۴۰۲۲۳۱
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

زنان تحصیل کرده پذیرای نقش خانه‌ داری نیستند!

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان بهزیستی کشور از "تغییر الگوی همسرگزینی و عدم حمایت بستگان" در فرآیند ازدواج در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان بهزیستی کشور از "تغییر الگوی همسرگزینی و عدم حمایت بستگان" در فرآیند ازدواج در کشور خبر داد.

ولی الله نصر ضمن بیان آنکه سازمان بهزیستی هر ساله از پرونده‌های ارجاعی مشاوره ازدواج و طلاق تحلیلی دارد، گفت: سال ۹۴ از ۷۵ هزار و ۲۰۰ پرونده ارجاع شده به مراکز مشاوره، تحلیلی صورت گرفت.

وی در ادامه به تشریح این تحلیل پرداخت و گفت: بر اساس این تحلیل‌ها شاهد "تغییر الگوی همسرگزینی و عدم حمایت بستگان" در فرآیند ازدواج بودیم؛ به طوریکه نتایج آن به ما گوشزد می‌کند که در حال حاضر بسیاری از ملاک‌های آشنایی زوجین تغییر کرده و شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ای و ... در این میان نقش بسیار زیادی دارند.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه این تحلیل‌ها خام بوده و باید از لحاظ آکادمیک و دانشگاهی هم بررسی شوند افزود: "تغییر الگوی همسرگزینی و عدم حمایت بستگان" در فرآیند ازدواج زوجین به عنوان دستاورد این تحلیل، بسیار محرز بود.

نصر همچنین به سایر نتایج تحلیل سازمان بهزیستی از پرونده های طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از نتایجی که در مطالعه این پرونده‌ها به دست آوردیم «تغییر نگرش جنسیتی زنان نسبت به وضعیت خودشان» در این برهه زمانی به ویژه در میان زنان تحصیل کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر زنان تحصیل کرده کمتر پذیرای نقش خانه‌داری به عنوان وظیفه اصلی خود هستند و همین مسئله می‌تواند یک مطالبه اجتماعی و همچنین مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور در ادامه ضمن تاکید برآنکه بر اساس این تحلیل‌ها به این نتیجه رسیدیم که «بستر مناسبی برای آشنایی‌های قبل از ازدواج» در کشور تعریف نشده است خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز اخیرا به این موضوع اشاره کرده و انتظارات خود را از مراجع مذهبی و روحانیت در این حوزه مطرح کرده و خواستند که بیشتر در این زمینه ورود کرده و تعاریفی را داشته باشند زیرا اگر دین بتواند نقش بهتری را در روابط بین دختر و پسر و آشنایی‌های قبل از ازدواج ایفا کند، شاهد اثرات بسیار نتیجه بخش آن خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هدف اینجانب توصیف وضع حاضراست که اظهرمن الشمس است وبه چرتکه اندازی هم نیازی نیست هرسال ازسال قبل شاهدرشد آمارپذیرفته شدن خانمها وآب رفتن پذیرش اقایان دردانشگاه وجذب بیشترخانمها دررشته های مطرح وپرطرفدار هستیم که حقی است برای هرکسی که دنبال ادامه تحصیل است وبسته به استعداد پذیرفته می شوند نه ازکسی حق ضایع می شودونه جای دیگری راتنگ می کنند اما کسیکه تادرجات عالی تحصیل می کند فردی هم شان خودراحق خودش می داند که جای ایرادواشکالی به نظربنده نمی تواند باشد
      موضوع زمانی خودراعیان می کند که مثلا به اندازه فارغ التحصیل دررشته علوم پزشکی درخانمها بنا به هردلیل فارغ التحصیل آقا که درسن ازدواج هم هستند وجودندارد

    • مادر

      وقتی منه خانه دارازتمام امکانات یک انسان زنده که به آن نیازمندم محروم میباشم نه بیمه ایی ونه آینده ایی مسلما فرزندتحصیل کرده ی من آینده ی مادرش راقبول نداره جامعه درحال رشده نمیتونیدزنان تحصیلکرده رامجبوربه خانه نشینی کنیدپس به فکرشان باشیدوبرایشان کارایجادکنیدکه تن به هرکاری برای یک لقمه ندن اگه بسترجامعه برایشان سالم باشه سالم میمونن

    • بانو

      وقتی زنان از هیچ طرف در این کشور حمایت نمیشن معلومه هر زنی فکر میکنه برای اینکه بتونه روی پاهاش بایسته باید بره سر کار تا دستش جلو کسی دراز نباشه...شما امنیت زنها رو زیاد کنید همه چی حل میشه.....

    • فریبا

      کی گفته؟! من هم تحصیلکرده ام هم عاشق خانه داری و بچه داریم و هم مخالف کار زن در بیرون!!

    • بدون نام

      دروغ

    • خودم

      دروغه شماها فقط مرد رو میخواهید که مثل یه برده براتون کار کنه

    • خودم

      دروغه مرد رو میخواهند برای بردگی

    • خودم

      دروغه مردا رو میخوان فقط برا بردگی

    • بدون نام

      اگه زنی داره بیرون کار میکنه و در مخارج زندگی به همسر ش کمک میکنه چه اشکالی داره که مرد هم در کارهای خانه به همسرش کمک کنه ؟
      درضمن یه نگاهی به صفحه نیازمندیها بزنین همه دنبال خانم برای استخدام میگردن که بتونن بیشتر کار بکشن کمتر حقوق بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج