۴۰۱۲۶۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برنده جایزه نوبل ۲۰۱۶: برای کشورم تلاش می کنم

خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا که برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۶ شده است با ابراز خوشحالی از اعطای این جایزه، آن را متعلق به همه مذاکره کنندگان و مردم و نهادهایی دانست که او را در رسیدن به موفقیت یاری کردند و گفت: بی وقفه برای صلح و مردم کشورم تلاش می کنم.

خبرگزاری ایرنا: «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا که برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۶ شده است با ابراز خوشحالی از اعطای این جایزه، آن را متعلق به همه مذاکره کنندگان و مردم و نهادهایی دانست که او را در رسیدن به موفقیت یاری کردند و گفت: بی وقفه برای صلح و مردم کشورم تلاش می کنم.
تارنمای بنیاد نوبل در گزارشی نوشت: «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا در سخنانی در کاخ ریاست جمهوری این کشور پس از اعلام اعطای جایزه صلح نوبل امسال (۲۰۱۶) به وی، افزود: من با تمام وجود و به طرز بی اندازه ای از کسب این افتخار خوشحال و شکرگزارم.

رئیس جمهوری کلمبیا با بیان اینکه « اعطای این جایزه به من، به خاطر وجود مردم کلمبیا، به ویژه میلیون ها قربانی ای است که بیش از 50 سال در رنج و عذاب زندگی کردند»، تاکید کرد: ما باید با اتحاد به دنبال شکوفا کردن این توافق و برقراری صلحی پایدار و مداوم در کشور خود باشیم. اکنون برقراری صلح مهم ترین هدف پیش رو بوده که تحقق آن نزدیک است و با کمک یکدیگر، صلح را در کشور خواهیم ساخت.

برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۶ در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: این جایزه به همه مذاکره کنندگان و به تمام مردم و نهادهایی تعلق دارد که ما را در رسیدن به این موفقیت یاری رساندند.

سانتوس افزود: این جایزه برای من به مانند حکم ماموریتی می ماند تا به وسیله آن بدون هیچ وقفه ای برای صلح و برای مردم کشورم تلاش کنم.

رئیس جمهوری کلمبیا تصریح کرد: در روزهای آینده زندگی خود و تمام تلاشم را برای به انجام رساندن این هدف، اختصاص خواهم داد.

به گزارش ایرنا، خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری کلمبیا در آمریکای جنوبی به علت تلاش هایش برای پایان دادن به درگیری با شورشیان فارک و برقراری صلح در این کشور، برنده جایزه صلح نوبل 2016 معرفی شد.

این نود و هفتمین جایزه صلح نوبل است که امروز به رئیس جمهوری کلمبیا به دلیل تلاش هایش در پایان دادن به بیش از ۵۰ سال جنگ داخلی در این کشور تعلق گرفت.

سانتونس در حالی به صورت غیرمنتظره ای برنده جایزه صلح نوبل 2016 شده است که مردم کلمبیا روز یکشنبه به توافقنامه صلحی که وی با شورشیان مارکسیست این کشور آمریکای جنوبی برای پایان دادن به درگیری های داخلی 52 ساله این کشور امضا کرده بود، رای منفی داده اند. اما سانتوس قول داده است به رغم رای منفی مردم این کشور به این توافقنامه در همه پرسی اخیر، طرح صلح کلمبیا را احیا کند.

بسیاری از رای دهندگان بر این باور بودند که این توافق نسبت به شورشیان فارک بسیار نرم و با مدارا برخورد کرده است.

جایزه صلح نوبل که ارزش مادی آن هشت میلیون کرون سوئد برابر با 930 هزار دلار آمریکا است، در تاریخ دهم دسامبر سال جاری (20 آذر ماه امسال) در اسلو به برنده اهدا خواهد شد.

به گفته کاچی کولمان رئیس کمیته صلح نوبل که برنده این جایزه را اعلام کرد، این جایزه همچنین باید به عنوان ستایش و قدردانی از مردم کلمبیا تلقی شود.

وی افزود: مردم کلمبیا به صلح رای منفی نداده اند، بلکه با توافقنامه کنونی که با شورشیان امضا شده است، موافق نبوده اند.

برخی از صاحب نظران، در پی رای منفی مردم کلمبیا در همه پرسی به این توافقنامه، این کشور را از فهرست نامزدهای دریافت این جایزه، حذف کرده بودند.

کمیته صلح نوبل افزود: این واقعیت که اکثریت رای دهندگان به پیمان صلح رای منفی داده اند، ضرورتا به معنی نابودی روند صلح کلمبیا نیست. بلکه اهمیت ادامه احترام و رعایت آتش بس را توسط طرفین بیشتر می سازد.

در بیانیه کمیته صلح نوبل به «رود ریگو لوندونو» معروف به تیمچنکو فرمانده شورشیان فارک که این توافقنامه را با سانتوس امضا کرد، اشاره ای نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی خود ترین جایزه همین صلح نوبله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج