۴۰۲۸۹۷
۲۹ نظر
۵۰۰۴
۲۹ نظر
۵۰۰۴
پ

۲۰۰ میلیارد تومان برای سریال «حضرت موسی»

در حالی که در دو سال گذشته از رقم‌هایی بین ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه فیلم «محمد رسول الله» نام برده می‌شد این فیلم با هر رقمی پرهزینه ترین اثر نمایشی سینما و تلویزیون ایران بود اما به نظر می رسد بودجه در نظر گرفته شده برای سریال «حضرت موسی(ع)» که گویا ۲۰۰ میلیارد تومان است این رکورد را جا به جا خواهد کرد.

وب‌سایت آی سینما: در حالی که در دو سال گذشته از رقم‌هایی بین ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه فیلم «محمد رسول الله» نام برده می‌شد این فیلم با هر رقمی پرهزینه ترین اثر نمایشی سینما و تلویزیون ایران بود اما به نظر می رسد بودجه در نظر گرفته شده برای سریال «حضرت موسی(ع)» که گویا ۲۰۰ میلیارد تومان است این رکورد را جا به جا خواهد کرد. شاید به دلیل همین بودجه بالا باشد که فعلا کارگردان این سریال نامشخص باقی مانده است.
200 میلیارد تومان برای سریال «حضرت موسی»

اوایل سال پیش بود که فرج اله سلحشور اعلام کرد بالاخره تلویزیون پذیرفته بودجه عظیم سریال «حضرت موسی(ع)» را تامین کند. پس از آن با توجه به وضعیت نامناسب مالی تلویزیون قرار بر این شد که برخی نهادها در فراهم کردن این بودجه به صدا و سیما کمک کنند تا سلحشور بالاخره بتواند سال‌ها پس از ساخت سریال «یوسف پیامبر» سومین سریال تاریخی-مذهبی خود را به تولید برساند. سریالی که سلحشور برای ساخت آن حتی شماره حساب عمومی هم علام کرد تا بلکه در میان مشکلات مالی تلویزیون مردم دست به جیب شوند و بودجه سریال او را فراهم کنند که البته این اتفاق رخ نداد.

اما با وجود آغاز پیش تولید اولیه و جلو رفتن نگارش متن فیلم‌نامه این سریال ۸۰ قسمتی عمر فرج الله سلحشور به کارگردانی آن قد نداد و او اسفند ماه ۹۴ از دنیا رفت. پس از درگذشت سلحشور صحبت‌های زیادی درباره سرنوشت این سریال شنیده می‌شد که در نهایت نام جمال شورجه که دوست و همکار قدیمی سلحشور بود، به عنوان کارگردان بعدی این اثر شنیده شد و او نظارت خود را بر نگارش فیلم‌نامه و مراحل پیش تولید سریال آغاز کرد.

اما تعویض ریاست سازمان و سیما و آمدن علی عسگری به عنوان رئیس و میرباقری به عنوان معاون سیما کمی مسئله ساخت سریال را در هاله ای از ابهام قرار داد. با این حال میرباقری مدتی پیش از برنامه ریزی سازمان برای ساخت چند پروژه الف ویژه در تلویزیون از جمله سریال «حضرت موسی(ع)» خبر داد ولی در مورد کارگردانی شورجه او اعلام کرد هنوز کارگردانی برای این سریال در نظر گرفته نشده است.

اما با توجه به اتفاقات عظیم زندگی حضرت موسی(ع) ساخت سریالی بر اساس زندگی این پیامبر نیاز به بودجه بسیار بالایی دارد. کما اینکه دو سال پیش ریدلی اسکات برای ساخت فیلم «خدایان و پادشاهان» که به بخشی از زندگی حضرت موسی می‌پردازد نزدیک به ۱۴۵ میلیون دلار هزینه کرد.

به تازگی سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی از رقم بودجه این سریال پرده برداشته و گفته سریال حضرت موسی(ع) با هزینه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور ساخت و تولید است. او این نکته را در حاشیه مصاحبه‌ای عنوان کرده که درباره بحث توجه به آثار مذهبی-تاریخی است و به همین دلیل هم او از صرف چنین بودجه‌ای برای یک اثر فاخر مذهبی-تاریخی دفاع می‌کند: «اگر چه این هزینه بسیار بالاست اما نباید برای کار در حوزه فرهنگی و مذهبی سقف گذاشت چراکه به یقین ابعاد این آثار ماندگار تنها درون سرزمینی نخواهد بود.»

اگر رقم اعلامی قاضی‌زاده هاشمی صحت داشته باشد آن گاه سریال «حضرت موسی(ع)» با پشت سر گذاشتن فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی گران‌ترین پروژه نمایشی تاریخ سینما و تلویزیون ایران خواهد بود و اصلا شاید به دلیل همین گران بودن است که صدا و سیما فعلا از قطعی کردن نام هر کارگردانی از جمله جمال شورجه خودداری می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      حضرت موسی رو همون اسداییلیا بسازن با این پول کلی جهیزیه برا بچه یتیما بگیرین ثوابش بیشتره . حیف و مال نکنین بیت المالو

    • بدون نام

      واقعا این مبالغ هنگفت را صرف اینگونه امور عبث و بیهوده کردن ظلم فاحش به مستمندان و محرومین بیشمار و درمانده ی ایرانیست.!!

    • بدون نام

      تلویزیون که میگه ما بودجه نداریم پس این پولها از کجا میاد با این پول میشه حداقل پنجاه تا سریال ساخت که مردم ببینن نه این چنین سریالهایی که بیننده هم نداره

    • بدون نام

      در شرایط کنونی این ظلم به مردم و پایمال کردن بیت‌الماله ! بااین حال چرا سریالی درمورد ایران باستان و یا نوادر و نوابغ و بزرگان ایران زمین ساخته نمیشه؟؟!

    • بدون نام

      من با نظر دو نفر اول موافقم. هر چند که این فیلم ها زوایای زیادی از زندگی انبیاء را نشان می دهد و فیلمی معنوی است ... ولی در حالی که با دویست میلیارد تومان گره از کار افراد نیازمند و کسانی که حداقل در صف چند ساله وام ازدواج قرار دارند خواهد بود،به نظرم بهتر است که در این موارد صرف شود.

    • بدون نام

      که چی بشه ؟

    • بدون نام

      پیروانش برایش چنین هزینه ای نمیکنند دست بردارید،

    • killer

      سلام به همه به نظر بنده حقیر گرچه ساخت سریال های مذهبی امر پسندیده ایست ولی اگر قرار است با چنین مبالغی ساخته شود بهتر است به جای ساخت این سریال از این پول در جهت کمک به خانواده های بی بضاعت و همچنین دادن وام ازدواج و مسکن به جوانان استفاده شود که هم مشکلات کشور کمتر میشود و هم اینکه ثواب دنیوی و اخروی دارد ولی حیف که گوش شنوایی نیست

    • سبحان

      وقتی آمریکایی ها و اسرائیلی ها ی غاصب، بودجه های هنگفتی را صرف ساختن فیلم ها یی میکنند که بسیاری از آن ها در راستای پروژهای ضد اسلامی و اخ الزمانی است، و در کل جهان بینش و طرز تفکر انسان ها را مسخ میکنند، آیا این ساده اندیشی. و ساده انگاشتن همه ی مسایل و ربط و بست همه چیز به هم، اگر فیلمی در خور تهیه شود مطمئن باشید اثرش در جهان بسیار زیاد خواهد بود.

    • سینا

      با این بودجه میتوان مدرسه میتوان ساخت ؟؟؟!!! نه این کار نمیکنند زیرا اگر مردم با سواد شوند ...

    • بدون نام

      این پول رو ب فقرا بدین ن فیلنهای مسخره

    • بدون نام

      بیست میلیون بدید من زن بگیرم حضرت موسی هم خوشش میاد از کارم

    • ناشناس

      این چه وضعشه به جای این کارها شغل ایجاد کنید تا جوان نرن دنبال ناموس مردم

    • بدون نام

      فکرمیکنندباساختن اینگونه سریال هاتمام مردم ایران به راه راست هدایت میشونداگرهم تاثیرداشته باشه مقطعی هستش عزیزمن این خانه ازپایبست ویران هست وقتی نیازهای اولیه تعدادزیادی ازمردم جامعه برآورده نشده به خصوص جوانان چگونه میتوان بااین هزینه هنگفت راه ورسم امامان رابه مردم نشان داد.

    • بدون نام

      همه چیز حالا درست شده فقط حضرت موسی کم بود!!!

    • بدون نام

      بهتر بود یه نظر سنجی برای ساختش انجام میشد تا صاحبان اصلی رسانه ملی ،مردم(که هیچوقت بحساب نمی یان )نظر میدادن.

    • بدون نام

      بجای ساخت فیلم حضرت موسی بیایید این کوچه ما رو اسفالت کنید پدرمون در اومد از این همه خاک و خل....

    • بدون نام

      200 میلیارد پول خرج کنیم برای پبامبر یهودیان ،
      پیامبر ما چه اشکال دارد،

    • بدون نام

      کاش این سریال با کمترین خرج ساخته میشد...
      بی صبرانه منتظر پخش این سریالیم....

    • مریم

      اول اینکه دیگه واسه مردم فقط سریال صبر حضرت ایوب باید بسازن
      سریال حضرت یوسف دوباره پخشش کنن خب
      اثر معنویش یکیه
      داستان حضرت موسی رو هم تو رادیو بگن دیگه
      چه کاریه
      .........

    • بدون نام

      200 میلیارد تومان!

    • بدون نام

      اگه ۲۰۰ میلیارد خرج سریال نشه هم بنا نیست پولش رو مدرسه بسازند یا کارای دیگه کنن. مثل همین حالا

    • بدون نام

      حالا مثلا فبلم نسارن میان میدن بهما؟همون بهتر که یه فیلمه جهانی و خوب ساخته بشه.این پول در مقابل چیزایی مثل فوتبال به حسابم نمیاد.مثلا پوله فوتبالو به ما میدن؟

    • بدون نام

      به جای اینکه چنین پولهای هنگفتی رو صرف ساختن سریالی کنن که مطمئناً بازخورد آنچنانی در دنیا نداره، این پولها رو صرف توسعه زیرساخت های مختلف کشور بکنن که به تبع اون در دراز مدت صنعت فیلم سازیمون هم رشد و توسعه پیدا میکنه و اونوقت کمپانی هامون خودشون سریالهای با کیفیت میسازن و به دنیا عرضه میکنن. اگه ایرانی ها یاد بگیرن به مسائل اینطوری نگاه کنن با وجود تمام مشکلاتی که داریم باز هم میتونیم جزو بهترین کشورهای دنیا بشیم.

    • بدون نام

      اميدوارم مثل سريال يوسف پيامبر سريال خوبي بشه

    • روژین

      یکم از این پولا خرخ علم مملکت کنید !!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      این همه پول برای ساخت فیلم!!با این پولا میش ه گره از کار خیلیا باز کرد. کلی کار خیر انجام داد

    • شهلاآموزگار

      به جای هزاران هزینه بیهوده و هزاران هزار میلیارد تومان ضرر بر علیه ایرانیان،،بیائیید اگه واقعأ مثلأ دلسوز و خیرخواه هستید، دهها برج فیلتر در گوشه و کنار شهرهای بزرگ مثل تهران و شهرهای دیگر،،بسازید که هوای تهران به همین سادگی پاک و زیبا میشه و درضمن شغلهایی هم برای مردم ایجاد میشه! هر مسئله ای راه حل داره،،اما جیبهای بی انتهای رانت خواران و ضدمردمان ،،هرگز پر و سیر نمیشه!! هر مشکلی ،بی تردید راه حل داره! همه مون اینو میدونیم!

    • بدون نام

      اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو 200 ممممممممممممییییییییییییییییللللللللللللیییییییییییااااااااااااارررررررررردددددددددد چچچچچچچچچهههههههههههههههه خخخخخخخببببببررررررررهههههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج