adexo3
۴۰۲۳۵۷
۲۰ نظر
۵۰۰۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
پ

رای جالب یک قاضی در محکومیت یک دانش آموز

قاضی دادگستری شهرستان گُمیشان از توابع استان گلستان یک نوجوان ۱۴ ساله را که بدون داشتن گواهینامه از موتورسیکلت استفاده کرده بود؛ محکوم به ابراز ندامت نزد دانش آموزان همکلاسی و نیز عذرخواهی از اهالی محله کرد.

خبرگزاری ایرنا: قاضی دادگستری شهرستان گُمیشان از توابع استان گلستان یک نوجوان ۱۴ ساله را که بدون داشتن گواهینامه از موتورسیکلت استفاده کرده بود؛ محکوم به ابراز ندامت نزد دانش آموزان همکلاسی و نیز عذرخواهی از اهالی محله کرد.

ئیس دادگستری گمیشان اظهار داشت: مطابق گزارش مرجع انتظامی نوجوان ۱۴ ساله ای در یکی از مناطق شهرستان مرزی گُمیشان به دلیل تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و نداشتن گواهینامه توقیف و به مرجع قضایی معرفی شد که با بررسی محتویات پرونده دادگاه بزه انتسابی را محرز تشخیص داد.
محمد تازیکی افزود: در ادامه سیر رسیدگی پرونده، رئیس شعبه اول دادگاه عمومی گُمیشان این نوجوان را به سرپرست خانواده تحویل می دهد اما بر اساس رای صادره مقرر شد که دانش آموز متخلف به مدت یک هفته در هنگام اجرای مراسم صبحگاه مدرسه با نظارت مدیر مربوطه از رانندگی با موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه ابراز ندامت کند.
همچنین بر اساس رای صادره دادگاه مقرر شده است که این نوجوان ۱۴ ساله در مقابل دیگر دانش آموزان مدرسه متعهد گردد تا زمانی که به سن قانونی نرسیده و گواهینامه مجاز دریافت نکرده است، به هیچ عنوان مبادرت به رانندگی با موتورسیکلت نکند.
به گفته رییس دادگستری گمیشان؛ طبق این رای دانش آموز متخلف باید از دوستان و هم مدرسه ای های خود بخواهد تا اگر روزی قولش را فراموش کرد به او یادآوری کنند که بدون گواهینامه نباید موتور سواری کند.
تازیکی افزود: عذرخواهی از اهالی سیمین شهر که بزه انتسابی در آن منطقه رخ داده است؛ دیگر تکلیف معین شده از سوی قاضی برای این دانش آموز است.

طبق آمار مراکز انتظامی بیشتر کشته شدگان حوادث رانندگی در مناطق مختلف استان گلستان موتورسیکت سواران هستند که بیشتر آنان نیز در سنین نوجوانی تا جوانی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اختلاس کنندگان بیت المال ومدیران با فیش های نجومی رو حداقل وادار کنید ازمردم عذرخواهی کنند.

    • بدون نام

      براي نداشتن گواهينامه ،که البته کار ناصحيحي هست. جواني تحقير شد...

    • بنده ی خدا

      همونو بگو

    • بدون نام

      چقدر بد با اینکار روحیه و غرور بچه زیر سوال میره چرا باید با نوجوان این طور برخورد بشه این میشه یه عقده برای اون بچه و ممکنه تاثیرات بدی روی اون بذاره فکر می کنم در همچین مواردی روانشناسان باید پا جلو بذارن و بگن که اینطور تنبه کردن یه نو جوان درسته یا غلط

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خوبه جرم انجام داده الکی که مجبورش نکردن عذرخواهی کنه غرورش هم زیر سوال نمیره بلکه یکمی باد از کلش میفته یاد میگیره به قانون احترام بزاره

      • بدون نام

        مثل این میمونه که بگی هیچ مجرمی رو نفرستن زندان یوقت غرورش زیر سوال نره.البته اینو هم باید یاد بگیره که عذرخواهی کردن حداقل وظیفش بوده

      • بدون نام

        اگه میفرستادنش زندان غرورش خورد نمیشد؟؟!!
        مجرم باید نتیجه جرمش رو ببینه تا دیگه جرم رو تکرار نکنه

    • م م

      شمایی که میگی اختلاس گران رو وادار به عذرخواهی کنن. درست. ولی این موضوع هیچ ربطی نداشت..چرا همه چیو به اختلاس ربط میدید.هر چیزی سرجای خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی ها تخصص توی ربط دادن چیزهای بی ربط رو دارن

    • علی

      .....حداکثر جریمه بدون گواهینامه بنظربیش ازیک میلیون تومان باشه این دانش اموز ویا کشاورز ازکجابیاره که بناچارمجبور به استفاده ازاین وسیله ها می شوند ،قاضی محترم کارخوبی کرد حالا همه دانش اموزان یاد میگیرند که بدون گواهینامه نباید رانندگی کرد.

    • salar

      جریمه بدیم نیست یه نوع آموزش برا جوونا و نوجووناس
      اکثر موتور سیکلت سوارها جوان و نوجوان هستن بالطبع حوادثات جبران ناپذیری ایجاد میشه
      یه نوع اموزش میشه تلقی کرد

    • ساراازاصفهان

      یه نوجون تحقیر شد امیدوارم براش عقده نشه و در آینده کارهای بدتری نکنه

    • بدون نام

      این حکم برای این دانش آموز خیلی جالب و منطقی هستش

    • شادی

      رای بسیار هوشمندانه وآموزنده ای صادر کرده

    • بدون نام

      ما ها استاد سرکوب کردن نوجون و جوناییم ، که چی یه اشتباهی کرده باعث اتفاق بد که نشده، جور ديگه ای هم ميشه با این بچه برخورد کرد حتماً باید غرورشو خورد کنید.

    • بدون نام

      من روانشناس نیستم و فقط نظر خودمو گفتم پسر بچه ها تو اون سن موقعیت حساسی دارن من هنوزم نظرم اینه که این طور تحقیر کرن ممکنه اون نوجوون رو جری تر کنه و زندگیش رو بباد بده و توی کامنت قبلی هم گفتم کاش روی این مواردی کار روانشناسی بشه در هر حالی به نظر من تحقیر کردن یک انسان خیلی بد تر زندان رفتنه من با این که سنی ازم گذشته ترجیح میدم زندان برم ولی جلوی دیگران تحقیر نشم کار سختی نیست برای یک لحظه خودتون رو تصور کنید حاضرید برای یک اشتباه تو محل و جلوی دوستان تون تحقیر بشید یا برید زندان یا جریمه پرداخت کنید تحقیر یعنی کشتن روح یک انسان البته نظر منه و باز هم میگم کاش روی این موارد کار کارشناسی بشه

    • بدون نام

      ما رو باش فکر میکردیم بچه‌هایی که باباشون اختلاس میکنن بنز سوار میشن میرن دور دور نگو اخبار هم می خونن ای ول

    • خودساخته

      سلام جناب کاربر بی نام 00؛05 که گفتی سنی ازم گذشته، راضیم برم زندان و...؟ من میخوام بگم که، خوبه خودت گفتی کار شناس نیستی و فقط نظر خودت را گفتی!!! تا اینجا خیلی عالی، اما دوست خوب شما (قصد توهین و تحقیر واین حرفا را ندارم) چطوری به گفته خودت که سن هم داری!! خودت را با یه نوجوان چهارده ساله مقایسه میکنی؟؟؟ مگه یاد نوجوانی افتاده ای؟؟؟ مگه میشه برای یه نوجوان زندان بهتر از عذرخواهی هم نه ابراز ندامت باشد؟؟؟ اصلاً بهتر نظر شما عزیز من ابراز ندامت با تحقیر و معذرت خواهی فاصله داره!!! چطوری شما کهن سنی ازت گذشته قربونت برملا فرقی در این زندان و ندامت کردن نمیدونی؟؟؟ بنده اگه میدونستم جنسیت شما چیه؟؟ بطور کامل شما را قانع میکردم!! اما متاسفانه نمیدونم زن هستی یا مرد!!؟؟؟ فقط اینو عرض میکنم که حکم خوب و آموزنده ای را قاضی صادر کرده، امیدوارم که جووانها دچار زندان و با خلافکاران نشستن را فرصت نکنند، چون تجربه خوبی نیست عزیز من دوست گرامی نادیده محترم!! ببخشید!!!

    • اسد

      تحقیر بشه بهتره که کشته نشه یایکی رابکشه

    • زیلان

      من می خواهم این معلم رابگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج