اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۰۵۷۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

حضور بر مزار کیارستمی همراهی با یک داغ

سه ماه گذشته و هنوز فراموش نشده است و هر قدمی هم که برداشته می‌شود، درجهت فراموش‌نکردن این اتفاق است. صحبت از بزرگ سینمای ایران است، «عباس کیارستمی»؛ مردی که توانست سینمای ایران و نام ایران را تا گوشه و کنار جهان ببرد، آن هم به بهترین شکل ممکن.

روزنامه شرق: سه ماه گذشته و هنوز فراموش نشده است و هر قدمی هم که برداشته می‌شود، درجهت فراموش‌نکردن این اتفاق است. صحبت از بزرگ سینمای ایران است، «عباس کیارستمی»؛ مردی که توانست سینمای ایران و نام ایران را تا گوشه و کنار جهان ببرد، آن هم به بهترین شکل ممکن.
در مدتی که از رفتن او می‌گذرد، فرزندش، «بهمن»، پیگیر است؛ پیگیر فاجعه‌ای که رخ داده است. تنها کسانی که به مانند او روزها و ماه‌ها را در بیمارستان‌ها گذرانده‌‌اند، با عمق مسئله درمانی آشنایی دارند. او می‌داند بودن در مکانی که کاری جز نگاه‌کردن نتوان انجام داد، چه سخت است؛ مانند لحظاتی که او در بیمارستان گذرانده و این‌بار می‌خواهد برای روشن‌شدن جزئیات پرونده، کارش را دنبال کند.
حالا پس از حکم بدوی که داده شده است بايد گفت همین که حکمی صادر شده، اتفاق بزرگی است و امیدبخش؛ اما آن چیزی که سبب شد باز هم برخي ناراحت شوند و آه از نهادشان برآید، نحوه اعلام و میزان حکم است. آری درست است قرار نیست کسی اعدام شود، قرار نیست کسی از کاری محروم شود و قرار نیست به کل جامعه پزشکی اهانت و توهین شود؛ اما این حکم سه ماه که به نظر پزشک زیاد هم هست و نا‌عادلانه، اندکی هضم‌نشدنی به نظر می‌رسد.
شاید برای همین است که امروز، ساعت ١١ روز ١٥ مهر، هم‌زمان با سپری‌شدن سه ماه از خاکسپاری هنرمند ازدست‌رفته‌ ایران، بر سر مزار او در ترک مزرعه واقع در لواسان، علاقه‌مندانش گرد هم می‌آیند و با ادای احترام به ازدست‌رفتگان، زندگی و عظمت زندگی را پاس می‌دارند. این دعوت از سوی خانواده این هنرمند و دوستدارانش انجام شده است و در‌این‌میان، خانه سینما نیز از همه برای این حضور دعوت کرده است.
شاید این حرکت مردمی برنامه‌ خاصی نباشد، حتی اعتراضی هم نباشد؛ فقط یادآوری این نکته است که مردم هنوز این موضوع را پیگیری می‌کنند و این داغ را فراموش نکرده‌اند. بسیارند کسانی که خود این داغ را بر سینه دارند و این لحظات دردآور ناامیدی از فرایند درمانی را پشت سر گذاشته‌اند. قرار است مردم در این حضور فقط همراه بازماندگان باشند و یاد کارگردان بزرگ ایران و نمایش‌دهنده زندگی را مرور کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      masih sarvghad:
      masih sarvghad:
      دفاع از حقوق جامعه پزشکی:
      ٢ اپيزود از نحوه برخورد و اعتراض يك پزشك فرهيخته و يك هنرمند به حكم مرحوم كيارستمي
      اپيزود اول دكتر احمد مير

      سپید: انتظار داشتید چنین حکمی صادر شود؟
      نه مطلقا چنین انتظاری نداشتم که حکم به این سنگینی برای مشکلات و قصوری که می‌گویند پیش آمده و من می‌گویم پیش نیامده برای من صادر کنند.خوشبختانه قانون این اجازه را به من می‌دهد که از حقوق خودم دفاع کنم و به این حکم اعتراضم را نشان بدهم.البته این اعتراض به این معنی نیست که نظام پزشکی یا کارشناسان کارشان را درست انجام نداده باشند.شاید زبان من قاصر بوده و آن طور که باید وشاید مسائلی که لازم بوده برای پرونده، نتوانستم درست توضیح بدهم و با ابهاماتی روبرو بودند که چنین حکمی را برای من صادر کردند.در نتیجه حتما من به این حکم اعتراض می‌کنم برای اینکه امکان این را داشته باشم که دوباره در برابر کارشناسان نظام پزشکی قرار بگیرم و توضیحاتی که باید بدهم امیدوارم این بار مثمر ثمر باشد و همکاران نظام پزشکی هم بیشتر متوجه شوند که ما قصوری در درمان آقای کیارستمی نکردیم. آقای کیارستمی با اینکه عوارضی برایشان پیش آمد بعد از عمل جراحی، درمان شدند وبه منزل رفتند.وبعد ا زچند وقت به خواست و میل خود وخانواده شان به خارج از کشور سفر کردند و به دلایل ناشناخته‌ای در فرانسه فوت کردند. من در درمانی که انجام دادم نه برای خودم نه برای بیمارستان نه برای همکاران بیمارستانی در بیمارستان جم و حتی بیمارستان آراد هرگز کوتاهی وخطا یا قصوری نمی‌بینم. درنتیجه از حق خودم برای اعتراض و دفاع استفاده می‌کنم تا توضیحات بیشتری برای روشن شدن پرونده بدهم.

      اپيزود دوم هنرمند

      مهراب قاسم خانی: « هیات بدوی نظام پزشکی که مسئول بررسی پرونده فوت جناب کیارستمی بودند، بعد از مدتها تلاش خستگی ناپذیر و بی وقفه بالاخره موفق شدند حکم را صادر کنند.بر اساس این حکم پزشک متخلف، در چهار مورد کوچک مقصر شناخته شده است. اقدام دیرهنگام برای عمل جراحی، پاره شدن هالب بیمار در حین عمل، انجام ندادن مشاوره های به موقع و رها کردن بیمار پس از عمل جراحی. همین. دیدید بیخودی شلوغ می کردید؟ ...این همه سر و صدا نداشت...دقت کردید ایشان مجبور شدند سه ماه تمام در مطب دیگری به پاره کردن هالب بیماران و رها کردنشان بپردازند
      قضاوت با ملت ايران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج