اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۹۲۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترکیه ۱۰۰۰ نیرو به خاک سوریه اعزام کرد

یک روزنامه غربی از اعزام یک هزار نیروی نظامی ترکیه به همراه تجهیزات نظامی به خاک سوریه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه غربی از اعزام یک هزار نیروی نظامی ترکیه به همراه تجهیزات نظامی به خاک سوریه خبر داد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که ترکیه در چارچوب عملیات درع الفرات (سپر فرات) در سوریه، ۱۰۰۰ سرباز به خاک سوریه فرستاد تا منطقه امن را در طول مرزهای خود با این کشور را ایجاد کند.

به نوشته این روزنامه، نیروهای ارتش ترکیه و تجهیزات نظامی به منظور تاسیس منطقه امن در طول مرزهای این کشور با سوریه، هم اکنون در عمق خاک ترکیه مستقر شده اند و معارضان مسلح نیز آنها را همراهی می کنند.

ایندیپندنت همچنین نوشت که عملیات موسوم به درع الفرات، موجب بحرانی شدن بیشتر روابط آنکارا و واشنگتن شده است، زیرا نیروهای ترکیه با نیروهای کرد که همپیمان اصلی واشنگتن در مبارزه علیه داعش هستند می جنگند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، آنکارا هشدارهای واشنگتن درباره حمله به نیروهای دموکراتیک سوریه را رد کرده و قصد دارد به منبج در شمال سوریه حمله کند.

هدف اعلام شده از عملیات سپر فرات در شمال سوریه دور کردن خطر گروههای تروریستی و کردها از مرزهای ترکیه است، اما هدف حقیقی که آنکارا به دنبال تحقق آن است به گفته بسیاری از ناظران نظامی، تاسیس منطقه امن تا عمق ۵ هزار کیلومتر مربع در داخل اراضی سوریه است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ،عملیات سپر الفرات از پیش برنامه‌ریزی شده بود، اما تلاش کودتای شکست خورده اخیر آن را به تاخیر انداخت که این موضوع دال بر این است که این عملیات، مسأله‌ای مهم در روابط ترکیه با بسیاری از کشورهای جهان بویژه آمریکا به شمار می‌رود و این موضوع، اظهارات اخیر اردوغان مبنی بر عدم مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات «سپر فرات»، به دلیل نگرانی از سنگ‌اندازی در روند مبارزه کردهای مورد حمایت واشنگتن را تقویت می‌‌کند.

انتظار می‌رود که ترکیه جنگ خود برای جلوگیری از تاسیس یک رژیم کرد در منطقه را در مرزهای مشترک با سوریه ادامه دهد. همچنین آنکارا تلاش می‌کند که راهکار سیاسی را در این مرحله در ارتباط با بحران سوریه در پیش بگیرد. بر اساس مواضع ضد و نقیض ترکها، باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در قدرت دیگر برای ترکها مهم نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج