحرکات ماموران پليس مبارزه با موادمخدر و ناامن کردن مسير ترانزيت دريايي و جنوب ايران شاهد افزايش کشفيات موادمخدر در طول يک ماه اخير بوده‌ايم گفت: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته ماموران پليس در ادامه اقدامات اطلاعاتي و عمليات خود متوجه شدند شبکه‌اي در صدد ورود محموله‌اي به وزن دو تن به داخل کشور است.

عيدي سال نو پليس ايران به جوانان اروپايي

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينکه اعضاي اين باند در تلاش بودند موادمخدر را از ايران به اروپا ترانزيت کنند، گفت: دو تن هروئين توسط ماموران پليس از اين اشرار کشف و ضبط شد و از آنجايي که اين هروئين‌ها به مقصد اروپا بود و ماموران پليس ايران اجازه ورود اين مواد به اروپا را ندادند، مي‌توان اين را عيدي سال نو پليس ايران به جوانان اروپايي عنوان کرد.

کاهش کشت موادمخدر در افغانستان صحت ندارد

مويدي در مورد ميزان کشت موادمخدر در افغانستان گفت: پليس افغانستان مدعي است که سطح زير کشت موادمخدر در افغانستان کاهش يافته است اما سازمان ملل هنوز نظر قطعي خود را در اين زمينه اعلام نکرده و آن طور که از شواهد امر پيداست به نظر مي‌رسد کاهش کشت موادمخدر صحت نداشته باشد.وي به برخورد با خرده‌فروشان و پاکسازي محلات اشاره کرد و گفت: يکي از اقدامات پليس برخورد با خرده‌فروشان و پاکسازي محلات بود که خوشبختانه توفيقات خوبي در اين زمينه به دست آمد.

وجود بيش از ۷۰۰۰ نقطه‌آلوده در کشور

مويدي از شناسايي حدود ۷۰۰۰ نقطه‌آلوده به موادمخدر در کشور اشاره کرد و گفت: تا به امروز ۶۵۰۰ نقطه پاکسازي شده است.رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينکه يکي از اقدامات موثر پليس در راستاي مبارزه موثر با موادمخدر ناامن کردن محلات براي توزيع‌کنندگان موادمخدر است گفت: در اين راستا ۵۴ هزار تن دستگير شده‌اند و ۱۰۰۰ نقطه‌آلوده توسط پليس و بنا به دستور مقام قضايي تخريب يا با پلمپ يا سيمان مسدود شده است.

به گفته مويدي انجام اين اقدامات در حوزه ماموريت‌هاي پليس نبوده است اما از آنجا که مردم درخواست‌هاي خود را براي برخورد با موادفروشان از پليس طلب مي‌کنند، پليس نيز در راستاي پاسخگويي به مطالبات مردم اين اقدام را انجام داده است.وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه ميانگين زمان دسترسي افراد به موادمخدر در کشور چه ميزان است، گفت: تعيين اين زمان مستلزم کار علمي و همه جانبه است و بايد دستگاه‌هاي دخيل در اين امر تحقيقاتي را انجام دهند اما تاکنون اين مهم صورت نگرفته است.

عدم حمايت‌هاي بين‌المللي از ايران در امر مبارزه با موادمخدر

وي در مورد عدم حمايت‌هاي بين‌المللي از ايران در امر مبارزه با موادمخدر گفت: به کرات اعلام کرده‌ايم که کمترين مساعدت و همکاري از جانب کشورهاي مختلف از جمله کشورهاي غربي صورت گرفته است، اما با اين حال پليس ايران با تکيه بر آموزه‌هاي ديني راه موفق مبارزه را ادامه مي‌دهد.رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: ما معتقديم موادمخدر يک مسئله جهاني است و بايد جدا از ديدگاه‌هاي سياسي و حکومتي به آن پرداخته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیلو

      توفیق اجباری بوده پس!!!

    • babak

      کاش نیروی انتظامی به مردم خودمون هم یه عیدی یا پاداشی می دادومواد مخدرروازسطح شهروکشورخودمون هم جمع می کرد روزانه کلی پول پای سیگار ومواددودمیشه ومیره هوا

    • مهسا

      یه گروه هستن میان پایین شرکت ما خرید و فروش مواد در خیابان شریعتی تهران 8000 بار زنگ زدیم 110 انگار نه انگار که تماسی گرفته شده. اینا مهره سوخته هان که اینکارارو باهاشون میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج